AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Jeg har fått beskjed av nav om at sykemelding snart tar slutt. Hva gjør jeg da? jeg var sykemeldt 100% i 8 uker fra mai i fjor, så litt gradert sykemeldt frem til september. Så jobbet jeg fullt til januar. Og etter det har jeg vært sykemeldt femti prosent. Nå skal jeg operere til onsdag (årsak til sykmelding) men jeg vil jo måtte være 100% sykemeldt i 3-4 uker etter operasjonen. Anonymkode: 40283...b76
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Jeg trodde et år sykepenger var et år sammenhengende 100%. Jeg har jo ikke vært et år sammenhengene prosent sykemeldt. Hi Anonymkode: 40283...b76
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Sykepengerettighetene har du 52 uker, uavhengig av sykemeldingsprosent. For å opparbeide rett til ny sykemeldingsperiode må du være tilbake i jobb 100 % i 26 uker Anonymkode: d5ea6...fbc 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Du må søke aap. Be om møte med din saksbehandler snarest. Anonymkode: 69bd1...4c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Sykepengerettighetene har du 52 uker, uavhengig av sykemeldingsprosent. For å opparbeide rett til ny sykemeldingsperiode må du være tilbake i jobb 100 % i 26 uker Anonymkode: d5ea6...fbc Må ikke ha vært i 100% jobb, men kan ikke ha vært sykmeldt i perioden. Egenmelding faller utenom. Anonymkode: 20964...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Snakket med en saksbehandler nå. Han dreiv og regnet på det og sa at det jeg har vært i jobb samt ferie blir trukket fra, og at det da strekker seg ut til august. Stemmer det? Anonymkode: 40283...b76
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Snakket med en saksbehandler nå. Han dreiv og regnet på det og sa at det jeg har vært i jobb samt ferie blir trukket fra, og at det da strekker seg ut til august. Stemmer det? Anonymkode: 40283...b76 Vi har ingen forutsetninger for å vite det. Det er NAV og du som sitter på informasjon i saken. Anonymkode: 20964...2f9 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Snakket med en saksbehandler nå. Han dreiv og regnet på det og sa at det jeg har vært i jobb samt ferie blir trukket fra, og at det da strekker seg ut til august. Stemmer det? Anonymkode: 40283...b76 Be om å få dato skriftlig. Det stemmer at ferie og det du har jobbet trekkes fra, arbeidsgiverperioden også. Anonymkode: 69bd1...4c9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Jeg ville ha hørt på veilederen din, de driver tross alt med sykefraværsoppfølging. Men, om det ikke går så er det noe som heter sykepengeerstatning. Det kan brukes i tilfeller hvor det er maks 6 mnd til du er tilbake i arbeid etter at retten til sykepenger er brukt. Brukes typisk i tilfeller hvor man skal operer ol og det er forventet at man kommer greit tilbake til arbeid etter rekonvalesens. Det er 66% av lønnen. Anonymkode: b181e...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Jeg fikk varsel av NAV tidlig i forløpet - dvs etter ca 6 mnd, g nå npr det er igjen 3 mnd. Det spiller ingen rolle om du har vært 1++% sykemeldt eller gradert. Hver uke som sykemldt teller med. Hvis du derimot tar ut ferien din (5 uker), så forskyves den datoen med 52 ukers sykemelding tilsvarende. Dete gjelder også hvis u i perioden har jobbet 1005 7vært fullt tilbake i mer enn 8 uker. Men dette MÅ du ta med nav - det er de som kan dette. Etter 52 uker med sykemld må du evnt over på APP - da kun 66% av lønnen hvis den er under 6G. Veldig viktig at du setter deg inn i dette! og hvis du klarer å jobbe 100% når de 52 ukene med dykemeld - så må det gå 26 uker med full jobb (evnt ferie) før du har rett på sykepemger fra navn igjen. 26 uker!!!!! Dvs et halvt år sammenhengende.. Anonymkode: 44716...d2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå