Gå til innhold

du på AAP/Ufør. hva gjør du hjemme om dagen? Gått fra sykemelding til AAP og er rastløs og usikker hjemme

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette vanlig? Har liksom ingenting å gå til, 100% AAP. Slapper av mer nå enn da jeg gikk sykemeldt, men kjeder meg hjemme. Også litt usikker på hva NAV kan kreve. Føles som om de "eier" meg nå.

Dere som går på AAP/er uføre, hva gjør dere hjemme for å få "tiden til å gå"?

Anonymkode: 98cfc...fa4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 40 prosent, hviler og sover mye, prøver å gå tur hver dag, gjør yoga. Føler jeg er så mye dårlig at tida flyr. Har barn som kommer hjem fra skole så prøver å slappe mest mulig av til de kommer. Har ikke rukket å kjede meg. Oppsøker fysio, naprapat og lege innimellom for div. Behandlinger. 

høres ut som du har litt kapasitet til å jobbe? Evt dra til behandling osv. 

Anonymkode: 11276...142

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Husarbeid, spiller på pc, strikker, ser serier, leser bøker. Har ikke barn eller kjæreste, så jeg må ha hobbyer for å fylle tiden.

Anonymkode: 01564...5e5

Skrevet

Husarbeid, krangler med kattene, spill på telefonen, YouTube, tegner, sover. Skravler med kona, spiller brettspill, ser på tv, lager middag.

Prøver å gå tur innimellom. Og behandling når det er tid for det.

Skulle gjerne hatt konsentrasjon til å lese bøker, men det funker ikke 😔

Jeg trives heldigvis i eget selskap, og kjeder meg sjelden, selv om det ikke er så mye jeg driver med.

AnonymBruker
Skrevet

Er på Fontenehuset ihvertfall 2- 3 ganger i veka, søk opp hva det er 🤍🌱

Anonymkode: d6c1c...ea3

AnonymBruker
Skrevet

Ser på tv, pusler i hagen, strikker, fotograferer, prater i telefon med venner. 

Anonymkode: afa63...b8e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sover til 9-9:30. Står opp og spiser frokost. Rundt 11: Går så en tur eller går til lege/fysio/psykolog. Hjemme igjen rundt 13-14 hvor jeg gjør litt husarbeid, planlegger dagens middag. Legger sammen klær eller strikker mens jeg ser en episode av en serie også begynner jeg på middagen. 

Ca 2-4 ganger i mnd besøker jeg andre bekjente på dagtid å spiser lunsj med de. 

ikke ekstremt spennende men det fungerer for meg som er ufør pga en skade i en arm som gjør at jeg feilbelaster svært lett. Går til psykolog for å ta vare på egen psykiske helse. Har også en psykisk diagnose men den plager meg svært lite i hverdagen kontra ødelagte armen. 

Anonymkode: 242f2...0b6

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Sover og hviler. Gjør litt husarbeid om jeg orker. Går en tur kanskje om jeg orker det. 

Anonymkode: 2a60f...3ac

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skal jeg sitte hjemme bare fordi jeg er uføretrygdet?

Jeg står opp tidlig, er veldig A menneske. Går på trening (må det for å holde leddene og musklene mine i gang), er frivillig 3 ganger i uken, bruker tid på biblioteket med aviser og medbrakt kaffe, går tur (f eks Stolpejakt). 

Det er mye å finne på, om man bare vil det selv.

Anonymkode: 56722...990

• Hjerte 1
Skrevet

Fysioterapi to ganger i uka. Ellers gjør jeg fysioøvelser hjemme hver dag. Går småturer, slapper av, og gjør litt husarbeid. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kommer til å få et opplegg fra nav ettervært. For å finne ut hvor mye  som er rest arbeids evene  om du kan jobbe og hva du kan jobbe med.  

Her trene jeg. Dette nå jeg  for å ha en kropp som samarbeider  .  Syr . Hviler  noe opplegg fra behandler .  Og div leger.

Anonymkode: a28ba...660

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg står opp tidlig, er veldig A menneske. Går på trening (må det for å holde leddene og musklene mine i gang), er frivillig 3 ganger i uken, bruker tid på biblioteket med aviser og medbrakt kaffe, går tur (f eks Stolpejakt). 

Om man har helse til det da

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Gamer World of Warcraft og spiser pizza og potetgull for det meste

Anonymkode: 63924...b3f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber 30%. Resten av tida bruker jeg på å hvile ut sånn at jeg klarer å jobbe. Prøver å gå tur eller trene inne tre ganger i uka. 
Hvis jeg har time hos fysioterapeut/nevrolog/revmatolog/lege/øyenlege så bruker jeg opp energien for  hele den dagen, kanskje mer. 

Anonymkode: 0f5dd...689

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Høres ut som om at du klarer veldig mye for å være uføretrygdet. Bruk den tia på utsiden av huset på en jobb?

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Pusser opp, jobber i hagen, leser, tar kurs på nett, spiller. Driver litt med frivillig arbeid og reiser når jeg har råd og mulighet.

Just now, AnonymBruker said:

Gamer World of Warcraft og spiser pizza og potetgull for det meste

Blir du ikke rund i kantene?

Anonymkode: b8e45...1c4

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var på AAP gjorde jeg ingen verdens ting og det var deilig i en måned eller to, men etter det så ble det mye stress fordi jeg følte at jeg kastet bort livet mitt.

Anonymkode: 725be...948

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Pusser opp, jobber i hagen, leser, tar kurs på nett, spiller. Driver litt med frivillig arbeid og reiser når jeg har råd og mulighet.

Arbeids kapasitet med andre ord! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo veldig

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør egentlig ingenting, men det er fordi jeg ikke kan det. Mye på laptopen, ser serier, ser fotball osv. Er hjemme 166 av 168 timer i uka, og ligger i senga ca. 12 timer og på sofaen 11 timer for dag. 

Jeg kunne betalt millioner av kroner for å få tilbake mitt gamle liv.

Anonymkode: 39611...a0a

• Liker 3
  • Hjerte 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...