Gå til innhold

Er de stygge mot babyer i filmer for å få dem til å gråte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Filmer har et stramt tidsskjema, så de kan ikke bare vente til babyen begynner å gråte naturlig.

Hvordan gjør de det?

Er de stygge med babyen for å få den til å grine i den aktuelle scenen?

Anonymkode: 1f27d...94f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

ja det tror jeg desværre 

Anonymkode: 13393...896

Skrevet

Selvfølgelig gjør de ikke det. Jeg har sett utallige scener hvor babyer gråter, som i HYLGRÅTER, også har de fått klippet litt feil og man ser at babyen som er med i scenen er blid som ei sol... Så tenk, de kan faktisk jukse i filmens verden 🙂

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Nei, herregud. 

Anonymkode: bcc01...bac

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja kan tenke meg det, men hvor vanskelig er det å få en baby til å gråte, det er jo slik de kommuniserer. Du gir de en leke og en banan og så tar den fra dem og sier"min banan!". Ungen blir rasende og gråter, kamera og går og etterpå får barnet masse kos og lek og frukt. 

Anonymkode: 6fd6c...114

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei selvfølgelig ikke. I flere tilfeller legger de til lyden mens de skjuler ansiktet til babyen. Så man tror at babyen gråter, men ser man nøyere etter så ser man at babyen enten sover eller er helt rolig.

Anonymkode: a8b6c...9bb

• Liker 6
Gjest AprilRyan
Skrevet

Det tviler jeg på, men det handler kanskje om timing og noen babyer gråter kanskje lettere enn andre? I mange serier og filmer har de også mer enn en baby til å spille samme rollen.

I noen tilfeller legger de også på lyden.

Jeg vil tro at det ofte handler om tilfeldigheter også.

AnonymBruker
Skrevet

Er vel bare å la kamera gå i 24 timer så gråter vel babyen en eller annen gang.

Anonymkode: 67c90...49c

Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er vel bare å la kamera gå i 24 timer så gråter vel babyen en eller annen gang.

Anonymkode: 67c90...49c

Tviler på at de bare kan la kamera gå i 24 timer under en innspilling. De har nok tidsfrister å forholde seg til og personer som må være der osv.

AnonymBruker
Skrevet
AprilRyan skrev (10 minutter siden):

Det tviler jeg på, men det handler kanskje om timing og noen babyer gråter kanskje lettere enn andre? I mange serier og filmer har de også mer enn en baby til å spille samme rollen.

I noen tilfeller legger de også på lyden.

Jeg vil tro at det ofte handler om tilfeldigheter også.

Det er alltid mer en en baby i filmer og tv serier.  En baby har bare  lov å jobbe i fire timer. 

Anonymkode: 47c2e...8fa

AnonymBruker
Skrevet

Gråtinga er i de aller fleste tilfeller lagt på etterpå. Ser det veldig lett på at de filmer feil og man ser babyens fjes fra siden, og den gråter ikke..

Anonymkode: 625d3...711

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Gråtinga er i de aller fleste tilfeller lagt på etterpå. Ser det veldig lett på at de filmer feil og man ser babyens fjes fra siden, og den gråter ikke..

Anonymkode: 625d3...711

Dette. 

Før i tiden var nok ting litt anderledes, men det har blitt veldig strengt. 

Fikk hele bildet knust i voksen alder av min favorittfilm da jeg var liten for å si det mildt... Otis og Milo, det gikk visstnok ikke bra for flere av dyrene. :(

Anonymkode: 7563b...17a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Filmer har et stramt tidsskjema, så de kan ikke bare vente til babyen begynner å gråte naturlig.

Hvordan gjør de det?

Er de stygge med babyen for å få den til å grine i den aktuelle scenen?

Anonymkode: 1f27d...94f

Ja

Anonymkode: f3623...f76

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har sett utallige filmer der skuespillerne som spiller mor og far til babyen, begynner å krangle og skriker og roper mens babyen sitter å ser på de og bryter ut i gråt.

Da gråter jo babyen fordi den blir redd av å se voksne som krangler.

Hadde aldri leid ut ungen min til en filminnspilling der jeg risikerte at babyen ble redd og gråt, ikke om jeg fikk 40 millioner!

Endret av Tough cookie
AnonymBruker
Skrevet
Just now, Tough cookie said:

Jeg har sett utallige filmer der skuespillerne som spiller mor og far til babyen, begynner å krangle og skriker og roper, også sitter babyen å ser på de og bryter ut i gråt.

Da gråter jo babyen fordi den blir redd av å se voksne som krangler.

Hadde aldri leid ut ungen min til en filminnspilling der jeg risikerte at babyen ble redd og gråt, ikke om jeg fikk 40 millioner!

Hvis du fikk 50 mill da?

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du fikk 50 mill da?

Nope

AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk hele bildet knust i voksen alder av min favorittfilm da jeg var liten for å si det mildt... Otis og Milo, det gikk visstnok ikke bra for flere av dyrene. :(

Ja trist hvor mange dyr de drepte for den filmen :( 

Anonymkode: 5e15c...975

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så faktisk en video på Movie insider om dette for litt siden, hvor de snakket med en "baby wrangler", som altså er den personen som tar seg av babyen på sett. Hun viste hvordan hun får babyer til å gråte; ved å begynne å falskt gråte overdrevent selv. Da begynner gjerne babyen å gråte også.

Men hun sa at hun vet at på andre sett så skremmer de babyene for å få de til å gråte 😕

Anonymkode: 89c30...e84

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...