Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber 3.hver helg på sykehjem..  har inntrykk av at dette er normal stillingsprosent for assistenter. Men jeg trives såpass godt at jeg gjerne kunne jobbet mer, tenker da ikke på ekstravakter men fast. Meeen...er det vanlig å bli ansatt i større stilling som ufaglært? 

Anonymkode: fc267...f28

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei; det er dessverre ikke vanlig. Det er fast helgestilling, og løse vakter ved siden av som er vanlig for assistenter. Mange helsefagarbeidere sliter med det samme. Er bare vis du er sykepleier det er enkelt å få 100% fast stilling

Anonymkode: cb9d2...bc0

Du kan få fast stilling som ufaglært om det er stor mangel på faglærte. Men du øker jo sjansene for å få fast stilling om du tar en relevant utdannelse. Dessuten er det utrolig gøy å utdanne seg i et fag man har jobbet i. Får utrolig mange "knagger" å henge den kunnskapen du allerede har på. Og i tillegg kan du få større ansvarsområde, og kan utføre flere faglige prosedyrer.

AnonymBruker
Blåjojo skrev (2 minutter siden):

Du kan få fast stilling som ufaglært om det er stor mangel på faglærte. Men du øker jo sjansene for å få fast stilling om du tar en relevant utdannelse. Dessuten er det utrolig gøy å utdanne seg i et fag man har jobbet i. Får utrolig mange "knagger" å henge den kunnskapen du allerede har på. Og i tillegg kan du få større ansvarsområde, og kan utføre flere faglige prosedyrer.

Ja, ikke sant. Jeg har jobbet helge stilling i 7 år. Er det mulig å ta fagbrev på jobb? Vet du noe om det tilfeldigvis?

Jobber i HDO og hos oss er det en god andel ufaglærte i faste stillinger. De jobber vanligvis 40-70%, alt etter hva de hadde krav på da de fikk fast. De aller fleste av de samler derimot timer til å ta fagbrev for å bli fagarbeider, men ikke derfor de fikk fast jobb. 

https://www.utdanningsforbundet.no/lonn-og-arbeidsvilkar/sporsmal-og-svar/artikler-lov-og-rett/lov-og-rett-artikler/20172/nar-har-en-vikar-krav-pa-fast-ansettelse/

Står noe på linken men ser det hører til utdanningsforbundet, men er vel samme regler for alle. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, ikke sant. Jeg har jobbet helge stilling i 7 år. Er det mulig å ta fagbrev på jobb? Vet du noe om det tilfeldigvis?

Ja det er mulig. Du kan ta nødvendige fag som privatist, samle nok arbeidserfaring på egen arbeidsplass, og så gå opp til fagprøve. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...