AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Del Skrevet 9. mai 2022 Hvordsn få vekk lukten? Jeg er en veldig aktiv person, går til og fra jobb hver dag pluss trening/ tur på kvelden. Lever i joggesko. Men se lukter da helt jævlig. Hbordan får man vekk denne lukta? Har prøvd skospray og det blir bare værre Anonymkode: 9aee1...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Del Skrevet 9. mai 2022 https://coop.no/extra/hus--hjem/slik-gjor-du-varskoene-fri-for-tafis-og-klar-for-varen/ Gjør noen av de tingene nevnt i artikkelen er par ganger årlig. Kanskje en gang i måneden hvis du sliter veldig. Eddik er supert for å fjerne vond lukt. Anonymkode: 8c6bd...322 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Del Skrevet 9. mai 2022 Og pass på å vaske føttene og skift sokker hver dag i tillegg. Du kan også kjøpe tynne ileggssåler som forhindrer fotsvette og lukt: https://fotbutikken.no/skosaler/skosaler-mot-fotsvette?gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYASABEgIamvD_BwE https://www.myfeet.no/problemloeser/a-148?att=NDcvNDg=&gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYBiABEgIznfD_BwE Det kan muligens også være en ide å ikke bruke samme sko til trening og jobb. Anonymkode: 40418...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #4 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Og pass på å vaske føttene og skift sokker hver dag i tillegg. Du kan også kjøpe tynne ileggssåler som forhindrer fotsvette og lukt: https://fotbutikken.no/skosaler/skosaler-mot-fotsvette?gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYASABEgIamvD_BwE https://www.myfeet.no/problemloeser/a-148?att=NDcvNDg=&gclid=EAIaIQobChMIn9bMi_fR9wIVuwWiAx2ZWwk8EAQYBiABEgIznfD_BwE Det kan muligens også være en ide å ikke bruke samme sko til trening og jobb. Anonymkode: 40418...0ee Skifter sokker flere ganger om dagen. Bytter sko når jeg kommer til jobb Anonymkode: 9aee1...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg putter de i vaskemaskinen, tar bare ut innersålen. Alle har tålt det så langt. Anonymkode: bf940...2a3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Del Skrevet 9. mai 2022 Joggesko vasker jeg i vaskemaskinen når de blir møkkete. Sliter ikke med vond lukt i skoa heldigvis. Bruker to par sokker, men lukter ikke all verdens av de heller. Anonymkode: 13c97...66f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Del Skrevet 9. mai 2022 Bytte mellom flere par sko, bytte strømper samtidig. Det finnes både spray og poser man får kjøpt på skobutikk som man kan legge i skoene som tar lukt, det brukte vi når tenåringene var i fotsvette-perioden. Anonymkode: e684c...1b2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Del Skrevet 9. mai 2022 Vann og eddikblanding fjerner lukt. Dersom skoene lukter eddik etterpå, tar du en sokk fylt med bakepulver/potetmel eller lignende oppi skoen, de trekker til seg fukt og lukt. det har i alle fall fungert her i hus, selv om jeg selvsagt ikke tør å si at det fungerer på alle type sko. Ellers har jeg hørt at å fryse skoene skal gjøre susen. Anonymkode: 0c13d...826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flusa Skrevet 9. mai 2022 #9 Del Skrevet 9. mai 2022 Vasker de i vaskemaskin med jevne mellomrom. Har et par håndklær sammen med dem så det ikke bråker/rister så fælt😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Del Skrevet 9. mai 2022 Jeg bruker sko-deo etter hver tur. Holder lukten borte. Anonymkode: b4442...4e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Del Skrevet 9. mai 2022 Skift mellom flere sko. Bruk ett par til gåturen til/fra jobb, et annet par på jobb, og et tredje par når du trener på ettermiddagen. Varier gjerne mellom enda flere par, slik at du aldri bruker samme skopar to dager på rad (hvis du går såpass at du blir svett på føttene, eller bruker skoene lenge inne). Det høres sikkert både dyrt og miljøfiendtlig ut, men når du skifter mellom flere par sko betyr det jo også at hvert par holder lengre før det må skiftes ut Og som andre har skrevet, sørg for å vaske føttene godt hver dag og skift sokker når de blir svette! Anonymkode: 1bd27...36c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #12 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 8.15): Hvordsn få vekk lukten? Jeg er en veldig aktiv person, går til og fra jobb hver dag pluss trening/ tur på kvelden. Lever i joggesko. Men se lukter da helt jævlig. Hbordan får man vekk denne lukta? Har prøvd skospray og det blir bare værre Anonymkode: 9aee1...05c Er du mann eller dame ? Anonymkode: 02170...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #13 Del Skrevet 10. mai 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Er du mann eller dame ? Anonymkode: 02170...fe7 Har det noe å si? Anonymkode: 510ab...752 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #14 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 10.19): Skifter sokker flere ganger om dagen. Bytter sko når jeg kommer til jobb Anonymkode: 9aee1...05c Vasker du føttene dine daglig/mellom sokkeskift også? Det hjelper ikke så mye å skifte sokker dersom føttene ikke er rene. Anonymkode: 40418...0ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #15 Del Skrevet 11. mai 2022 Tips fra min far, som slet med det samme før: Sett føttene i en balje med varmt vann, såpe og tre, fire korker med klorin en gang i uka. Sitt til vannet begynner å bli kaldt, frotter føttene tørre og smør med en god fotkrem. Det hjelper svært godt på svettelukten. Bytt strømper hver dag, og veksle mellom minst to par sko til daglig bruk. I tillegg: vask skoene en gang i blant i vaskemaskin med 50/50 vaskemiddel og hvit eddik. Anonymkode: 91d62...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #16 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Har det noe å si? Anonymkode: 510ab...752 Ja for damer lukter ikke tåfis, hadde gått til legen da, kan være en underliggende sykdom Anonymkode: 02170...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #17 Del Skrevet 11. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja for damer lukter ikke tåfis, hadde gått til legen da, kan være en underliggende sykdom Anonymkode: 02170...fe7 🤔 Anonymkode: e67c5...877 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #18 Del Skrevet 11. mai 2022 Bruk en sterk aluminiumklorhydrat på føttene. Min fotsvette blir kanskje 70 % redusert med dette. Anonymkode: 71d28...16f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 11. mai 2022 #19 Del Skrevet 11. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja for damer lukter ikke tåfis, hadde gått til legen da, kan være en underliggende sykdom Anonymkode: 02170...fe7 Source: trust me, bro Til TS: Luft skoene ofte, helst ute, vask de i vaskemaskina om de tåler dette, eventuelt legg kaffebønner i skoene over natta. Endret 11. mai 2022 av Bålkaffe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2022 #20 Del Skrevet 11. mai 2022 6 minutter siden, Bålkaffe said: Til TS: Luft skoene ofte, helst ute, vask de i vaskemaskina om de tåler dette, eventuelt legg kaffebønner i skoene over natta. Enig. Og for å lufte dem så bør det gå tid mellom hver gang man bruker dem. Jeg passer på at jeg ikke bruker samme sko hver dag. Anonymkode: 0ab95...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå