Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Babyen min er fem uker gammel, og disse dagene blir det litt mye styr. Lørdag og søndag var vi på besøk hos familie med mange nye inntrykk, i dag har jeg et ærend som gjør at moren min skal passe ham hos besteforeldrene mine en stund, og så blir vi der en stund etterpå, i morgen har vi gruppetime på helsestasjonen, og planlagt barseltreff før det. Blir dette litt mye, synes dere? Vurderer å droppe barseltreffet så vi får slappe av en stund før timen ved helsestasjonen.

Anonymkode: 1b8d9...ab8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må først og fremst tenke om det blir for mye styr for DEG bare fem uker etter fødsel. :) Men, jeg var veldig var på "overstimulering" av babyen med min første også. Men så fikk jeg nummer to, bare to og halvt år etter første. Og da analyserte jeg hvor forskjellig permisjonen ble, for babyen nummer to. Hun måtte jo være med stort sett overalt, oftest i babysjal, der vi skulle med storebroren, lekeplasser, brannstasjonsdagen, til og med Leos Lekeland. Hun har alltid vært med på henting i barnehagen - absolutt en plass med fare for overstimulering. Til og med hjemme, fikk hun sjeldent sove i ro fordi storebror sørget for nok lyd hjemme til enhver tid. Ble hun overstimulert baby? Neppe, hun var derimot svært happy baby som både spiste og sov mye bedre enn storebroren, men det må ihvertfall til dels skyldes mye mer erfaren og rolig mamma (ja, altså meg). Og babyer, nå tror jeg at de er skapt til å trives i store flokk, store familier, massevis av sosialt kontakt og stimuli.

Anonymkode: f9163...0eb

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Mine tre hadde taklet det helt fint. De (fleste) sover jo fortsatt ganske mye i den alderen, så er ikke alt de får med seg så mye av heller 😊

Anonymkode: 39283...80a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Om babyen sover mesteparten av tiden: nei.

For min baby som ikke gjorde det hadde dette blitt overstimulering. 

Anonymkode: 24b25...246

AnonymBruker
Skrevet

Vi var supersosiale og mye på farten de første ukene, fordi hun sov jo hele tiden uansett🙈 Rolig og harmonisk baby til tross for mye på tapeten😊Tror ikke du trenger å bekymre deg, med mindre du selv blir stresset eller du merker at babyen din blir ekstra urolig de dagene dere har vært mye på farten!

Anonymkode: ed6fa...e60

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for innspill! 😊 Vi kom nettopp hjem etter å ha vært hos besteforeldrene mine hele ettermiddagen. Tror nok han har lett for å bli overstimulert for han er en veldig oppmerksom og nysgjerrig liten gutt som gjerne vil se på alt og prate masse. Det gikk veldig fint i dag, helt til han ble tydelig overstimulert og gråt og ikke fikk til å roe seg for å sovne, før han etter mye utrøstelig gråt plutselig sloknet og sov tungt og lenge. Er derfor litt skeptisk til både barseltreff og gruppetime på helsestasjonen samme dag, for det er jo helt nye situasjoner og steder, og det kommer han garantert ikke til å sove igjennom...

Anonymkode: 1b8d9...ab8

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Har samme erfaring her. Baby reagerer spesielt når vi er borte. Han blir urolig på kvelden og bruker lang tid før han sovner. Tydelig at han blir fort overstimulert selv om han sover mye. Vi har veldig fine dager når vi kun er hjemme (selv om vi må ut av huset innimellom) ☺️

Anonymkode: 678c6...1d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...