Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært gift i 21år og jeg har hatt en skjult sparekonto som jeg nå har rundt om 7.8 millioner kroner oppspart på. Jeg har aldri fortalt mannen min om disse pengene og jeg vet enda ikke om det er lurt å gjøre det da han er forferdelig dårlig med penger.

Det var aldri noen plan med å spare pengene og nå sitter jeg på en kjempe sum uten å vite hvordan jeg skal forholde meg til pengene. Har ikke barn eller nær familie.

K56

Anonymkode: c25fc...14e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Vi har vært gift i 21år og jeg har hatt en skjult sparekonto som jeg nå har rundt om 7.8 millioner kroner oppspart på. Jeg har aldri fortalt mannen min om disse pengene og jeg vet enda ikke om det er lurt å gjøre det da han er forferdelig dårlig med penger.

Det var aldri noen plan med å spare pengene og nå sitter jeg på en kjempe sum uten å vite hvordan jeg skal forholde meg til pengene. Har ikke barn eller nær familie.

K56

Dette tror jeg ikke noe på. Hvis dere er gift så vil din formue fremkomme på skattemeldingen og skatteoppgjøret hans og motsatt. 

Anonymkode: e13e7...f73

• Liker 9
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette tror jeg ikke noe på. Hvis dere er gift så vil din formue fremkomme på skattemeldingen og skatteoppgjøret hans og motsatt. 

Anonymkode: e13e7...f73

Pengene er spart på en måte sånn at ingen vet om dem. Det vises ikke noen plass offentlig.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har spart over 30 000 i mnd i 21 år uten at han har merket det?

Vanskelig å tro på.

Anonymkode: d585e...77b

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Pengene er spart på en måte sånn at ingen vet om dem. Det vises ikke noen plass offentlig.

Skatteundragelse?

Anonymkode: 3bbb5...0af

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nice trolling.

Anonymkode: fd130...5c5

AnonymBruker
Skrevet

Hemmelig konto i Sveits? Cayman islands?

Anonymkode: a6333...0f4

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Du har spart over 30 000 i mnd i 21 år uten at han har merket det?

Vanskelig å tro på.

Anonymkode: d585e...77b

Ja

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Skatteundragelse?

Nei

AnonymBruker
Skrevet

Hva har forandret seg som gjør at du nå ønsker en annen måte å "forholde" deg til pengene?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hva har forandret seg som gjør at du nå ønsker en annen måte å "forholde" deg til pengene?

Begynner å bli eldre å jeg vet ikke hva jeg skal bruke pengene på. Jeg vil igrunn bare ha idéer om hva jeg bør gjøre videre.

Pengene er oppspart via et firma så alt er lovlig og gjort som det skal.

• Nyttig 1
Skrevet

Hvis familien har så god økonomi at 30.000 i måneden i flere tiår ikke merkes så bryr han seg sikkert ikke om du har noen småpenger gjemt unna et sted. Kan sammenlignes med at andre har en tusenlapp eller to liggende i en kommodeskuff i tilfelle ett eller annet. Ingen som bryr seg! :ler:

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kan jo kalle dem "fuck you money". Google begrepet om du lurer.

Kjekt å ha i tilfelle det ryker mellom dere og du trenger et nytt sted å bo.

AnonymBruker
Skrevet

Si du vant i lotto om du absolutt vil gjøre noe med pengene. 

Hadde kanskje blitt pissed om du har levd på ham i alle disse årene. Om han betalte hus å gjeld, mat osv så har du spart. 

Her må du være lur eller fortelle sannheten. 

Anonymkode: 098ed...42b

Skrevet
Leo skrev (1 minutt siden):

Hvis familien har så god økonomi at 30.000 i måneden i flere tiår ikke merkes så bryr han seg sikkert ikke om du har noen småpenger gjemt unna et sted. Kan sammenlignes med at andre har en tusenlapp eller to liggende i en kommodeskuff i tilfelle ett eller annet. Ingen som bryr seg! :ler:

hvilken herlig tanke 

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

K56

gift og sånn - åssen kan det fungere å skjule så mye penger på skatt og selvangivelse? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gjemt 150000 kr på et sikkert sted i skogen. Banken er ikke sikkert! Alle skal få vite det da. 

Anonymkode: 8dd38...75c

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei

Det er jo det om ikke mannen har mulighet til å se det på selvangivelsen 

Anonymkode: 33d71...0f2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er jo det om ikke mannen har mulighet til å se det på selvangivelsen 

Anonymkode: 33d71...0f2

Nei

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Skatteundragelse?

Jeg kan ikke skjønne annet. Dette skal skattemyndighetene vite om uansett hvordan man har tjent pengene.

Jeg synes det er et lite svik å ikke fortelle sånt til ektefellen. Hva skal man med pengene hvis man ikke skal bruke dem sammen?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er fordelen med å ikke være gift. Man kan ha så mye sparepenger man bare ønsker uten at den andre har noe som helst med det.

Anonymkode: f0acd...5e2

Skrevet

Jeg vil legge til at hvis dere har vært gift mens du sparte opp pengene så er det like mye hans penger hvis dere blir skilt.

Skjevdeling skjer bare hvis du brakte disse pengene inn i forholdet, men du beskriver det som oppsparte midler.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...