AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 Har et barn i familien på 6 år som er veldig intens. Hun klarer ikke å gjøre noe på egenhånd og hele tiden så er det masing om «se her» «se her», konstant. Hun klarer ikke å vente, og maser hele tiden, «kan hi dra nå», «kan vi dra nå» . Vet at moren strever psykisk og lurer på om jenta prøver å ta full kontroll på omgivelsene. Kjenner at det er veldig slitsomt å være sammen ned de, men tror de trenger hjelp. Anonymkode: 382be...6cc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Har du mye erfaring med barn? Beskrivelsen din kan være av en helt vanlig seksåring, sånn hvis du ikke kjenner andre barn du kan sammenligne med. Anonymkode: 21fe5...7d1 8
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Har du mye erfaring med barn? Beskrivelsen din kan være av en helt vanlig seksåring, sånn hvis du ikke kjenner andre barn du kan sammenligne med. Anonymkode: 21fe5...7d1 Ja, egne barn og jobber med barn Anonymkode: 382be...6cc 1
SnartMammaLykke Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har et barn i familien på 6 år som er veldig intens. Hun klarer ikke å gjøre noe på egenhånd og hele tiden så er det masing om «se her» «se her», konstant. Hun klarer ikke å vente, og maser hele tiden, «kan hi dra nå», «kan vi dra nå» . Vet at moren strever psykisk og lurer på om jenta prøver å ta full kontroll på omgivelsene. Kjenner at det er veldig slitsomt å være sammen ned de, men tror de trenger hjelp. Anonymkode: 382be...6cc Synes hun høres helt normal ut jeg. 1
molly83 Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har du mye erfaring med barn? Beskrivelsen din kan være av en helt vanlig seksåring, sånn hvis du ikke kjenner andre barn du kan sammenligne med. Anonymkode: 21fe5...7d1 Ja, egne barn og jobber med barn
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Ut i fra min erfaring med barn er dette mye mer intenst enn vanlig.. ts Anonymkode: 382be...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 Hva spør du om da, egentlig? Ingen her som kan vurdere barnet ut fra denne informasjonen. Har du snakket med familien? Anonymkode: 41218...84d 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Hva spør du om da, egentlig? Ingen her som kan vurdere barnet ut fra denne informasjonen. Har du snakket med familien? Anonymkode: 41218...84d Spørsmålet er, hva gjør jeg? Ta det opp med familien er jo ikke så enkelt, men jeg må begrense besøksmengden fordi jeg(og barna mine) blir utslitt av å ha barnet her. Det hender moren spør om barnevakt og vil jo hjelpe, men må skjerme oss litt og🤔 Anonymkode: 382be...6cc
Kaneel Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er, hva gjør jeg? Ta det opp med familien er jo ikke så enkelt, men jeg må begrense besøksmengden fordi jeg(og barna mine) blir utslitt av å ha barnet her. Det hender moren spør om barnevakt og vil jo hjelpe, men må skjerme oss litt og🤔 Anonymkode: 382be...6cc Det her har jo du null med.. ang barnevakt svarer du nei og er utilgjengelig. Prøv å møt mor uten barn. Er det noe i veien med ungen vil det oppdages på skole/Bhg. Mest sannsynlig er det null i veien med ungen men et kjemi kræsj eller ulik oppdragelse.. det du beskriver virker helt normalt.. du kommer til å miste en venn om du tar opp det her! 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Mister antakelig en venn ved å stadig si nei til besøk og å være barnevakt og.. 🤔 ts Anonymkode: 382be...6cc
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 Mange barn er masete. At mor sliter psykisk har mest sannsynlig lite med saken å gjøre. går hun på skolen? grensesetting må jobbes med, uansett barn. Men barn med f eks adhd klarer sjelden å vente på tur og er ekstremt masete. Anonymkode: e1a3e...2eb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mister antakelig en venn ved å stadig si nei til besøk og å være barnevakt og.. 🤔 ts Anonymkode: 382be...6cc Synes du kan si fra, det er måten en sier på det handler om. Ta opp noen utfordringer du har med dine barn, si du er sliten osv. så ser du om hun åpner seg til deg.. så tar dere samtalen derfra. Det har jeg gjort flere ganger. det er ikke godt som mor at det kommer noen å kritiserer ungen din og skal belære. Det blir sårt da det føles som kritikk på henne som mor. prøv å vis dine svake sider og dine utfordringer, så ser du om hun sier noe. for alle med barn har noe, og alle mødre er slitne og frustrerte til tider Anonymkode: e1a3e...2eb 1
Kaneel Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mister antakelig en venn ved å stadig si nei til besøk og å være barnevakt og.. 🤔 ts Anonymkode: 382be...6cc Nei det kan du komme unna med, du må skylde på deg selv vetu, du er overbelastet eller migrene eller et eller annet
Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Det sies at babyen, og barnet, fanger opp mors psyke. Har barnet blitt speilet som liten, og blitt sett og fått nok oppmerksomhet, eller har barnets behov måtte vike for morens psykiske lidelser? Noen barn kan i slike tilfeller bli "se meg, lik meg, bekreft meg". Noen gjør veldig mye ut av seg fordi de er redd for å bli ignorert. Det er ikke sikkert at det er slik eller at det har sammenheng, men jeg ville holdt muligheten åpen hvis du føler at det er "noe som ikke stemmer". Magefølelsen har ofte rett. Får mor veiledning? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 Tvillingsjel skrev (52 minutter siden): Det sies at babyen, og barnet, fanger opp mors psyke. Har barnet blitt speilet som liten, og blitt sett og fått nok oppmerksomhet, eller har barnets behov måtte vike for morens psykiske lidelser? Noen barn kan i slike tilfeller bli "se meg, lik meg, bekreft meg". Noen gjør veldig mye ut av seg fordi de er redd for å bli ignorert. Det er ikke sikkert at det er slik eller at det har sammenheng, men jeg ville holdt muligheten åpen hvis du føler at det er "noe som ikke stemmer". Magefølelsen har ofte rett. Får mor veiledning? Ja, jeg vet en del om dette, det er derfor jeg lurer på om det har sammenheng her. Hun får ikke veiledning så vidt jeg vet.. ts Anonymkode: 382be...6cc 1
Silva Pluvialis Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, jeg vet en del om dette, det er derfor jeg lurer på om det har sammenheng her. Hun får ikke veiledning så vidt jeg vet.. ts Anonymkode: 382be...6cc Hvis du er bekymret for morens påvirkning på barnets psykiske helse kan du jo ta en telefon til barnevernet og drøfte saken anonymt før du eventuelt melder? 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 Tvillingsjel skrev (1 minutt siden): Hvis du er bekymret for morens påvirkning på barnets psykiske helse kan du jo ta en telefon til barnevernet og drøfte saken anonymt før du eventuelt melder? Ja, jeg kan vurdere det🤔 ts Anonymkode: 382be...6cc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå