Gå til innhold

SOS-hjelp til en irritert og allergisk kattenabo

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

putekasse, ta putene inn om kvelden. Jeg trodde det var normalt jeg..

Det som irriterer meg med katter er at de driter ned absolutt alle lekeplasser hvor ungene skal leke! 

dritt OVERALT!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ta kontakt med nærmeste dyrehage som har en eller annen form for kattedyr (gaupe, løve, tiger, gepard o.l.), og kjøp en liten dært med bæsj fra kattedyrene. Grav ned noen dærter rundt verandaen din. Alle nabokattene blir da overbevist om at det regjerer en diger katt der du bor, og tør ikke nærme seg.

Ut over det; ta allergivaksine, ta inn putene når du ikke bruker møblene og sett på en høyttaler med bevegelsessensor som lager bjeffelyder.

Anonymkode: 14ea8...6a4

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hver gang jeg går inn i en tråd om katter får jeg bekreftet at katteeiere - med noen få hederlige unntak - er en gjeng nutcases. "Å, jaså, du bor i enebolig og er hyperallergisk mot katt? Du har to valg: flytt, eller skaff deg katt for å skremme bort de andre kattene."

Er det ikke jævla plagsomt å ha hodet så langt oppi rumpa?

Anonymkode: 5d0b8...1f2

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Problemet er at alle rådene man kan komme med, ikke vil fungere på alle. Noen katter legger seg fint nedpå aluminiumsfolie, og bryr seg ikke. Andre bryr seg ikke om spray man bruker, sitron og alt som er.

En av mest effektive måtene å holde nabokatter unna, er å skaffe seg sin egen katt.

Du kan prøve å få satt opp sprinkler anlegg. Vann kan hjelpe med å holde katter borte. Om de lærer at de blir våte av å gå et sted, vil de slutte med det. Men det kan ta litt tid.

Anonymkode: 86bbb...94f

Ikke engang det fungerer for alle. :ler:

Vi har en kjempesnill og god katt og nabokatten er så glad for å være her at han smetter inn hver gang vi lukker opp døra. Vi er bare glad i nabopusen også, han er så kosete og nydelig, men eieren er redd for at han skal bli mer glad i å være hos oss at de har sagt vi må nekte han å komme inn til oss. 

Så vi bærer han ut med en gang han kommer inn til oss såklart, men han kommer like optimistisk tilbake igjen og igjen og igjen. Og han er jo bare så kosete og god, han prøver ikke rømme eller gjemme seg når vi tar han opp og bærer han ut, han bare koser. :) 

Ulempen med denne katta er at han tisser i blomsterbedet. Vi prøvde å så gressløk, men det måtte vi gi opp. Inntil videre. Leste at pepper kan hindre katter fra å tisse der igjen. Vet ikke om det funker og vet ikke om det funker for å holde andre katter unna.

Peppermynte kan hjelpe, TS. Spray peppermyntevann på bordet og presenning så kanskje kattene holder seg unna.

Anonymkode: c1a1b...1e9

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hver gang jeg går inn i en tråd om katter får jeg bekreftet at katteeiere - med noen få hederlige unntak - er en gjeng nutcases. "Å, jaså, du bor i enebolig og er hyperallergisk mot katt? Du har to valg: flytt, eller skaff deg katt for å skremme bort de andre kattene."

TS har jo fått mange gode råd, da, men flytte er kanskje ikke et spesielt godt råd akkurat. Men å dekke til møbler og puter ute er nok lurt. Kanskje det kan være lurt å ha puter man kan spyle, om man er veldig allergisk mot dyr?

Jeg bodde i leilighet i andre etache en periode, med balkong som var veldig skjermet, og det var utrolig digg, da holdt møblene seg veldig fine. Men nå som jeg er på bakkeplan så kommer det helt utrolig mye drit på møblene ute.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spikermatte eller strømtråd. 

Anonymkode: 0b4a1...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

1. ring fastlegen din. 
2. vent på time

3. få henvisning til vaksinasjon

4. vent på et nytt og bedre liv

Dette er ikke 1990. Ingen trenger leve med allergi som går utpver livskvaliteten i voldsom grad. Så ikke lev med den.

For kattene? Har du noen du kjenner med hund? Lån den en stund og få den til å markere rundt forbi. Naboen min hadde hund før, og ikke en katt satte sin fot på vår felles oppgang. Nå har han ikke hund mer, og kattene er tilbake.

Anonymkode: 2c28c...fe9

Det stemmer dessverre ikke for alle.

Min mor er kjempe allergisk og tar sprøyte fast hver år i tillegg til daglige allergimedisiner og hun har også tatt allergivaksinen.

Hun reagerer voldsomt på katter og det er nå blitt så ille at hun ikke kan bruke uteplassen sin pga naboen sine katter og vurderer å selge boligen sin.

Øynene hennes blir kjempe hovne og så og si lukket, nesen renner og det er ett voldsomt ubehag.

Anonymkode: 58fd8...918

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

«Katter er jo dyr, de gjør som de vil» -Hilsen typisk uansvarlig katteeier.

. 🙄🤦‍♀️

Anonymkode: 8f035...2eb

Merkelig nok gjelder ikke det argumentet for hunder. Skulle likt å se katteeiere si det samme om hunder. "Åja, hunden din jaga katten min og reiv den i fillebiter bare for gøy? Ja pyttsann, hund er hund." 

"Å, hunden din får gå fritt og drite i sandkassa til ungene mine daglig og en klatt rett foran døra mi? Jaja, sånn må jeg jo bare forvente når jeg bor i enebolig. "

" Hørte bikkja di slåss med nabobikkja igjen i natt? Litt av et lurveleven, høhø, men hunder er hunder og kan ikke oppdras! "

Jeg hater også katter, og det er utelukkende eierne sin feil. Kan dere i det minste plukke opp etter de jævla kattene deres! Steg 1 er å undersøke nabolagets lekeplasser og plukke opp dritten. Og klager naboen på dritt? PLUKK DET OPP! 

Tips til ts: spikermatte på møblene (sånne helsematter, ikke ekte spiker altså 😂), og tett gjerde med netting. Gjør det ubehagelig å trå oppå gjerdet også. 

Anonymkode: 83f52...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Merkelig nok gjelder ikke det argumentet for hunder. Skulle likt å se katteeiere si det samme om hunder. "Åja, hunden din jaga katten min og reiv den i fillebiter bare for gøy? Ja pyttsann, hund er hund." 

"Å, hunden din får gå fritt og drite i sandkassa til ungene mine daglig og en klatt rett foran døra mi? Jaja, sånn må jeg jo bare forvente når jeg bor i enebolig. "

" Hørte bikkja di slåss med nabobikkja igjen i natt? Litt av et lurveleven, høhø, men hunder er hunder og kan ikke oppdras! "

Jeg hater også katter, og det er utelukkende eierne sin feil. Kan dere i det minste plukke opp etter de jævla kattene deres! Steg 1 er å undersøke nabolagets lekeplasser og plukke opp dritten. Og klager naboen på dritt? PLUKK DET OPP! 

Tips til ts: spikermatte på møblene (sånne helsematter, ikke ekte spiker altså 😂), og tett gjerde med netting. Gjør det ubehagelig å trå oppå gjerdet også. 

Min katt elsker å ligge på sånne matter😂 men det er verdt et forsøk. 

Anonymkode: 936ce...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du glemte en ting. Alle rådene om å komme seg til legen «fordi det er ikke normalt å være så hardt rammet av allergi». Gå til legen og få (mer!!) medisin eller dyre vaksiner som kaaaanskje hjelper om noen år. 
Sånne katteeiere er grunnen til at jeg aldri nevner allergi til noen av de. De har ikke peiling på hva de snakker om, og du må nærmest ligge halvdø av allergisk sjokk foran de for at de skal skjønne det.

Ts: Kjøp deg noen kaktuser og plasser ute på terrassen.

Anonymkode: bf39b...047

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du glemte en ting. Alle rådene om å komme seg til legen «fordi det er ikke normalt å være så hardt rammet av allergi». Gå til legen og få (mer!!) medisin eller dyre vaksiner som kaaaanskje hjelper om noen år. 
Sånne katteeiere er grunnen til at jeg aldri nevner allergi til noen av de. De har ikke peiling på hva de snakker om, og du må nærmest ligge halvdø av allergisk sjokk foran de for at de skal skjønne det.

Ts: Kjøp deg noen kaktuser og plasser ute på terrassen.

Anonymkode: bf39b...047

Man gir jo ikke råd om lege «fordi det ikke er normalt å være så hardt rammet av allergi», men fordi det er en ting som KAN hjelpe. Regner nesten med TS også reagerer hvis en kollega har katt, eller TS sitter ved siden av noen på bussen som har katt. Det virker ikke som TS har prøvd det, og da kan det være verdt å prøve det.

Og vet du hva? Da jeg var barn ble jeg innlagt på sykehus pga allergisk sjokk (katt), så joda - jeg vet hva dere snakker om. Jeg vokste det heldigvis fra meg. Jeg var allergisk mot både hund og katt, så mye at jeg altså havnet på sykehus - men nå er det til å leve med

Anonymkode: 8aedf...5b8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Haha, det minner meg om en tidligere nabo som hadde katter som daglig dreit ned blomsterbed og diverse i hele nabolaget (vi måtte faktisk fjerne bedet vårt fordi nabokattene absolutt skulle bruke bedet som do 🙄🤦‍♀️) Traff på dama med barn på lekeplassen, og der lå det en diger kattedritt i sandkassa. «Det er ikke MINE katter som har bæsja!» sa dama, og JEG, som pokker meg aldri har hatt katt måtte plukke opp dritten. 🙄🤦‍♀️

Selv om det kanskje ikke var hennes katt som hadde driti akkurat der så tenker jeg hun godt kunne ha tatt en for laget der ja 🙄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg gir ikke råd til folk som hater katter. Jeg liker ikke folk som ikke liker katter. 

Anonymkode: 8ef39...3ba

Jeg liker ikke folk som ikke liker folk. Ha litt respekt for at andre ikke er like deg.

Ser problemet TS, og har dessverre ikke noen lovlige råd å gi, som ikke allerede er gitt.

Anonymkode: 2d1f2...fa3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjenner noen som bruker strømgjerde. Fungerer utmerket.

Anonymkode: d2194...130

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

En hund kan drepe et barn, en katt, høns, kaniner osv. Kan ikke sammenlignes med en liten musejeger.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En hund kan drepe et barn, en katt, høns, kaniner osv. Kan ikke sammenlignes med en liten musejeger.

Jeg skulle ha likt å se min knøttlille Bichon «drepe et barn, en katt, høns, kaniner osv.» :ler: 

Så i og med at det er fullstendig urealistisk at min hund tar livet av noe større enn en blåmeis; Betyr det da at jeg kan drite i alt ansvar og bare slippe bikkja løs for å gjøre fra seg i naboenes hager osv. ? :klo:  Eller har du et mer solid argument for ditt uansvarlige husdyrhold å komme med ? :klo: 🤷‍♀️

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg liker ikke folk som ikke liker folk. Ha litt respekt for at andre ikke er like deg.

Ser problemet TS, og har dessverre ikke noen lovlige råd å gi, som ikke allerede er gitt.

Anonymkode: 2d1f2...fa3

Jeg liker ikke folk som ikke liker dyr generelt faktisk. Takke meg til katten.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg skulle ha likt å se min knøttlille Bichon «drepe et barn, en katt, høns, kaniner osv.» :ler: 

Så i og med at det er fullstendig urealistisk at min hund tar livet av noe større enn en blåmeis; Betyr det da at jeg kan drite i alt ansvar og bare slippe bikkja løs for å gjøre fra seg i naboenes hager osv. ? :klo:  Eller har du et mer solid argument for ditt uansvarlige husdyrhold å komme med ? :klo: 🤷‍♀️

Da må man ha ulike regler for ulike hunder, hver så god å foreslå dette regelverket for våre myndigheter. Jeg har både katt og hund, vil nå si at en hund er potensielt en god del mer farlig enn en liten katt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da må man ha ulike regler for ulike hunder, hver så god å foreslå dette regelverket for våre myndigheter. Jeg har både katt og hund, vil nå si at en hund er potensielt en god del mer farlig enn en liten katt. 

Mener vær så god

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man kan jo oppdra en hund. En katt vil bestemme alt selv.   Men jeg forstår frustrasjonen til TS altså. Jeg hadde blitt irritert om katter legger seg opp i putene mine også. Jeg legger pledd over jeg da, og tar det bort om jeg skal sitte i det.

Anonymkode: 7e28d...150

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...