AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Dere her som har blitt lett/raskt gravide, hva kjennetegner dere? Litt dumt formulert, men altså, når man lett blir gravid, hva er kjennetegn på det? Har mistet nylig, og skal inn i første prøveperiode/syklus etter det nå, og vil prøve det jeg kan for å bli gravid fort. Noen som har tips fra egen erfaring? Og, er det kun de i 20-årene som blir gravid på første forsøk, eller kan det skje med noen i 30-årene eller rundt 40 også? Anonymkode: a27f5...37e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger, var hhv 29 og 34. Har også blitt gravid på tredje forsøk, da var jeg 27 og 30. Har også tatt over 9 mnd en gang. Jeg har også mistet, så har ikke fem barn 😊 Har blitt gravid fort rett etter prevensjonsslutt, har brukt lang tid etter prevensjonsslutt og brukt kort tid uten å ha gått på prevensjon. Så for min del har det handlet om tilfeldigheter. Anonymkode: 894fa...894
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Tror det er en fordel å være ung. Lettere å bli gravid da. Anonymkode: 91bff...4a5 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og, er det kun de i 20-årene som blir gravid på første forsøk, eller kan det skje med noen i 30-årene eller rundt 40 også? Anonymkode: a27f5...37e Kan skje. Det er bare et spørsmål om sannsynlighet. Det er lavere sannsynlighet for en 40-åring enn en 20-åring. Tror ikke du skal gå rundt og håpe på det hvis du er 40. Det blir bare skuffelse. Anonymkode: e995e...c46 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Oppskriften for å bli raskt gravid er nok å ha brukt lite til ingen hormonprevansjon, være i tyveårene og være sunn og ikke overvektig. selv er jeg tidlig i 30-årene, ca fem kg for mye. Ble gravid seks mnd etter jeg tok ut spiral men det endte med exu. Tok fem mnd til etter det så ble jeg gravid igjen. Løsningen for meg var å ikke stresse, null eggløsningstester eller følge med aktivt. Bare være kjærester og ha ett aktivt sexliv (1-3 ganger i uken) er nå i uke 25 av svangerskapet. Anser det som skikkelig flaks at jeg ble gravid så raskt. Anonymkode: 386d7...cb6 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Ble gravid på tredje forsøk. Er 32 år. Vi er begge normalvektige, røyker ikke, drikker veldig lite. Jeg brukte eggløsningstester og det er bra, siden den syklusappen viste eggløsning på et annet tidspunkt. Og så hadde vi samleie annenhver dag rundt eggløsning. Da jeg ble gravid tror jeg vi hadde sex i doggy style om det har betydning 🤣 da kommer ihvertfall penis dypt inn i skjeden. Husk at mye skal klaffe for unnfangelse, så det er mange tilfeldigheter også. Det skal bare ei sædcelle til å lage en baby Anonymkode: 432ee...201
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Er også en fordel å ikke bruke kondom eller p-piller. Også passe på at mannen ikke er steril. Anonymkode: 8ee46...23d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Var 21 år, ble gravid på første forsøk. Nestemann var jeg 23, brukte 3 pp. Anonymkode: b24e9...499
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 24 minutter siden, AnonymBruker said: Tror det er en fordel å være ung. Lettere å bli gravid da. Anonymkode: 91bff...4a5 Bra tips. "Bli yngre" 😂 Anonymkode: 36561...656 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 En mann med sunn livsstil og topp kvalitet på svømmerne. Anonymkode: 49a5c...558 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Vel, den gangen jeg ble gravid på første forsøk var jeg 37 år og fullammet. Vet ikke om det er lurt å anbefale noen av delene, men sånn gikk det nå. Anonymkode: 7c96b...cc1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Statistisk så er bør man være ung ( 20 årene), normalvektig, ikke røyke, lite alkohol og avsluttet hormonprevensjon for en stund siden. Man må selvfølgelig ha en regelmessig syklus. Mannen bør også være relativt ung, ikke røyke, ikke ta varme bad og leve sunt. Men det kan fortsatt ta flere måneder, da mye skal klaffe. Anonymkode: ef9d1...048 1
myMa Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Ble gravid på første forsøk med nr 1. Husker ikke helt om vi gjorde noe spesielt. Gikk ned litt i vekt i ukene før. Var 29. Med nr 2 tok det 6 forsøk. På siste forsøket så tenkte jeg at nå skal jeg gjøre alt "etter boka". Tok masse eggløsningstester, hadde sex annenhver eller hver dag rundt EL. Og så lå jeg lenge etter sex med bena opp. Sistnevnte er vel heller tvilsom men det skader jo ikke så why not. Det klaffet i hvertfall den måneden (tilfeldig eller ei). Var 32. Om du treffer på riktig dag så er det fremdeles kun 20-25% sjanse i snitt. Men man kan jo maksimere sjansene sine. Sunt kosthold, ikke røyk/alkohol. Litt forsiktig vekttap har veldig positiv effekt har jeg hørt. (Men ekstreme dietter osv vil sannsynligvis tukle med syklusen)
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): En mann med sunn livsstil og topp kvalitet på svømmerne. Anonymkode: 49a5c...558 Yes, ikke undervurdere mannens bidrag. Vi har lett for å henge oss opp i kvinnen men det er faktisk like sannsynlig at det er trøbbel på hans side. Anonymkode: 181d1...4c0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har blitt gravid på første forsøk to ganger som 33-åring (første endte i spontanabort), og på tredje forsøk som 36-åring. Så man kan fint bli raskt gravid i 30-årene også, men bra å vite at fruktbarheten synker etter 35, og det er individuelt hvor fort dette skjer. Jeg sluttet på hormonprevansjon en stund før vi begynte å prøve for å få oversikt over syklus, røyker ikke og drikker sjelden alkohol, har et normalt sunt kosthold (dog lett overvektig, bmi på 26-27) og trener et par ganger i uka. Men tror egentlig at det dreier seg mest om gener og flaks. Anonymkode: d2681...0f2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Ikke prøv å hardt. Dropp prevensjon og ha masse god sex uten å fokusere på babylaging. Jeg er overbevist om at eggløsningstester, kalendere og «tvangssex» på «riktige» dager er drepen for samlivet og prøvingen. selvsagt, har det gått et år uten at noe skjer, greit. Men ikke begynn der. Prøv å slapp av! Jeg er helt sikker på at man blir lettere gravid og. Anonymkode: f419d...05a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Det er nok som andre over her sier, det gjelder for begge å ha en sunn vekt og kosthold. Jeg ble gravid på første forsøk som 33-åring etter å ha gått på p-piller i 17 år, drukket masse alkohol og snust. Trente og har et sunt kosthold da. Anonymkode: b2e1a...92a
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Første gang (29 år) tok det syv måneder med litt håpløs prøving, sex litt for sjelden og på feil tidspunkt. Andre gang (30 år) gikk det på første forsøk, på tross av at jeg ammet, har høy bmi og en stressende jobb. Det er tilfeldigheter. Anonymkode: 95269...808
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Oppskriften for å bli raskt gravid er nok å ha brukt lite til ingen hormonprevansjon, være i tyveårene og være sunn og ikke overvektig. selv er jeg tidlig i 30-årene, ca fem kg for mye. Ble gravid seks mnd etter jeg tok ut spiral men det endte med exu. Tok fem mnd til etter det så ble jeg gravid igjen. Løsningen for meg var å ikke stresse, null eggløsningstester eller følge med aktivt. Bare være kjærester og ha ett aktivt sexliv (1-3 ganger i uken) er nå i uke 25 av svangerskapet. Anser det som skikkelig flaks at jeg ble gravid så raskt. Anonymkode: 386d7...cb6 Jeg har brukt så si ingen prevensjon, er i tidlig 20-årene og er normalvektig. Tok likevel to år for meg å bli gravid🤪…var ingenting «galt» med verken han eller meg heller..så skjønner ikke helt hvorfor Anonymkode: a9a02...0f5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 Lett å bli gravid i 20 årene og 30 årene. Men da jeg ble så gammel ville jeg ikke beholde, så ble abort. Anonymkode: fa5c5...335
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå