Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gjerne les hele før du evt dømmer…

noen som vet om det er mulig å føde noe sted privat?? Eller om det er mulig å pynte på føderommet på sykehuset? Jeg har så innmari sykehus-angst og klarer ikke tanken på rene hvite vegger og sykehusseng… hjelp? Har også tenkt litt på badekar på sykehuset, og evt henge opp noe på veggen der? Lys, tepper, hva som helst som kan få det mindre sykehus aktiv. Vet det høres så overfladisk ut, men jeg er redd for at det skal ødelegge hele fødselen for meg

Anonymkode: ac385...a10

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Under fødsel så kan jeg garantere deg at du ikke tenker på hvordan rommet ser ut. Hvis du kommer inn under aktiv fødsel, og må puste deg gjennom riene.

Var ikke svar på det du lurte på, men en tanke du kan tenke litt på.

Anonymkode: dc5d7...db3

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kan hjemmefødsel være et alternativ? 

Anonymkode: 97dd6...932

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er alt normalt kan du gå for hjemmefødsel, men tanken på ikke å ha mulighet til bedøvelse ville skremt meg mer..

på sykehuset jeg fødte dempet de lyset og satte frem kunstige stearinlys. Du disponerer rommet til barnet er født - evnt til du må på operasjonssalen så du kan nok gjøre mye..

Har du sykehusskrekk ville jeg gjort det klart for dem at du tenker å reise hjem ASAP. 
jeg har ikke hatt sykehusskrekk men oppholdet på barselavdelingen var helt grusomt. Både fasilitetene og (noen i ) personalet var fryktelige..

Anonymkode: 48f34...6fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor du? På ABC på Ullevål er det ikke like "sykehus" som på vanlig avdeling. Jeg har hørt om folk som har med egne lys og puter. Kanskje det kan være noe?

Anonymkode: 8364e...30f

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Abc er ikke så sykehus

Anonymkode: d94ea...c31

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjerne les hele før du evt dømmer…

noen som vet om det er mulig å føde noe sted privat?? Eller om det er mulig å pynte på føderommet på sykehuset? Jeg har så innmari sykehus-angst og klarer ikke tanken på rene hvite vegger og sykehusseng… hjelp? Har også tenkt litt på badekar på sykehuset, og evt henge opp noe på veggen der? Lys, tepper, hva som helst som kan få det mindre sykehus aktiv. Vet det høres så overfladisk ut, men jeg er redd for at det skal ødelegge hele fødselen for meg

Jeg fikk sykehusangst etter barselopphold på første fødsel. Fikk lov å komme på samtale med jordmor og være på et føderom og gå gjennom smertelindring og metoder de brukte der. Det hjalp meg veldig. 

Anonymkode: a6118...23e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for gode tips 🤞🏽💕

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 16.18):

Er alt normalt kan du gå for hjemmefødsel, men tanken på ikke å ha mulighet til bedøvelse ville skremt meg mer..

på sykehuset jeg fødte dempet de lyset og satte frem kunstige stearinlys. Du disponerer rommet til barnet er født - evnt til du må på operasjonssalen så du kan nok gjøre mye..

Har du sykehusskrekk ville jeg gjort det klart for dem at du tenker å reise hjem ASAP. 
jeg har ikke hatt sykehusskrekk men oppholdet på barselavdelingen var helt grusomt. Både fasilitetene og (noen i ) personalet var fryktelige..

Anonymkode: 48f34...6fb

Dempet lys og kunstige stearinlys høres ut som en mulig god løsning! Samme med egne tepper og puter 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dempet lys og kunstige stearinlys høres ut som en mulig god løsning! Samme med egne tepper og puter 

Er bare å føde på en jordmorstyrt enhet. Så får du det mye bedre, færre unødvendige inngrep. 

• Liker 1
Skrevet

Kan varmt anbefale hjemmefødsel, om du møter kriteriene for det.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Abc ❤️

Anonymkode: 98d89...4cd

Gjest Albbas
Skrevet

Noen sykehus har fødeavdelinger som har være mindre institusjonspreget. For eksempel på SUS har de fødeloftet. Det er jo et sykehusrom, men da jeg fødte der dempet de belysningen, det stod en cd-spiller der med mulighet for musikk (...du kan jo bare ta med mobil og høytaler hvis du vil), og fylte i badekaret. Og det var en vanlig seng, ikke en sykehusseng. Dessverre hadde jeg styrtfødsel så jeg rakk ikke badekaret og ga generelt faen i omstendighetene, men mannen syns det var riktig så koselig de tre kvarterene det varte og han kunne nyte utsikten. 😂 

Ta gjerne kontakt med føden på forhånd og hør om du kan komme på omvisning og få en samtale om skrekken din. At mor føler seg trygg og komfortabel har MYE å si for fremdriften under fødsel. Mange jordmødre er veldig bevisst på dette. 😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor nevner INGEN jordmorstyrte enheter? Forskningen mener at disse stedene er mye tryggere for mor enn sylehus

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å jobbe med sykehusangsten gjennom f.eks eksponeringsterapi? 

Det finnes ikke private fødeklinikker i Norge. 

T

Anonymkode: ee527...b05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.5.2022 den 17.55):

😂

Anonymkode: f7b70...656

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor nevner INGEN jordmorstyrte enheter? Forskningen mener at disse stedene er mye tryggere for mor enn sylehus

Du mener ingen som i alle de som har nevnt abc da eller?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Du mener ingen som i alle de som har nevnt abc da eller?

ABC er bare i Oslo? Det finnes masse små jordmorstyrte enheter rundt om i dette land!

AnonymBruker
Skrevet
On 5/12/2022 at 6:39 PM, AnonymBruker said:

Lest post 9?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Lest post 9?

Jo takk. Det er min egen post.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo takk. Det er min egen post.

Sorry, så ikke det. Men for min del som bare har født på abc blir det jo naturlig å nevne abc. De andre kjenner jeg jo ikke til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...