Gå til innhold

Elsker kjæresten min, men får lite bekreftelser og interesse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er i et forhold med mannen i mitt liv, elsker han inderlig og har ikke lyst på noen andre. Men, jeg føler mer og mer at denne følelsen ikke er gjensidig.

Det er alt fra små ting til store ting, som skurrer/mangler.

Vi er særboere, og det er stort sett jeg som tar initativ til å møtes. Innimellom at vi møtes, er det lite kontakt på telefon og meldinger, og iblant så får jeg ikke svar på hverken meldinger eller når jeg ringer.

I tidligere forhold har jeg opplevd at jeg har blitt oppfordret til å ha på meg sexy undertøy, skjørt eller kjoler etc., men kjæresten etterlyser aldri sånt, og når jeg iblant har ikledd meg sånt, får jeg veldig lite/ingen reaksjon eller kommentarer.

Om jeg ikke spør konkret om vi kan møtes i helga f.eks., så kan det gå en hel helg uten at jeg hører noe fra han i det hele tatt. Jeg kan sende meldinger og ringe, men får ikke svar. På mandagen igjen kan han f.eks. ringe og synes det er rart at jeg er opprørt, fordi vi hadde jo ikke avtalt å møtes i helga....Selv om jeg i meldinger har spurt om han kan komme, eller om jeg kan overnatte hos han...Men så velger han å ikke forholde seg til det tydeligvis, og heller mene det er uforståelig at jeg er er lei meg fordi vi ikke møtes i helga.

Han kan si at det er da ikke noen stor greie, og si at han fikk masse gjort i helga, og håper jeg også hadde en bra helg. Og jeg blir så intenst trist og sint samtidig at jeg ikke klarer å ha en meningsfull, konstruktiv samtale, men det blir heller krangling.

For mens han har hatt en fin, produktiv helg og gjort ting i hagen, ryddet i huset, gjort jobbting, så har jeg følt meg lammet og ikke klart å få til noe fordi jeg har vært lei meg, prøvd å ta kontakt og ikke fått svar, savnet han, håpet han skulle komme. Hele denne helgen gikk bort til det, og har ennå ikke hørt fra han.

Tror ikke han er utro, men virker som at han bare ikke bryr seg om meg. Savner meg ikke, trenger ikke å møte meg. Spør meg selv om hvorfor han er sammen med meg, for dette kan jo ikke være normalt? I et gjensidig kjærlighetsforhold vil man vel møtes så ofte som mulig, og helst hver helg i det minste? Det er blitt til at jeg gruer meg til helgene. Kjenner det gjør fysisk vondt i magen, føler meg uvel. Hører kollegaer som gleder seg til helg, de skal sikkert kose seg med kjæreste/ektefelle/samboer, føle seg glad, nyte å være sammen. Mens jeg kjenner at jeg skulle ønske det ikke var helg. Tiden går så sakte når han ikke kontakter meg.

Og det eri kke sånn at jeg krever at han skal sitte og holde meg i hånda hver helg. Hadde ikke hatt noe imot om han f.eks. sa at han trengte å få noe gjort på lørdag, og så møtes vi søndag f.eks. Men det er det at han aldri sier noe, det er bare "radio silence," igjen og igjen.

Han sier han elsker meg, men jeg føler ikke at det stemmer. Han vet også at han sårer meg når han lar være å svare eller ikke kontakter meg, vi har hatt utallige krangler om det. Likevel skjer det. Får så veldig lite interesse fra han. Greit nok at jeg ikke er den peneste eller mest spennende kvinnen, men alle vil vel føle at kjæresten har lyst på deg, elsker deg og vil tilbringe tid med deg, viser interesse, vil gjøre ting sammen?

Føler at jeg tappes for energi, og at jeg ikke fortjener dette. Er en snill person som vil at andre rundt meg skal ha det bra, men er ikke så spennende, er ikke veldig pen eller sexy heller. Skjønner ikke hvorfor han vil være kjærester, skjønner det mindre og mindre. Hadde han i det minste vist at han ville ha meg seksuelt, at han mente jeg var supersexy av en eller annen grunn, eller at han var superinteressert i å diskutere ulike temaer med meg, var interessert i hva jeg mente, eller ville gjøre ting sammen med meg, at jeg hadde vært interessant nok for han til å dra på turer med, se film eller serier, dra og bade sammen...noe. Føler mer og mer at jeg bare er helt verdiløs og uinteressant.

Er det flere som har det sånn i forhold, og blir det bedre? Er dette helt dødfødt?

Anonymkode: e228f...ef8

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg hører hva du sier, men jeg ser hva du gjør "

Det er lett å si at han elsker deg, men han viser jo med hele seg at han ikke gjør det.

Vil du ha en mann som er sånn mot deg? Ditt valg, han er som han er og han endrer seg nærmest garantert IKKE.

Anonymkode: ebd42...5e6

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke noe forhold. Dvs, du er sammen med han, men han er ikke sammen med deg. Nei, dette blir ikke bedre! Ikke drøm om det engang.

Anonymkode: a6705...bc3

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette er ikke noe forhold. Dvs, du er sammen med han, men han er ikke sammen med deg. Nei, dette blir ikke bedre! Ikke drøm om det engang.

Anonymkode: a6705...bc3

Ja, det er sånn det føles - at det egentlig ikke er noe forhold. Han har aldri oppsøkt meg spontant, på eget initiativ, og det er gått mer enn to år.

Men hvorfor er han fortsatt sammen med meg? Jeg forstår det ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Du sier det selv, han kommuniserer ikke med deg. 

Anonymkode: 612a1...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

... hvorfor er han fortsatt sammen med meg? Jeg forstår det ikke.

Hvor ellers skal han finne ei dame som tar hele jobben med å organisere å treffes og ikke krever noe av ham? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er du på tinder også?

Anonymkode: 1771b...e0d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du på tinder også?

Anonymkode: 1771b...e0d

Ikke på tinder, møtes på et annet nettsted.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du stiller feil spørsmål.

Hvorfor er du fortsatt sammen med ham, hvorfor velger du å beholde en så dårlig kjæreste.

Ditt valg hver eneste dag.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvor ellers skal han finne ei dame som tar hele jobben med å organisere å treffes og ikke krever noe av ham? 

Men om han ikke har noen følelser for meg, hvorfor ha et "forhold" til meg? Har gitt han så mange sjanser til å være ærlig. Har spurt om han egentlig har følelser for meg, sagt at jeg ikke blir sint om han ikke har følelser. At jeg vil ha en kjæreste som elsker meg, og at han må si det om han ikke gjør det, så jeg kan finne en som elsker meg.

Hver gang har han sagt at han elsker meg, men det virker ikke realistisk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, det er sånn det føles - at det egentlig ikke er noe forhold. Han har aldri oppsøkt meg spontant, på eget initiativ, og det er gått mer enn to år.

Dette er da veldig lett å forstå, han har deg på "gress". Han kan få sex av og til når det passer han. Han vet at du er forelsket i han, langt utover det han er i deg. Da kan han behandle deg slik når du faktisk tillater det. Det er en forferdelig ting han gjør mot deg, og sannsynligvis er det gjort med overlegg når du faktisk har tatt det opp, og det allikevel ikke skjer en endring.

Atter en gang! Manglende interesse er alltid dette, og det viser seg i praktisk handling. Mitt råd til deg er følgende. Trekk deg tilbake og ikke gi mer en du får. Endrer han seg ikke? Gå videre og kutt han ut. Ikke ha store forhåpninger til at dette her skal bedre seg, endringsvilje er ikke akkurat en dyd hos mange. En som virkelig elsker deg ville ikke behandlet deg slik.

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Som du sier, helt greit om han ville gjøre andre ting en helg, men at han ikke engang GIDDER å svare på meldinger fra deg synes jeg er veldig respektløst. 

Sitter litt på samme følelsen som deg med min kjæreste, men på langt nær så ille som din. Om vi ikke kan treffes en helg sier han hvert fall fra til meg, og ringes som oftest på kvelden hver kveld om vi ikke er sammen. Kan være han holder på med noe ute etter jobb så vi ikke har kontakt på noen timer, men han ringer alltid/sender melding om kvelden. Han er ikke en planlegger så om jeg ikke avtaler noe kan han sende melding fredag etter jobb om vi skal være sammen i helgen, noe jeg synes er irriterende siden jeg gjerne vil ha ting klar allerede torsdag og gjerne før, men tror han bare regner med vi skal være sammen så derfor tar han ikke initiativ til det før, men det er jo ingenting i forhold til din fyr...

Om min fyr hadde oppført seg som din så tenker jeg at vi nok ikke hadde vært sammen lengre for å si det sånn. Prøv å ta litt avstand en stund å se om han reagerer på det. Og prøv å legg fra deg tankene om at helgen er ødelagt uten å være sammen med han. Planlegg en fin helg neste helg med fjellturer, god mat, kanskje et glas vin (eller en flaske), inviter noen venninner og se om han reagerer på at du ikke tar noen kontakt med han :) Du kan ha en fin helg uten han, men problemet er kanskje måten han oppfører seg på. Ikke la han gjøre det. 

Anonymkode: 19ebe...5f4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men om han ikke har noen følelser for meg, hvorfor ha et "forhold" til meg? Har gitt han så mange sjanser til å være ærlig. Har spurt om han egentlig har følelser for meg, sagt at jeg ikke blir sint om han ikke har følelser. At jeg vil ha en kjæreste som elsker meg, og at han må si det om han ikke gjør det, så jeg kan finne en som elsker meg.

Hver gang har han sagt at han elsker meg, men det virker ikke realistisk.

HVORFOR går ikke DU ifra ham?

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært særboer i 10 år og de første årene var kjæresten min veldig lidenskapelig, og syntes jeg var den mest sexy damen i verden.

De siste par årene har han blitt slik som din kjæreste.

Han har meg gående på gress fordi at han er glad i sex, og så har jeg oppdaget at han har vært utro også...

Anonymkode: 1eca3...8fa

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har vært særboer i 10 år og de første årene var kjæresten min veldig lidenskapelig, og syntes jeg var den mest sexy damen i verden.

De siste par årene har han blitt slik som din kjæreste.

Han har meg gående på gress fordi at han er glad i sex, og så har jeg oppdaget at han har vært utro også...

Anonymkode: 1eca3...8fa

Dump. Det som er greit med samboer. Ikke så mye praktiske hensyn når man ville avslutte ting. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men om han ikke har noen følelser for meg, hvorfor ha et "forhold" til meg? 

Fordi han vil ha den enkle tilgangen på og kos iblant. Er jo stress å finne en ny på byen hver gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi han vil ha den enkle tilgangen på og kos iblant. Er jo stress å finne en ny på byen hver gang. 

Iblant hender det vi treffes kun en gang i uka. Er ikke det litt for sjeldent til å være nok for en mann? Eller har han rett og slett lite behov for nærhet?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Iblant hender det vi treffes kun en gang i uka. Er ikke det litt for sjeldent til å være nok for en mann? Eller har han rett og slett lite behov for nærhet?

Behovet varierer fra person til person. Du burde VIRKELIG komme deg vekk fra ham og finne noen som vil elske deg, ivareta deg, vise deg omsorg og SE deg for den du er. Du fortjener noen som viser en interesse overfor deg.

UFF AV MEG. Håper virkelig du i det minste VURDERER dette forholdet. Du lever bare en gang. Ikke finn deg i sånn piss fra noen. Si at du mener forholdet deres er basert på at du gir og gir og gir, mens han bare tar og tar og tar. Du orker ikke mer nå og mener det meste blir å avslutte hele forholdet. Blir interessant å se hvordan han reagerer da. Kanskje han ikke reagerer i det hele tatt eller så skjer det noe rare greier i huet hans.

Anonymkode: a1f64...171

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er fornøyd med status quo. 

Du er ikke fornøyd, men du er sammen med ham likevel, på hans premisser. 

Ingenting kommer til å endre seg så lenge du er så desparat etter å være sammen med ham, at du ikke tør stille krav. 

Anonymkode: a14d0...eb1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er det tema å bli samboere da? Noen grunn til at dere ikke kan bli det med det første, eller er det bare noe som ikke har vært aktuelt? Har dere evt. snakket om det? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...