Gå til innhold

Er det noen som har tatt nettstudiet Helsekoordinator på Fagskolen Kristiania og fått relevant jobb etterpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har fagbrev som Helsefagarbeider og Helsesekretær og skal nå ta nettstudiet til høsten. Litt spent på hva jeg kan bruke det til og om det åpner nye dører i    arbeidsmarkedet. Noen her med erfaring fra det studiet?

Endret av Uteliv
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint jobbe som koordinator nå, behøver ikke tilleggs"utdannelse"

Kjenner flere som har hoppet over til koordinator etter noen år i turnus. De som kjenner godt til systemet blir plukket ut.

Anonymkode: a175d...379

Skrevet

Ok, takk. Syns jeg ser alle koordinatorstillinger med høyere krav til utdanning. Har lang erfaring i begge yrkene, men tenkte kanskje jeg fikk litt mer « kjøtt på beina» med nettstudiet.

AnonymBruker
Skrevet

Syns helt ærlig dette ser ut som nok et tøysestudie lagd av det private for å suge ut penger av folk, uten at det egentlig kvalifiserer deg til noe som helst. Jeg jobber innen helse, de som er forløpskoordinatorer hos oss er i hovedsak sykepleiere med god kjennskap til fagfeltet for forløpene som skal koordineres. Operasjonskoordinator er spesialsykepleier, akuttmottakskoordinator er sykepleier, traumekoordinator er spesialsykepleier ect. Hva er du tenker dette studiet skal kvalifisere deg til?

Anonymkode: 86438...9cf

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring som brukeren over. Koordinatorer er sykepleiere, fortrinnsvis med spesialisering. Jeg ser ikke helt hva slags jobb du skal få etterpå med denne videreutdanningen 🤷‍♀️

Anonymkode: 165ab...6dd

• Liker 2
Skrevet

Nei, vet ikke helt hva jeg blir kvalifisert til og hvilke jobber det kan åpne dørene til, det var derfor jeg ville forhøre meg. Syns det virker litt diffust det hele og lurer på om jeg skal gidde å gjennomføre det hvis ikke det har noe for seg. Betaler ingenting for studiet, plassen er fullfinansiert. 

AnonymBruker
Skrevet

I min kommune er alle koordinatorene sykepleier eller sosionom i bunn. Tror ikke du har så mye muligheter for stilling som koordinator uten høyskole/universitets utdannelse. 

Anonymkode: 72d14...45a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...