AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #1 Skrevet 9. mai 2022 På vei til jobb kjørte jeg forbi en Felleskjøpet-trailer som brått gassa på og tutet på meg. Sjåføren satt og filmet meg også med en hånd, så jeg i hans speil. Merket at han gasset på voldsomt da jeg var kommet 2/3-deler forbi, så jeg ble veldig stressa og måtte gasse på mer jeg også - ifølge mitt speedometer må han ha holdt rett under 100 km/t. Det var mer trafikk bak, men ingen av de andre turde å kjøre forbi da, så jeg i speilet. Hva gjør man med slike folk? Jeg vil ikke tyste til arbeidsgiver, og heller ikke vil jeg ringe politiet. Bare den filminga er vel 7500 kr i forelegg. Men dette var veldig ubehagelig og jeg vil helst ikke oppleve slikt igjen. Anonymkode: facab...e13
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #2 Skrevet 9. mai 2022 Ikke for å peke finger, men kan jeg spørre hva fartsgrensa var og hvor fort du kjørte for å komme forbi han? Kan det være derfor han ble sinna? PS: folk er gærne 🤣 Anonymkode: 985ca...17f 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 Hvorfor kjøte du forbi når han tydligvis ikke kjørte for sakte? Å kjøre forbi trailer er farlig, fordi man har mindre sikt i det man velger å kjøre forbi enn når det er en personbil man kjører forbi. Tenker han tutet og filmet deg fordi du lagde en farlig situasjon. Anonymkode: 5d46e...7bd 6 1
Hedda-78 Skrevet 9. mai 2022 #4 Skrevet 9. mai 2022 Hvorfor trengte du å kjøre forbi? Høres jo ut som at traileren kjørte omtrent på fartsgrensa i utgangspunktet? 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Skrevet 9. mai 2022 Det høres for meg ut som om du skapte en farlig situasjon med forbikjøringa di. Hva var hastigheten på stedet? Anonymkode: e0dc4...26a 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor kjøte du forbi når han tydligvis ikke kjørte for sakte? Å kjøre forbi trailer er farlig, fordi man har mindre sikt i det man velger å kjøre forbi enn når det er en personbil man kjører forbi. Tenker han tutet og filmet deg fordi du lagde en farlig situasjon. Anonymkode: 5d46e...7bd Hedda-78 skrev (5 minutter siden): Hvorfor trengte du å kjøre forbi? Høres jo ut som at traileren kjørte omtrent på fartsgrensa i utgangspunktet? AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det høres for meg ut som om du skapte en farlig situasjon med forbikjøringa di. Hva var hastigheten på stedet? Anonymkode: e0dc4...26a AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor kjøte du forbi når han tydligvis ikke kjørte for sakte? Å kjøre forbi trailer er farlig, fordi man har mindre sikt i det man velger å kjøre forbi enn når det er en personbil man kjører forbi. Tenker han tutet og filmet deg fordi du lagde en farlig situasjon. Anonymkode: 5d46e...7bd Kan være at TS gjorde en unødvendig forbikjørsel, men det vet vi jo ikke. Det var jo trafikk bak TS også, noe som kan tyde på at traileren kjørte sakte. Uansett, det gir ingen unnskyldning for å lage en farlig situasjon, for her var det traileren, som i hvert fall sørget for at denne situasjonen ble farlig. Det er godt mulig ts hadde god sikt og fint kunne klart en trygg forbikjørsel om traileren ikke hadde gasset på. Når noen kjører forbi meg slipper jeg alltid opp gasspedalen for å hjelpe de forbi, og hvertfall hvis det er en farlig forbikjørsel! Det er helt idiotisk å skulle gasse opp når man blir kjørt forbi, og det skaper farlige situasjoner. Når man er nesten forbi som TS var når traileren begynte å øke på er det vanskeligere å avbryte også, og da er man gjerne kommet så langt at bilen bak ligger tett inntil traileren så det er vanskelig å komme seg inn igjen på rett side av veien. Ts, til neste gang, prøv å avslutt forbikjøringen, eller vurder om det er nødvendig å kjøre forbi. Ofte stopper jo trailere opp. Og ja, traileren var en idiot her. Anonymkode: e99e5...995 7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan være at TS gjorde en unødvendig forbikjørsel, men det vet vi jo ikke. Det var jo trafikk bak TS også, noe som kan tyde på at traileren kjørte sakte. Uansett, det gir ingen unnskyldning for å lage en farlig situasjon, for her var det traileren, som i hvert fall sørget for at denne situasjonen ble farlig. Det er godt mulig ts hadde god sikt og fint kunne klart en trygg forbikjørsel om traileren ikke hadde gasset på. Når noen kjører forbi meg slipper jeg alltid opp gasspedalen for å hjelpe de forbi, og hvertfall hvis det er en farlig forbikjørsel! Det er helt idiotisk å skulle gasse opp når man blir kjørt forbi, og det skaper farlige situasjoner. Når man er nesten forbi som TS var når traileren begynte å øke på er det vanskeligere å avbryte også, og da er man gjerne kommet så langt at bilen bak ligger tett inntil traileren så det er vanskelig å komme seg inn igjen på rett side av veien. Ts, til neste gang, prøv å avslutt forbikjøringen, eller vurder om det er nødvendig å