AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 I dag så er det sjeldne forhold varer, tiden vi lever i handler om at alt skal være enkelt. Skje fort, kjøttmarked. Jage etter noen bedre på en app eller noe annet tull. Jeg ser rett og slett ikke poenget i å investere tid i forhold lenger. Bruke den mentale tiden på å jage etter dette, slitsomt. Ser rundt meg, alle går jo fra hverandre etter noen år sammen. Om de får barn ryker forholder gjerne etter 2-3år. Jeg har 3 søsken, alle er gått fra hverandre minst 1 gang etter det kom barn. Livet er så kort, så ser heller verdi i fritiden. Min egentid, der jeg bestemmer selv. Slipper å inngå kompromiss med et annet menneske. Å ha en kjæreste eller fast sexpartner er jo fint det, møtes etter behov. Så ser det i voksen alder, at det å bo for seg selv var det riktige valget for meg. Glad jeg aldri fikk barn, da det også gjør deg knyttet til tidligere partnere. Tidkrevende og veldig kostbart. Anonymkode: cd19b...28f 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Ja, enig. Vært i tre ulike forhold med spennende menn, absolutt. Men idet man skal bli monogame å gro fast, skjer det noe. Samme når man kjøper noe sammen å gror fast. Dette fant jeg ut ikke var noe for meg og det er det beste valget jeg har tatt! Bor alene, møter de menn jeg vil og lar meg ikke begrense av noen idealer et samfunn har funnet opp. jeg lever livet på min måte å trives med det.. Anonymkode: 37bd7...b2e 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Du om det. Jeg har foreløpig levd tjue lykkelige år med mannen min. Jeg tror vi blir værende sammen til vi dør om forhåpentligvis 60 år, men om så det tar slutt en gang, så betyr jo ikke det at de tiåra vi hadde sammen var bortkasta. Jeg føler forøvrig ikke at jeg inngår kompromiss i forholdet. Jeg føler at han gjør meg til en bedre, og tryggere, versjon av meg selv. Anonymkode: 6e63c...bd7 11 19 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, enig. Vært i tre ulike forhold med spennende menn, absolutt. Men idet man skal bli monogame å gro fast, skjer det noe. Samme når man kjøper noe sammen å gror fast. Dette fant jeg ut ikke var noe for meg og det er det beste valget jeg har tatt! Bor alene, møter de menn jeg vil og lar meg ikke begrense av noen idealer et samfunn har funnet opp. jeg lever livet på min måte å trives med det.. Anonymkode: 37bd7...b2e Ja, tenker det samme. Når man har flyttet sammen så er man liksom i "mål", ting dør ut veldig fort da i hverdagslivet. Livet stoppet litt opp da. Friheten er nok det største i livet. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du om det. Jeg har foreløpig levd tjue lykkelige år med mannen min. Jeg tror vi blir værende sammen til vi dør om forhåpentligvis 60 år, men om så det tar slutt en gang, så betyr jo ikke det at de tiåra vi hadde sammen var bortkasta. Jeg føler forøvrig ikke at jeg inngår kompromiss i forholdet. Jeg føler at han gjør meg til en bedre, og tryggere, versjon av meg selv. Anonymkode: 6e63c...bd7 Nå hørtes du veldig naiv ut. Samtid veldig kontrollert. Anonymkode: cd19b...28f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Med den holdningen så kommer du ikke så langt akkurat. Jeg er ung og har vært sammen med min kjære siden vi var 14 år. Vi er i midten av 20-åra nå. Jeg tror vi kommer til å vare for å si det sånn. Anonymkode: 55249...8d0 3 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Liker å ha en person som alltid er tilgjengelig for meg, jeg. Hjelper og støtter hverandre hele tiden. Føler meg ikke begrenset på noen måte heller i grunn. Må ta litt hensyn så klart, men kommer ikke på noe mer plagsomt enn å ikke kunne okkupere badet i 2 timer eller måtte vente litegrann med å fise eller pille meg i nesa. Men så fint at du har funnet en løsning som funker for deg. 🙂 Anonymkode: 24050...242 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Stakkars du. Jeg tror du mangler gode forebilder i egen familie og rundt deg. Mine foreldre er gift i over 50 år, samme gjelder mine svigers. Jeg og mannen er gift i over 20 selv, samme gjelder mine søsken. Min manns søster er skilt men hun giftet seg ung og det tok slutt etter 3 år, nå er hun samboer på snart 20 også. Samlivsbrudd og skillsmisse er smitsom på en måte. Jeg bor i et lite byggefelt, av de 10 familier som bor her har vi hatt 0 skillsmisser. Byggefelt der venninna mi bor har 20 hus og der ble det i løpet av 5 år nesten halvparten skilt. Flere som så hvor deilig det var når naboen plutselig hadde barnefri annenhver uke. De aller fleste var ikke singel lenge da, nå strever de visst med dine og mine-problemet. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Og jeg tror heller ikke at mennesker er skapt for å bo alene og uten forpliktelser. Den grenseløse selvsentrering, meg meg meg, det er det som tar livet av forhold. Anonymkode: 0b590...bbd 6 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med den holdningen så kommer du ikke så langt akkurat. Jeg er ung og har vært sammen med min kjære siden vi var 14 år. Vi er i midten av 20-åra nå. Jeg tror vi kommer til å vare for å si det sånn. Anonymkode: 55249...8d0 Hehe, ikke sant Husk, du er i 20åra..... Jeg kan garantere deg 100% at dette ikke varer livet ut. Med mindre du dør i ung alder mens du er i forhold da. Anonymkode: cd19b...28f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Stakkars du. Jeg tror du mangler gode forebilder i egen familie og rundt deg. Mine foreldre er gift i over 50 år, samme gjelder mine svigers. Jeg og mannen er gift i over 20 selv, samme gjelder mine søsken. Min manns søster er skilt men hun giftet seg ung og det tok slutt etter 3 år, nå er hun samboer på snart 20 også. Samlivsbrudd og skillsmisse er smitsom på en måte. Jeg bor i et lite byggefelt, av de 10 familier som bor her har vi hatt 0 skillsmisser. Byggefelt der venninna mi bor har 20 hus og der ble det i løpet av 5 år nesten halvparten skilt. Flere som så hvor deilig det var når naboen plutselig hadde barnefri annenhver uke. De aller fleste var ikke singel lenge da, nå strever de visst med dine og mine-problemet. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Og jeg tror heller ikke at mennesker er skapt for å bo alene og uten forpliktelser. Den grenseløse selvsentrering, meg meg meg, det er det som tar livet av forhold. Anonymkode: 0b590...bbd og jeg sier stakkars du. Jeg tror du mangler å være selvstendig. lærte du ikke det av din familie? Trenger du at noen "redder deg"? Anonymkode: 37bd7...b2e 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Selv om det ryker så er det jo ikke bortkastet. Har gode opplevelser og kan vokse mye som menneske. Men skal mye til for at jeg investerer selv for det krever masse og sjeldent jeg blir forelsket Anonymkode: 1c37b...76a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Dere to har i alle fall ikke blitt glade optimister av livsvalgene deres ser jeg Anonymkode: 24050...242 10
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hehe, ikke sant Husk, du er i 20åra..... Jeg kan garantere deg 100% at dette ikke varer livet ut. Med mindre du dør i ung alder mens du er i forhold da. Anonymkode: cd19b...28f Hvis du faktisk mener dette (og ikke bare ønsker å skape diskusjon), så kjenner jeg at jeg synes synd på deg. Du nå tydeligvis ha hatt dårlige erfaringer med relasjoner i livet ditt. Anonymkode: 6e63c...bd7 7 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere to har i alle fall ikke blitt glade optimister av livsvalgene deres ser jeg Anonymkode: 24050...242 Ser du det du Anonymkode: 37bd7...b2e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Livet blir jo ganske trist om man unngår ting bare fordi man er redd for at det ikke skal vare. Det er for det første et dårlig utgangspunkt for et varig forhold at du har en innstilling om at det ikke er noen vits å gjøre en innsats fordi det uansett ikke kommer til å vare. For det andre er det trist om du lar frykten din styre deg så du går glipp av ting du egentlig ønsker deg. Med det sagt, så er det mange som foretrekker å heller være særboere eller single, og det er ikke noe galt med det. Man MÅ ikke gifte seg eller flytte sammen med noen. Anonymkode: ac8c6...670 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser du det du Anonymkode: 37bd7...b2e Nei, ikke egentlig. Men det var litt komisk at de to aleneboerforkjemperne var de to mest grinete i tråden. Anonymkode: 24050...242 6 1
Virrevirrevapp Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Man har ingen garantier i livet, av noe slag. Alle valg er å satse, de kan koste, og man kan ende opp andre steder enn man planla. Eller alt kan gå helt fint. Jeg ønsker å være i forhold, og er det, selv om jeg har opplevd brudd før. Er mye fint ved å være i forhold. Andre velger å være singel fordi det passer dem best. Er ingenting galt ved å være singel. 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, ikke egentlig. Men det var litt komisk at de to aleneboerforkjemperne var de to mest grinete i tråden. Anonymkode: 24050...242 Du får lese post 7 om igjen Anonymkode: 37bd7...b2e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Stakkars du. Jeg tror du mangler gode forebilder i egen familie og rundt deg. Mine foreldre er gift i over 50 år, samme gjelder mine svigers. Jeg og mannen er gift i over 20 selv, samme gjelder mine søsken. Min manns søster er skilt men hun giftet seg ung og det tok slutt etter 3 år, nå er hun samboer på snart 20 også. Samlivsbrudd og skillsmisse er smitsom på en måte. Jeg bor i et lite byggefelt, av de 10 familier som bor her har vi hatt 0 skillsmisser. Byggefelt der venninna mi bor har 20 hus og der ble det i løpet av 5 år nesten halvparten skilt. Flere som så hvor deilig det var når naboen plutselig hadde barnefri annenhver uke. De aller fleste var ikke singel lenge da, nå strever de visst med dine og mine-problemet. Gresset er ikke grønnere på den andre siden. Og jeg tror heller ikke at mennesker er skapt for å bo alene og uten forpliktelser. Den grenseløse selvsentrering, meg meg meg, det er det som tar livet av forhold. Anonymkode: 0b590...bbd Nei, er ikke synd på meg. Så spar meg for det. Du tror romantisk forhold er løsningen på livet, er der problemet ligger Romantisk forhold mellom mann og kvinne er faktisk en moderne greie. Anonymkode: cd19b...28f 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): og jeg sier stakkars du. Jeg tror du mangler å være selvstendig. lærte du ikke det av din familie? Trenger du at noen "redder deg"? Anonymkode: 37bd7...b2e Mange er slik dessverre, tror forhold er løsningen på livet. Den ENESTE måten å leve på. Anonymkode: cd19b...28f
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvis du faktisk mener dette (og ikke bare ønsker å skape diskusjon), så kjenner jeg at jeg synes synd på deg. Du nå tydeligvis ha hatt dårlige erfaringer med relasjoner i livet ditt. Anonymkode: 6e63c...bd7 Overhodet ikke, jeg har mange gode relasjoner i mitt liv. Jeg bare påpeker hvordan folk løser sitt romantiske i dag. Om du virkelig tror på noe så dumt at en ung kvinne i 20åra mener at forholdet skal vare livet ut er man jo dum og naiv. Anonymkode: cd19b...28f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå