AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Kjenner en som hele tiden spør om å få låne penger. Jeg har sagt ja noen ganger, men nå kunne jeg ikke si ja for skulle handle selv etterpå for det jeg har igjen. Jeg sa jeg ikke har penger, for før når jeg har sagt at jeg kan ikke låne bort for jeg må ha dem selv så har han fortsatt å mase of sagt at da kan jeg vel likevel låne bort litt til han. Han har ignorert at jeg har sagt jeg ikke kan låne bort. Derfor dro jeg en hvit løgn. Han kommer til å se meg på butikken da han bor like ved og jeg blir sikkert beskyldt får å lyve og må forklare meg. Jeg må handle der siden det er nærmeste butikk og jeg ikke har bil. Jeg syns han er frekk og masete. Hva gjør du i en sånn situasjon? Kjenner du en sånn person? Anonymkode: 4e2c9...f69
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Nei, jeg kjenner heldigvis ikke noen sånne personer. Jeg hadde kuttet kontakten med en slik person.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Hva jeg hadde gjort i denne situasjonen? Kuttet ut vedkommende…… Anonymkode: 2744c...d54 15
Mamajune11 Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Da sier du bare du ikke har penger å LÅNE bort. 40 2
LivetErEnLek Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Hvis han sier noe, så er det jo bare å si det dom det er. At du sa at du ikke hadde penger fordi du trenger dem selv og at du vet han ikke gir seg. 13
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Gå i butikken, du har ikke ansvar for denne personens økonomi. Anonymkode: a6505...2ad 24 4
BobbySocks Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Mamajune11 skrev (1 minutt siden): Da sier du bare du ikke har penger å LÅNE bort. Dette. Jeg har penger til MEG og IKKE TIL DEG!!!! 21
Sheik Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Kjenner ingen slike, men jeg ville sagt klart i fra at nei, jeg har kun nok til mat til meg selv, så får vedkommende bare bli sur. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Hva du gjør? Du sier at du ikke har penger å låne bort. Du trenger mat på bordet du også. Så kutter du ut dette mennesket, slutter i hvert fall å låne bort penger også kan du evt råde til å oppsøke en økonomisk rådgiver Anonymkode: 4a07b...86c 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Det er dine penger og ditt valg. Ikke lån bort når du trenger dem selv. Og lån heller aldri bort dersom du ikke kan unnvære pengene en lang periode. Jeg har selv fått erfare at det ikke alltid betales tilbake på lovt tidspunkt. Anonymkode: dd32c...407 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Kjenner ingen sånne, men det er helt innafor å si at du ikke har penger å låne bort, at du må ha de pengene du har selv. Sånn ellers, så har du ingen plikt til å låne bort penger til andre. Man kan jo selvsagt se an personen, situasjoner osv, men man skal ikke blakke seg selv for andres del. Anonymkode: 2e6e6...4be 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Leverer denne personen tilbake pengene han låner? Om ikke, kan du si at du får ikke låne for du betaler ikke tilbake. Blir han sur er ikke det ditt problem. Anonymkode: 79c8d...c18 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Gå på butikken. Hvis han er så frekk at han kommer bort til butikken og maser - si du kan kjøpe en kneip til 10 kroner og en first price pålegg hvis han sulter i hjel. Og så kutt han ut, herreminhatt Anonymkode: e5eac...1bb 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Takk AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Leverer denne personen tilbake pengene han låner? Om ikke, kan du si at du får ikke låne for du betaler ikke tilbake. Blir han sur er ikke det ditt problem. Anonymkode: 79c8d...Ja, men har vært veldig treg, Ja, jeg må vel bare si det som det er. Anonymkode: 4e2c9...f69
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Jeg kjenner ingen sånne, heldigvis. Og det kan jo være lurt å tenke over om dette er en person du vil ha i livet ditt. Du har heller ikke løyet. Om han påstår at du lyver, får du bare si at du ikke har penger nok til å låne bort til vedkommende, for du har nødt til å bruke de pengene du har på livsopphold til deg selv. Hadde du lånt bort pengene, kunne du ikke kjøpt mat til deg selv. Anonymkode: 7e045...177 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Men hvorfor låner du han penger i det hele tatt? Og hvorfor gir du etter når han maser mer? Du må lære å si nei og ikke gi etter. Klart han maser mer når det virker. Nei, jeg kjenner ingen sånne personer, jeg tror jeg i tilfelle hadde droppet det bekjentskapet. Anonymkode: 0a657...b59 5
Macro Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 At du ikke han penger å låne bort er fremdeles sannheten. Du er voksen og trenger pengene selv. Dette problemet stikker nok noe dypere.
Veggdyret Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 Hvis du er SKIKKELIG konfliktsky kan du jo si at DU har lånt penger av mamma/ei venninne så du har til mat denne uka... 9 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 Du må jo kunne handle mat til deg selv uten at han blir sur fordi du ikke hadde penger å låne bort. Og ja, ville kuttet ut dette mennesket. Anonymkode: 52012...a53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå