Gå til innhold

17. mai sløyfer og regler?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne pratet om dette av alle ting og jeg sa at barna ville ha en slik sløyfe med bildet av kongen i en sirkel og jeg ville ha en mer plain. Da sa hun at regelen var at sløyfen som er plain er for kvinner og kongesløyfa/rosett eller hva det er, er for menn? Og at barna skal bruke slike mini sløyfer, det er barneskolebarn det er snakk om...

Kan ikke huske å ha tenkt over dette før, har bare holdt meg til høyt opp på venstre side og tenkt jeg var safe.. 😄 

Anonymkode: 0c96d...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt ingen slik regel. Men det er vanlig at folk i bunad ikke har sløyfe. Barn kan ha så store sløyfer de ønsker, men det kan være praktisk å ta på dem minisløyfer, for at den skal være minst mulig i veien.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (5 minutter siden):

Det er selvsagt ingen slik regel. Men det er vanlig at folk i bunad ikke har sløyfe. Barn kan ha så store sløyfer de ønsker, men det kan være praktisk å ta på dem minisløyfer, for at den skal være minst mulig i veien.

Ja vi brukte jo den lille søte når de gikk i barnehagen, men nå er de jo snart ferdig med barneskolen og har nå valgt seg ut den som de ville ha så jeg ble litt usikker. Ingen av de som går i bunad, for det at vi i bunad ikke skal ha det har jeg fått med med meg. 😄 

Anonymkode: 0c96d...2ca

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...