kjøre forbi. Ofte stopper jo trailere opp. Og ja, traileren var en idiot her. Anonymkode: e99e5...995 Husk at trailere og lastebiler krever tid og avstand på å bygge seg opp fart. De kan ikke bare trykke inn pedalen og så går de i hundre. Svært sjeldent i det minste. Så når TS beskriver at traileren låg i under 100 km/t så er sannsynligvis ikke det noe som skjedde mens TS prøvde å kjøre forbi. En trailer krever og langt større avstand å kjøre fordi enn en bil, og når trafikken beveger seg i 100 km/t så krever det en ganske god strekning man skal ha oversikt over. Så når man da er på siden av lastebilen og man anslår lastebilens hastighet til 100 km/t så har man selv en ganske solid hastighet over det igjen. Sannsynligvis nærme om ikke over førerkortbeslag. TS burde ha avbrutt forbikjøringen mener jeg. Anonymkode: e0dc4...26a 4 3
Fjompen Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 "Rett under 100km/t", på en tofelts vei, og du følte det presserende å kjøre forbi? 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kan være at TS gjorde en unødvendig forbikjørsel, men det vet vi jo ikke. Det var jo trafikk bak TS også, noe som kan tyde på at traileren kjørte sakte. Uansett, det gir ingen unnskyldning for å lage en farlig situasjon, for her var det traileren, som i hvert fall sørget for at denne situasjonen ble farlig. Det er godt mulig ts hadde god sikt og fint kunne klart en trygg forbikjørsel om traileren ikke hadde gasset på. Anonymkode: e99e5...995 Nei, men nå spør TS hva hun kan ha gjort galt, så da må vi bare spekulere, basert på infoen som er gitt. Ut fra TS egen beskrivelse ser jeg ikkke en gang hvorfor hun ønsket å kjøre forbi, og det høres ut som det var noe overilt. Enkelt og greit. Lastebilsjåføren sitter også høyere enn de andre i trafikken, og kan ha sett noe som TS ikke så. Anonymkode: 7a3be...675
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Uansett mere dust av en yrkessjåfør å filme når han skal konsentrere seg om kjøringa. Er jo faktisk forbudt også🙄 Anonymkode: da3fe...091 5
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 En trailer går ikke mer enn 90, den er sperra. Speedometeret i en personbil vil da vise litt under hundre, for det er feil. Dette gjelder alle personbiler med korrekt hjuldimensjon. Ferdig snakka. Anonymkode: 38aca...372
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Lukter troll 1) Trailere har sperre på 90 km/t 2) Ingen yrkessjåfører filmer med èn hånd mens de kjører tungtransport 3) Du kan umulig ha sett dette i "speilet" hans mens du kjører i 100 km/t Du er bare ute etter å sverte yrkessjåfører Anonymkode: d20eb...d65 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 Vil bare legge til litt angående tyngre kjøretøy her. Tyngre kjøretøy har sperre på 90 km/t, men får ifølge loven ikke kjøre fortere enn 80 km/t. Når de er inne på kontroll er det mange som lurer systemet med å sette på mindre dekk enn de vanligvis bruker, for da blir fartssperra satt over 90 km/t. Når de er ferdig med testen bytter de tilbake til de store dekka, og da kan de kjøre i høyere hastighet. Fartssperra avhenger av dekkdimensjon, og derfor har flere tyngre kjøretøy mulighet til å kjøre raskere enn 90 km/t. Og til deg over her som mener at ingen yrkessjåfør filmer og fikler med mobilen mens de kjører. Det er SÅ MANGE yrkessjåfører som tuller med mobilen mens de kjører. Det bør de selvfølgelig aldri gjøre, men jeg vet om flere enn jeg kan telle på hendene som fikler med mye annet enn de skal mens de kjører tyngre kjøretøy. Anonymkode: ecfea...d93 5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Traileren lå i 70-75 i 80-sone og jeg og bilen bak meg kom på den. Jeg kjørte forbi den på rett strekning med svært god sikt, ingen grunn til å filme eller tute. Det kan selvsagt diskuteres om forbikjøringen var nødvendig, men jeg pleier nå bare å kjøre forbi folk når jeg kommer bort i sakteregående trafikk. Problemet her er at traileren gasset på, antagelig idet jeg kjørte ut i motgående kjørefelt. Jeg antar at den var tom, ellers hadde den aldri klart å akselerere slik, men jeg vet det åpenbart ikke. Ved avsluttet forbikjøring var jeg kommet opp i litt over 100 km/t, noe jeg var ukomfortabel med. Satt på cruise control på 80 km/t igjen og lastebilen med trafikk bak forsvant i speilet. Hvorfor han filmet, kan jeg ikke forstå. Bortsett fra selv-inkrimineringen som sjåføren neppe har noe interesse av å dele, var det nok ikke noe spennende å se på her. Anonymkode: facab...e13 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 Kjører du gul varebil? Anonymkode: 9b96b...950 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 Det er så gøy å se når MANNFOLKA fra KG svarer! 😍 Anonymkode: b6b22...7c3
PITTY Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen yrkessjåfører filmer med èn hånd mens de kjører tungtransport Hæ? Hvorfor er det noe vanskeligere for de?
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vil bare legge til litt angående tyngre kjøretøy her. Tyngre kjøretøy har sperre på 90 km/t, men får ifølge loven ikke kjøre fortere enn 80 km/t. Når de er inne på kontroll er det mange som lurer systemet med å sette på mindre dekk enn de vanligvis bruker, for da blir fartssperra satt over 90 km/t. Når de er ferdig med testen bytter de tilbake til de store dekka, og da kan de kjøre i høyere hastighet. Fartssperra avhenger av dekkdimensjon, og derfor har flere tyngre kjøretøy mulighet til å kjøre raskere enn 90 km/t. Og til deg over her som mener at ingen yrkessjåfør filmer og fikler med mobilen mens de kjører. Det er SÅ MANGE yrkessjåfører som tuller med mobilen mens de kjører. Det bør de selvfølgelig aldri gjøre, men jeg vet om flere enn jeg kan telle på hendene som fikler med mye annet enn de skal mens de kjører tyngre kjøretøy. Anonymkode: ecfea...d93 Men hvordan mener du TS kunne se i speilet til en lastebil hva sjåføren holdt på med mens hun kjørte forbi? Speilene på en lastebil er mye høyere enn en personbil, som det virker som hun kjørte. Og så kan man spørre hva hun egentlig vil med innlegget. Hun spør hva man kan gjøre med sånne, men vil ikke "tyste" til arbeidsgiver (hva slags mennesker bruker uttrykket "tyste" i denne forbindelsen?), og vil heller ikke ringe politiet. Hvis dette faktisk hadde skjedd, hadde hun vel tatt nr. og ringt politiet. Anonymkode: 27313...a40
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvordan mener du TS kunne se i speilet til en lastebil hva sjåføren holdt på med mens hun kjørte forbi? Speilene på en lastebil er mye høyere enn en personbil, som det virker som hun kjørte. Og så kan man spørre hva hun egentlig vil med innlegget. Hun spør hva man kan gjøre med sånne, men vil ikke "tyste" til arbeidsgiver (hva slags mennesker bruker uttrykket "tyste" i denne forbindelsen?), og vil heller ikke ringe politiet. Hvis dette faktisk hadde skjedd, hadde hun vel tatt nr. og ringt politiet. Anonymkode: 27313...a40 Lykke til med å bevise dette da. Sjåføren har nok en helt annen versjon. Anonymkode: 9b96b...950
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Men hvordan mener du TS kunne se i speilet til en lastebil hva sjåføren holdt på med mens hun kjørte forbi? Speilene på en lastebil er mye høyere enn en personbil, som det virker som hun kjørte. Og så kan man spørre hva hun egentlig vil med innlegget. Hun spør hva man kan gjøre med sånne, men vil ikke "tyste" til arbeidsgiver (hva slags mennesker bruker uttrykket "tyste" i denne forbindelsen?), og vil heller ikke ringe politiet. Hvis dette faktisk hadde skjedd, hadde hun vel tatt nr. og ringt politiet. Anonymkode: 27313...a40 Jeg skvatt og var urolig lenge etter dette - å ta reg.nummeret var det siste jeg kom på. Hvordan skulle jeg ha gjort det? Stoppet, latt traileren passere, hente den inn igjen, kjøre forbi trafikken som lå bak, og så notere nummeret? Det gir ikke mening. Jeg så hånden til sjåføren i det enorme speilet da den plutselig kjørte like fort som meg, og jeg lurte på hva som skjedde. I hånden holdt han mobilen. Anonymkode: facab...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå