AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Dette er noe jeg har tenkt på lenge. I mitt private liv, på jobb, og ellers i listet høres jeg folk ofte omtaler de «rolige» folkene som flink og dedikert. Barnevakten vår er så rolig og hun er så flink sier svigermor og de andre. Jeg er absolutt enig og synes hun er veldig behagelig å være med, og flink med barna ikke minst uavhengig om hun er rolig eller ikke. Jeg liker henne som person! På jobb snakker mange varmt om hun nye flinke eksta-vikaren som er så rolig og flink og hun gjør en så god jobb. Det samme med hundepasseren som er så «rolig». Altså, misforstå meg rett men hva gjør en så rolig person så flink å mer dedikert enn oss mer energiske og mer livlige? Samboeren min er en mann av få ord, snakker lite men er veldig klok. Personlig savner jeg at han prater mer, men slik er det og han er jo fantastisk på sin måte. Jeg kommer fra en veldig utadvendt familie som er flink til å samle folk, by på samtale og vi er svert sosiale av oss. Svigermor snakker hele tiden om alle hun kjenner som er så fantastisk og er så rolige, hva gjør folk som er så rolige flotte? Er de mer ettertraktet, og evt hvorfor? Jeg personlig er veldig utadvendt, sprer mye glede, og er kanskje ikke den mest rolige typen. Jeg har hørt fra andre at jeg er morsom, og veldig flink til å snakke for meg. Hva med oss? Er vi mindre etterlengtet siden vi ikke er biologisk rolige? Jeg sitter kanskje ikke stille i et hjørne og sier minst.. Men jeg har fått til karriere med eget firma, god inntekt, og har et godt liv på alle plan. Jeg krasjer personlig med svigermoren min som sier få ord. Jeg føler at jeg må dra ordene ut av henne, men hun er verdens greieste selv om det kanskje kan bli litt kjedelig å ensporet å være med henne i lengden. Det er lite latter og lite energi synes jeg. Kjør diskusjon Anonymkode: 3d965...aaf 3 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 9. mai 2022 Jeg er av den rolige typer og føler det motsatte av deg. Har alltid hørt opp i gjennom at: "Du er så rolig!" "Du sier ikke så mye du?" og "Hvorfor er du så stille?".. Dette var opp igjennom min barndom. Det skal sies at jeg snakker mer nå, men for meg har jeg opplevd at det å være rolig og stille er noe negativt. Anonymkode: 7ac08...e2a 68 8 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er av den rolige typer og føler det motsatte av deg. Har alltid hørt opp i gjennom at: "Du er så rolig!" "Du sier ikke så mye du?" og "Hvorfor er du så stille?".. Dette var opp igjennom min barndom. Det skal sies at jeg snakker mer nå, men for meg har jeg opplevd at det å være rolig og stille er noe negativt. Anonymkode: 7ac08...e2a Så interessant😊 De populære på skolen var alltid de som snakket mest og var utadvendt, men i voksen alder er det noe annet føler jeg, Så gøy at du føler det. Jeg tenker at begge personlighetstrekkene er positive på sin måte. Anonymkode: 3d965...aaf 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Å gud, har ei sånn ei på jobb. Fy for et menneske.. Unngår for hva det er verdt.. "lekne, kreative damer" som er 50+ er så slitsomt! Dere suger faktisk all energi fra meg.. Anonymkode: 8cc62...132 34 1 7
Populært innlegg Adrenalina1 Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #5 Skrevet 9. mai 2022 De er ikke energigivende. De er slitsomme energityver. 52 2 7
SnartMammaLykke Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Å gud, har ei sånn ei på jobb. Fy for et menneske.. Unngår for hva det er verdt.. "lekne, kreative damer" som er 50+ er så slitsomt! Dere suger faktisk all energi fra meg.. Anonymkode: 8cc62...132 Så du misliker en person fordi hun er utadvendt og over 50? 12
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 SnartMammaLykke skrev (Akkurat nå): Så du misliker en person fordi hun er utadvendt og over 50? Hvis det var det du fikk ut av det.. Disse damene som ts beskriver er gjerne 50+ Har ingen problemer med de som er 50+ har problemer med kreative, lekne, morsomme damer 50+ Anonymkode: 8cc62...132 6
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Adrenalina1 skrev (Akkurat nå): De er ikke energigivende. De er slitsomme energityver. Hvem snakker du om nå? Personen som sitter stille i et hjørne og ikke sier et ord. Eller personen som snakker og er utadvendt? Begrunn gjerne framfor å bare sleng ut uten å gå i dybden takk. Ts😃 Anonymkode: 3d965...aaf 3
SnartMammaLykke Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det var det du fikk ut av det.. Disse damene som ts beskriver er gjerne 50+ Har ingen problemer med de som er 50+ har problemer med kreative, lekne, morsomme damer 50+ Anonymkode: 8cc62...132 Så du misliker folk over 50 som er kreative, lekne og morsom? Jeg personlig finner ikke en eneste negativ ting med det du tar fram😏 Endret 9. mai 2022 av SnartMammaLykke 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Svigermor kommer på besøk og samtalen mellom hun og samboer er trist å høre på. Begge er veldig innadvendt og ingen prater. De sitter på hver sin kant og sier ingenting. Noen ganger er det så vondt å se på at jeg bare må gå inn i et annet rom. Alt de prøver å diskutere stopper helt opp fordi svigermor klarer ikke å komme med oppfølging eller andre spørsmål knyttet til emnene. Hun forstår heller ikke ironi, og humoren hennes er fraværende. Til slutt blir vi å snakke om hunden som er hennes eneste parter her i livet eller været. Synes litt synd på henne og jeg forstår godt at hun et singel på sitt 16 år.. Anonymkode: 3d965...aaf 2 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 Populært innlegg #11 Skrevet 9. mai 2022 Noen energiske folk er energigivende, men de som selv omtaler seg som energiske er ofte energityver. Anonymkode: 60a9b...979 43 1 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Jeg elsker energiske folk. Men det må være på den måten at de sprer glede og energi. Ikke at de er så «ville» at de blir vulgære og tar for mye plass. Noe det ikke høres ut som du er TS. I sistnevnte kategori altså. Digger også de rolige. Og har ikke noe imot en hale eller to. Dvs de som ikke gjør noe ut av seg. Men de rolige som også er i stand til å by på seg selv er supre. Sikkert litt teit beskrevet altså, men føler iallfall at det er mange grader av rolig og «ikke rolig» personlighet. Se for deg en tallinje fra 1-10 hvor 1 er superrolig, stille, svarer kun med en stavelsesord og 10 er brautende og tar stor plass på alle måter. Så kanskje sånn 3-7 er «best». Liker altså minst det som er ekstremt, men det er kun «slemme» folk jeg ikke liker. De er det heldigvis ingen av i livet mitt 🤩 Anonymkode: c3a4c...a47 8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Synest at det er de utadvendte som alltid blir dradd frem som positive, sprudlende og som bidrar til arbeidsmiljøet. Jeg synest de er helt jæ… og stjeler energi og arbeidsro fra de fleste med all showingen sin. Det er ok i SMÅ doser, men ikke hele tiden eller hver forbanna time hver dag. De som er rolige og litt mer stille jobber seg jo ihjel, sier alltid ja - og jobben blir gjort skikkelig. Anonymkode: 979c5...fe4 33 2 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 De fleste er vel litt stressa og urolige selv. Og da er det godt å være sammen med rolige folk, tenker jeg. Selv kan jeg være begge deler, men har angst og uro i meg og noen ganger kommer det ut som anmassende babbel. Svært ubehagelig for alle. Også meg. Anonymkode: 023fc...5e4 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Så interessant😊 De populære på skolen var alltid de som snakket mest og var utadvendt, men i voksen alder er det noe annet føler jeg, Så gøy at du føler det. Jeg tenker at begge personlighetstrekkene er positive på sin måte. Anonymkode: 3d965...aaf Hæ? Alle jobber søker jo ekstrovert folk. Samboeren min (en innadvendt nerd) ble skikkelig oppgitt på sist jobbintervju, hvorfor skal selv jobber som stort sett inneholder programmering være opptatt av at de ansatte skal være så himla ekstroverte? Anonymkode: 48125...6f4 26 1 3
Entern Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Adrenalina1 skrev (25 minutter siden): De er ikke energigivende. De er slitsomme energityver. Verste energityven jeg har vært utsatt for var en antisosial mutt fyr som satt og var sur og avvisende og ikke sa et kvekk. Som jeg av ymse grunner delte kontor med. Så det er nok individuelt... 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Energiske folk er ekstremt slitsomme og kan det å suge energien ut av enhvert sted de befinner seg i. Anonymkode: f99d9...5be 16 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Folk er bare forskjellige, vi skal vel utfylle hverandre på et vis. Anonymkode: 65f82...e87 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Energiske folk er ekstremt slitsomme og kan det å suge energien ut av enhvert sted de befinner seg i. Anonymkode: f99d9...5be Men jeg tror folk har ulike oppfatninger om akkurat det. Anonymkode: 8b312...46a 4 2
Entern Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men jeg tror folk har ulike oppfatninger om akkurat det. Anonymkode: 8b312...46a Det tror jeg du har helt rett i.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå