Gå til innhold

Joggesko som lukter helt jævlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordsn få vekk lukten? Jeg er en veldig aktiv person, går til og fra jobb hver dag pluss trening/ tur på kvelden. Lever i joggesko. Men se lukter da helt jævlig. Hbordan får man vekk denne lukta? Har prøvd skospray og det blir bare værre

Anonymkode: 9aee1...05c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Og pass på å vaske føttene og skift sokker hver dag i tillegg. Du kan også kjøpe tynne ileggssåler som forhindrer fotsvette og lukt:

https://fotbutikken.no/skosaler/skosaler-mot-fotsvette?gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYASABEgIamvD_BwE

https://www.myfeet.no/problemloeser/a-148?att=NDcvNDg=&gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYBiABEgIznfD_BwE

Det kan muligens også være en ide å ikke bruke samme sko til trening og jobb.

Anonymkode: 40418...0ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Og pass på å vaske føttene og skift sokker hver dag i tillegg. Du kan også kjøpe tynne ileggssåler som forhindrer fotsvette og lukt:

https://fotbutikken.no/skosaler/skosaler-mot-fotsvette?gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYASABEgIamvD_BwE

https://www.myfeet.no/problemloeser/a-148?att=NDcvNDg=&gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYBiABEgIznfD_BwE

Det kan muligens også være en ide å ikke bruke samme sko til trening og jobb.

Skifter sokker flere ganger om dagen. Bytter sko når jeg kommer til jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg putter de i vaskemaskinen, tar bare ut innersålen. Alle har tålt det så langt.

Anonymkode: bf940...2a3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Joggesko vasker jeg i vaskemaskinen når de blir møkkete. Sliter ikke med vond lukt i skoa heldigvis. Bruker to par sokker, men lukter ikke all verdens av de heller. 

Anonymkode: 13c97...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bytte mellom flere par sko, bytte strømper samtidig. Det finnes både spray og poser man får kjøpt på skobutikk som man kan legge i skoene som tar lukt, det brukte vi når tenåringene var i fotsvette-perioden. 

Anonymkode: e684c...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vann og eddikblanding fjerner lukt. Dersom skoene lukter eddik etterpå, tar du en sokk fylt med bakepulver/potetmel eller lignende oppi skoen, de trekker til seg fukt og lukt. :) det har i alle fall fungert her i hus, selv om jeg selvsagt ikke tør å si at det fungerer på alle type sko. 

Ellers har jeg hørt at å fryse skoene skal gjøre susen. 

Anonymkode: 0c13d...826

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker de i vaskemaskin med jevne mellomrom.

Har et par håndklær sammen med dem så det ikke bråker/rister så fælt😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker sko-deo etter hver tur. Holder lukten borte.

Anonymkode: b4442...4e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skift mellom flere sko. Bruk ett par til gåturen til/fra jobb, et annet par jobb, og et tredje par når du trener på ettermiddagen. Varier gjerne mellom enda flere par, slik at du aldri bruker samme skopar to dager på rad (hvis du går såpass at du blir svett på føttene, eller bruker skoene lenge inne).

Det høres sikkert både dyrt og miljøfiendtlig ut, men når du skifter mellom flere par sko betyr det jo også at hvert par holder lengre før det må skiftes ut :) Og som andre har skrevet, sørg for å vaske føttene godt hver dag og skift sokker når de blir svette!

Anonymkode: 1bd27...36c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 8.15):

Hvordsn få vekk lukten? Jeg er en veldig aktiv person, går til og fra jobb hver dag pluss trening/ tur på kvelden. Lever i joggesko. Men se lukter da helt jævlig. Hbordan får man vekk denne lukta? Har prøvd skospray og det blir bare værre

Er du mann eller dame ?

Anonymkode: 02170...fe7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er du mann eller dame ?

Har det noe å si?

Anonymkode: 510ab...752

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 10.19):

Skifter sokker flere ganger om dagen. Bytter sko når jeg kommer til jobb

Vasker du føttene dine daglig/mellom sokkeskift også? Det hjelper ikke så mye å skifte sokker dersom føttene ikke er rene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tips fra min far, som slet med det samme før: Sett føttene i en balje med varmt vann, såpe og tre, fire korker med klorin en gang i uka. Sitt til vannet begynner å bli kaldt, frotter føttene tørre og smør med en god fotkrem. Det hjelper svært godt på svettelukten. Bytt strømper hver dag, og veksle mellom minst to par sko til daglig bruk. 

I tillegg: vask skoene en gang i blant i vaskemaskin med 50/50 vaskemiddel og hvit eddik.

Anonymkode: 91d62...5aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Har det noe å si?

Anonymkode: 510ab...752

Ja for damer lukter ikke tåfis, hadde gått til legen da, kan være en underliggende sykdom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja for damer lukter ikke tåfis, hadde gått til legen da, kan være en underliggende sykdom

🤔

Anonymkode: e67c5...877

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Source: trust me, bro

Til TS: Luft skoene ofte, helst ute, vask de i vaskemaskina om de tåler dette, eventuelt legg kaffebønner i skoene over natta.

Endret av Bålkaffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Bålkaffe said:

Til TS: Luft skoene ofte, helst ute, vask de i vaskemaskina om de tåler dette, eventuelt legg kaffebønner i skoene over natta.

Enig. Og for å lufte dem så  bør det gå tid mellom hver gang man bruker dem. Jeg passer på at jeg ikke bruker samme sko hver dag. 

Anonymkode: 0ab95...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...