Gjest Gjest Skrevet 7. november 2005 #3 Skrevet 7. november 2005 Ja, anerkjennelse og tilhørighet. Når to fremmede katter vakser hverandre har de virkelig godtatt hverandres tilstedeværelse! Jeg har to kastrerte brødre, og det er alltid "storebror" (de kommer fra samme kull) som vasker broren. Han har vært veldig opptatt av å vise hvem som er sjef av de to, men samtidig annerkjenner han bruttern og viser omsorg for ham. Er forøvrvig helt skjønt å se dem holde på sånn. Det ender gjerne opp med litt biting også, og storebror må ofte holde fast i boren så han lar seg slikke
Gjest gjest1 Skrevet 7. november 2005 #4 Skrevet 7. november 2005 her hos meg er det "alle vasker alle" som gjelder. Begge foreldrene vasker hverandre og begge de igjenværende ungene, og ungene vasker hverandre og foreldrene. De er så søte, og man blir så glad av å se på det, ikke sant? Og det hender de må holde hverandre fast for å få vasket ja...
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. november 2005 #5 Skrevet 7. november 2005 Sosialt samvær og bekreftelse av rang. Når kattungene fortsatt er små vasker alle hverandre, men i en flokk med bare voksne katter kan man fort se hvem som står hvor i rang, bla ut fra vaskingen. En hunn og enn hann kan vaske hverandre, men katter av samme kjønn vasker nesten bare de som er over seg i rang. Grunnen til at katter liker å bli klappet av oss mennesker er at de forbinder det å bli strøket over pelsen med å bli vasket av mor.
Gjest Spacegirl Skrevet 8. november 2005 #6 Skrevet 8. november 2005 Så koselig å lese denne tråden. Har lurt på hvorfor pusene mine vasker hverandre. Eller, det er helst lillepus som vasker storepus, men det er lett å se at de koser seg begge to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå