AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg må bare få det ut. Jeg hater katter. Og jeg trenger hjelp til å holde dem unna min hage. Jeg er veldig allergisk mot katter, og har vært det hele livet. Kattehår på buksa til andre er nok til at øynene mine begynner å renne, og jeg får tungt for å puste. Jeg bor i en enebolig på et boligfelt, og lever godt i sus og dus med alt mine naboer måtte finne på av finurligheter. I fjor brukte jeg masse tid og energi, samt tusenvis av kroner, på å gjøre uteområdene mine fine, samt handle inn nye utemøbler. Det ble kjempekoselig. Nå er våren her igjen, og jeg har startet utesesongen. Og det viser seg at det har nabolagets katter også gjort. I mine, nye hagemøbler. Og nå blir jeg kjempesyk av å være ute i mine egne hagemøbler. Og jeg er så sur at jeg koker både innvendig og utvendig. 1. Hvordan kan jeg få renset hagemøblene mine godt nok til å ikke føle at jeg dør hver gang jeg setter meg i dem? Jeg har allerede støvsugd, og vasket med fuktig klut. 2. Hvordan kan jeg forebygge at kattene bruker hagen min/verandaen min igjen? Jeg har trekk over møblene, men det lurer de seg tydeligvis bare under. Jeg kan ikke bære putene/møblene inn. Noe jeg kan spraye eller strø som funker? Anonymkode: c4099...7c1 3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Del Skrevet 9. mai 2022 Tror problemet er noe annet enn katter… Anonymkode: 5b13e...2e6 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Del Skrevet 9. mai 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror problemet er noe annet enn katter… Anonymkode: 5b13e...2e6 Allergien mot katter? Du fikk med deg at TS blir syk? Anonymkode: bfbbb...c66 17 4 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Del Skrevet 9. mai 2022 Putekasse? Du får og kjøpt spray som inneholder lukter katter vanligvis ikke liker, men hvor godt det fungerer aner jeg ikke. Anonymkode: 2eb58...7ad 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Del Skrevet 9. mai 2022 Min venn løser dette med å ta inn møblene i boden Anonymkode: a6495...b69 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trøndermann38 Skrevet 9. mai 2022 #6 Del Skrevet 9. mai 2022 Eddik 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Del Skrevet 9. mai 2022 Du kan legge aluminiumsfolie i møblene når du ikke er der, det hjelper faktisk😊 Katter hater det og kommer ikke til å hoppe opp og legge seg der (evt, de prøver kun en gang😅). Anonymkode: b92ef...246 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg gir ikke råd til folk som hater katter. Jeg liker ikke folk som ikke liker katter. Anonymkode: 8ef39...3ba 13 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg gir ikke råd til folk som hater katter. Jeg liker ikke folk som ikke liker katter. Anonymkode: 8ef39...3ba Nei, det skjønner jeg godt, siden du sikkert liker katter. Men da har du sikkert ingen gode råd heller, så det går fint. Ts Anonymkode: c4099...7c1 13 3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Del Skrevet 9. mai 2022 Aluminiumsfolie og hønsenetting. Anonymkode: c3eb0...a0c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du kan legge aluminiumsfolie i møblene når du ikke er der, det hjelper faktisk😊 Katter hater det og kommer ikke til å hoppe opp og legge seg der (evt, de prøver kun en gang😅). Anonymkode: b92ef...246 Takk, det var et veldig godt råd! Mistenker at det er de samme røytedottene som kommer hit og koser seg i møblene mine. Og for å ha sagt det; jeg ønsker jo ikke å skade kattene. Men jeg skulle ønske det ikke fantes kjæledyr som lagde så mye trøbbel for naboene. De kan lage trøbbel for sine egne eiere. Det er litt som å skaffe seg barn, ikke gidde å oppdra dem og sende dem hele dagen over til naboen for å lage ugagn der. Ts Anonymkode: c4099...7c1 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 9. mai 2022 #12 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det skjønner jeg godt, siden du sikkert liker katter. Men da har du sikkert ingen gode råd heller, så det går fint. Ts Anonymkode: c4099...7c1 Du har jo en helt ekstrem allergi, TS. Det er ikke sikkert at det er bra for deg å bo så nært på folk når du ikke tåler dyr. Hadde jeg vært deg hadde jeg spylt møblene med høytrykkspyler, og så kastet putene, og skaffet nye. Så må du ta bort når du ikke bruker de, og legge over presenning når du ikke er ute. For dyr de går ute. Det finnes også andre dyr som går i det fri, som fugler feks. De kan også gå på møblene dine. Men ikke om du legger over noe for å beskytte. Du kan også skaffe deg en type get off spray som dyr ikke liker, koster en hundrigs på nett. Se også på chlasern, vet de har noe anti kattemidler. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tror problemet er noe annet enn katter… Anonymkode: 5b13e...2e6 Hehe, ja det er det sikkert også. Men jeg verken jager naboene mine inn, eller gir dem pusteproblemer, slik kattene gjør for meg. Jeg vil bare få være ute på min fine, nye veranda uten å bli syk i flere dager etterpå. Kattene kan gjerne gå alle andre steder enn hos meg. Anonymkode: c4099...7c1 7 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 9. mai 2022 #14 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk, det var et veldig godt råd! Mistenker at det er de samme røytedottene som kommer hit og koser seg i møblene mine. Og for å ha sagt det; jeg ønsker jo ikke å skade kattene. Men jeg skulle ønske det ikke fantes kjæledyr som lagde så mye trøbbel for naboene. De kan lage trøbbel for sine egne eiere. Det er litt som å skaffe seg barn, ikke gidde å oppdra dem og sende dem hele dagen over til naboen for å lage ugagn der. Ts Anonymkode: c4099...7c1 Nei, det er ikke det samme, man kan ikke oppdra dyr dessverre. 😂 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 9. mai 2022 #15 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, ja det er det sikkert også. Men jeg verken jager naboene mine inn, eller gir dem pusteproblemer, slik kattene gjør for meg. Jeg vil bare få være ute på min fine, nye veranda uten å bli syk i flere dager etterpå. Kattene kan gjerne gå alle andre steder enn hos meg. Anonymkode: c4099...7c1 Du jager ikke naboer, og naboer jager ikke deg. Det handler ikke om at folk er fiendtlige fordi de har dyr. Men du er jo allergisk. og det er ikke normalt å være så allergisk som du er. Og dyr er ute på bakken og i luften of de forstår ikke at det finnes en grense der, som vi mennesker har diktet opp. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Del Skrevet 9. mai 2022 Problemet er at alle rådene man kan komme med, ikke vil fungere på alle. Noen katter legger seg fint nedpå aluminiumsfolie, og bryr seg ikke. Andre bryr seg ikke om spray man bruker, sitron og alt som er. En av mest effektive måtene å holde nabokatter unna, er å skaffe seg sin egen katt. Du kan prøve å få satt opp sprinkler anlegg. Vann kan hjelpe med å holde katter borte. Om de lærer at de blir våte av å gå et sted, vil de slutte med det. Men det kan ta litt tid. Anonymkode: 86bbb...94f 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Del Skrevet 9. mai 2022 Finnes middel man kan spraye på. Katt vekk spray. Anonymkode: ef878...e05 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charlotte0 Skrevet 9. mai 2022 #18 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg gir ikke råd til folk som hater katter. Jeg liker ikke folk som ikke liker katter. Anonymkode: 8ef39...3ba Samme her egentlig! 😻😻😻😅 Men hvis ts vil ha noe råd, så liker ikke katter lukten av eddik og pepper. Og finnes sånn spray man får kjøpt på dyrebutikk. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Del Skrevet 9. mai 2022 lillevill skrev (2 minutter siden): Nei, det er ikke det samme, man kan ikke oppdra dyr dessverre. 😂 Nei, jeg forstår det. Og jeg aksepterer at det er slik verden er, og ber derfor om råd som jeg selv kan gjennomføre for å unngå at kattene kommer i mine møbler. Jeg har fått flere gode råd også, satser på at de løser problemet mitt. Så kan jeg og kattene leve i sus og dus på avstand. Men det ER jo faktum at katter er fint for de som eier dem, men lager trøbbel for enkelte av naboene sine. Kattenaboene her på feltet opplever katter i hagemøblene som både røyter og bæsjer (..) og dermed ødelegger dyrt møblement. Bæsj i sandkassa og blomsterbed er jo også en klassiker for mange. Så andres kjæledyr ødelegger mine og mine naboers ting og eiendeler. Anonymkode: c4099...7c1 6 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei, jeg forstår det. Og jeg aksepterer at det er slik verden er, og ber derfor om råd som jeg selv kan gjennomføre for å unngå at kattene kommer i mine møbler. Jeg har fått flere gode råd også, satser på at de løser problemet mitt. Så kan jeg og kattene leve i sus og dus på avstand. Men det ER jo faktum at katter er fint for de som eier dem, men lager trøbbel for enkelte av naboene sine. Kattenaboene her på feltet opplever katter i hagemøblene som både røyter og bæsjer (..) og dermed ødelegger dyrt møblement. Bæsj i sandkassa og blomsterbed er jo også en klassiker for mange. Så andres kjæledyr ødelegger mine og mine naboers ting og eiendeler. Anonymkode: c4099...7c1 En katt som driter oppi møbler er ikke en normal katt. Ekstremt sjelden. Anonymkode: 8ef39...3ba 9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå