Gå til innhold

Minus på kontoen 3 dager før lønning - får du hjelp av samboer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Får du hjelp av samboeren din hvis du har null penger rett før lønning? Mtp sånn at du kan kjøpe mat til deg og barna dine. Og er det et lån eller gir han deg de pengene? Og må du spørre om det eller tilbyr han seg når du sier at du er blakk.

Anonymkode: fc167...7dd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samboer? Da bor man i lag,han spiser også av maten-klart man skal hjelpe hverandre. 

Anonymkode: 1270f...1a0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi får lønn på forskjellige datoer i mnd så vi hjelper selvsagt om en av oss plutselig skulle være heeelt blakk. Ytterst skjelden at det skjer, men klart man hjelper til ☺️ 
Vi regner det som at vi låner av hverandre, så da betaler vi tilbake når lønnen er på plass ☺️

Anonymkode: a93aa...918

AnonymBruker
Skrevet

Vi har felles økonomi så dette er ikke en situasjon vi har noe forhold til.

Anonymkode: e60a0...cbb

• Liker 2
Skrevet

Er man samboer så deler man med seg, mener nå jeg! Bortsett fra om det er en trend da.. Er samboeren alltid blakk 3 dager før lønn, så er det ikke sikkert den andre synes det er veldig kult at det forventes at hen skal ordne opp for den andre som ikke klarte å disponere midlene sine riktig denne måneden heller.. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei, han "hjelper" meg ikke. Jeg bare ber om at han overfører. Det går begge veier. Har delvis felles økonomi. 

Anonymkode: 0db2f...07a

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt! Men jeg ville nok kanskje heller overført fra en annen konto om vi hadde såpass separat økonomi som spørsmålet antyder.

Anonymkode: 1d6f2...dd7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi er gift, så vi deler alle inntekter + utgifter 50%.

Om jeg hadde vært kjæreste eller samboer hadde jeg ikke gjort det.

Anonymkode: a374c...a94

Skrevet

Klart vi hjelper hverandre om den ene går tom 😊

AnonymBruker
Skrevet

Han ble alltid tom før meg, så hvis jeg ikke hadde penger så fikk jeg ikke hjelp av han.

Anonymkode: e852d...bb8

AnonymBruker
Skrevet

Måtte ha lånt

Anonymkode: 94a16...519

Skrevet

Jeg er flink nok med pengene mine at jeg ikke går i minus i første omgang, jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Tilleggsinformasjon: dette er ikke noe som ‘bruker’ å skje at personen er helt tom for penger rett før lønning.

Anonymkode: fc167...7dd

Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg vippset over penger til samboer uten å spørre ham om jeg skulle gjøre det. Man har da vel omsorg for hverandre, eller?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ville jeg ha fått ja, selv uten barn sammen. Men jeg ville spurt meg selv hvorfor ikke det er en selvfølge når man har barn, og viktigst av alt hvorfor du gikk i minus og sørge for det ikke skjer igjen (med mindre du er i en midlertidig vanskelig situasjon).

Anonymkode: 331bd...718

AnonymBruker
Skrevet

Ja, selvfølgelig. Vi har felles økonomi, og så lenge vi bor sammen så skal jo ikke den ene parten sitte sulten, mens den andre mesker seg. 

Anonymkode: cdbbd...d38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde han vel handlet om det var tomt for mat. Tviler på at jeg i det hele tatt trengte å si noe, han så vel at det var tomt. Men nå er det aldri tomt for mat, og ingen av oss pleier å blakke oss heller, så det er bare tenkt tilfelle.

Anonymkode: df737...500

AnonymBruker
Skrevet

Dette er en situasjon vi aldri ville kommet i.

Anonymkode: 6e02a...0ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er gift, så vi deler alle inntekter + utgifter 50%.

Om jeg hadde vært kjæreste eller samboer hadde jeg ikke gjort det.

Anonymkode: a374c...a94

Må bare spørre. Gjelder dette kun når en er gift?  Er selv samboer, og ingen planer om å gifte oss.   Trodde det var amerikanske tilstander at en må gifte seg for å dele økonomi. Men jeg tar jo tydeligvis feil!  Vi har samboeravtale og gjensidig testament, men det er ikke bra nok?  For en må være gift?

Anonymkode: b9e4f...3e4

AnonymBruker
Skrevet

Nå har vi felles økonomi, men da vi var studenter for mange år siden var det klart vi hjalp hverandre om en av oss gikk tom

Anonymkode: 675db...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...