Gå til innhold

Hva ville du gjort dersom du plutselig fikk en årslønn 1,5 mill i året?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville livet ditt forandret seg? (Gitt at du tjener mindre nå)

Anonymkode: 1b361...6ef

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke ønsket det hvis det var en krevende jobb.

Men la oss si at jeg hadde fått en million årlig for å passe barn i barnehagen så hadde det forandret livet veldig fra hvordan det er nå. Kunne tatt mer fri, kjøpt inn mer ting, dyrere ferier, mer luksus i hverdagen.

Men jeg orker ikke jobb med masse ansvar. tar heller til takke som underbetalt assistent i kommunen

Anonymkode: dbbea...f8f

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpt en leilighet i Oslo. 
Englandstur for å se fotball

Botox 

Fillers

Anonymkode: 3cbae...1d6

AnonymBruker
Skrevet

Livet hadde blitt enklere og jeg kunne leket bort mere penger;) kjøpt meg større hytte.. men vet ikke om livet hadde blitt bedre..men absolutt enklere.

Anonymkode: e9dc6...bee

AnonymBruker
Skrevet

Mindre dårlig samvittighet for å kjøpe ting vi trenger:) drivstoff, yttertøy til barna, sko til oss selv, en ny bukse i ny og ne. Betale ned mer på lån per mnd. Endelig ha rom til å spare. 

Anonymkode: fe2ee...73a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En årslønn er vel ikke akkurat 1,5 mill i året for folk flest.

Med 1,5 mill så hadde jeg betalt ned boligen (har igjen 500 nå), studielånet (ca 250 igjen), tatt en god ferie, betalt resterende på båtlånet, og spart resten. :)

Anonymkode: 56c41...881

Skrevet

Jeg ville betalt ned gjeld fortere, og spart opp større buffer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke gjort veldig mye annerledes, utover å spare mer, betale raskere ned på lån (særlig billån) og ikke minst tatt med en god ferie til neste år. 1,5 ville litt over doblet lønnen min, det hadde vært deilig med såpass romslighet.

Sløsingen hadde nok også tatt seg opp litt, samt sønnen som studerer utenbys hadde fått noe mer penger å rutte med.

Men de helt store endringene hadde nok uteblitt.

Anonymkode: 16996...314

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville skattet mer enn nå.

Anonymkode: 61671...07b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått tilbud om en jobb som tilbyr denne lønnen inkludert bonuser. 

Planen er å investere pengene noe av pengene i aksjer. I tillegg kjøpe bil fremfor å lease. Og ja, kjøpe et nytt gulvteppe i stuen. 

Anonymkode: 56a03...cba

Skrevet

Jeg hadde bestilt noen til å renovere badet og skifte parketten i hele huset. Sparer til det nå, men det tar tid.

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min tjener mer enn det. Han sparer myyye i askjer/fond hver mnd IG er gjeldfri. Men shopper ingenting, igrunn er han ganske gjerrig med seg selv. 

Anonymkode: 7642d...12b

AnonymBruker
Skrevet

Betalt ned huslået, bygget hytte, bygget garasje, bleket tennene, operert nesa, kjøpt ny bil og en robotgreseklipper.

Anonymkode: f0cb2...3ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet hva jeg gjorde, ikke stort egentlig.

Noe oppgradert hus, grei bil, ungene er sikret selvsagt.

Anonymkode: 70218...ef8

Skrevet

Enn så lenge ville jeg levd som før og spart så mye jeg kunne. Eneste er at jeg fikk tatt en skikkelig ekstravagant ferie til et sted der det alltid er sol.

Skrevet

Betalt gjeld og investert mer i kryptovaluta.

AnonymBruker
Skrevet

Skjedde med meg. Mye går til skatt. Nesten 600 000. Lever greit. Sparer en del. Ellers ikke noe spesielt.

Anonymkode: 69489...f63

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde nok levd litt mer, reist litt mer og lagt mye mer i hobbyene mine. Ellers hadde jeg levd nøkternt tror jeg :)

Anonymkode: a71d6...3ea

AnonymBruker
Skrevet

Spart enda mer penger i fond, og kanskje tatt en ekstra ferie i året. Ellers ville nok neppe noe endret seg. 

Anonymkode: 65d43...a2b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...