Gå til innhold

Svigerforeldre som ikke klarer si ifra! Klager om alt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 
Opp igjennom forholdet mitt med kjæresten min har svigerforeldrene hatt litt div ting de ikke er fornøyd med i det heletatt. Enten så prater jeg for mye, ellers prater jeg for lite. De klager også over den kroniske sykdommen min som gjør at jeg ikke orker så mye. De mener jeg også er egoistisk og ikke bryr meg om baby jeg har i magen pga jeg var litt forkjølet en gang og ikke dro til lege.:/

Problemet her, er at de bare klager.. og de klager til kjæresten min om det, og ikke personlig til meg. De sier de blir forbanna og mye rart. Så ender alltid opp med at jeg må beklage meg for at jeg er som jeg er. Dette tærer på psyken.

Flere enn meg som synes dette er rart?

Anonymkode: 3bf9e...ead

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Å både mene at du prater for mye og for lite høres klart urimelig ut, likeså med klaging over sykdom.
Det er for meg helt naturlig at svigerforeldre kommuniserer med svigerbarn gjennom sin sønn/datter. Spesielt om man har noe negativt å ta opp så er det mye lettere å ikke ta det direkte, det skaper bare trøbbel etter det jeg har oppfattet. Blir raskt ubehagelig. Hvordan tenker du at det hadde vært bedre?

PS. Siden en av tingene de klager på er at du nekter å ta en covid-test, slik du skreiv i den andre tråden, så lurer jeg litt på om det er noe annet som er utelatt eller fremstilt uriktig i dette innlegget?

Anonymkode: 9c3f9...cf1

AnonymBruker
Skrevet

Har hatt det likedan med mine svigers. Etter hvert møte er det noe kritikk av meg som skal tas opp på tlf i ettertid med samboeren min (de bor mange timer unna). De evner ikke å se sine egne mangler og feil, og vi påpeker det heller ikke fordi det er verken hyggelig eller normalt å kritisere andre unødvendig…….. Samboeren min kom med en lang tirade over hva som var galt med svigers sist svigermor ringte for å kritisere meg, så får vi se om jeg skal kritiseres mer etter neste møte.

Mine svigers er i tillegg meget lettfornærma. Vi får baby når som helst og de tror de skal komme å bo hos oss for å hjelpe til og gi råd…….. Samboer sa fra kraftig på at vi ikke ønsket dette, så da surna de :) Vi tar noen kamper fremover nå for å sette grenser og så får de surne heller. Etterhvert vil de surne mindre og mindre, men regner med jeg vil få noe av skylda. Den «slemme og kontrollerende kjæresten». 

Jeg hadde ALDRI hatt svigers i livet mitt om jeg ikke var sammen med mannen min. Hva faen feiler det folk som skal legge seg opp i voksne barns og svigerbarna liv???? Er ille

Anonymkode: 99c41...597

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei.

Å både mene at du prater for mye og for lite høres klart urimelig ut, likeså med klaging over sykdom.
Det er for meg helt naturlig at svigerforeldre kommuniserer med svigerbarn gjennom sin sønn/datter. Spesielt om man har noe negativt å ta opp så er det mye lettere å ikke ta det direkte, det skaper bare trøbbel etter det jeg har oppfattet. Blir raskt ubehagelig. Hvordan tenker du at det hadde vært bedre?

PS. Siden en av tingene de klager på er at du nekter å ta en covid-test, slik du skreiv i den andre tråden, så lurer jeg litt på om det er noe annet som er utelatt eller fremstilt uriktig i dette innlegget?

Igjen, så fikk jeg ikke nevnt alt i forige innlegg. Dem ville gjerne ha meg på besøk, og nevnte aldri på at jeg skulle ta noen test, før et annet besøksmedlem spurte om jeg kunne ta test. Og da blir jo plutselig svigerforeldrene enig i det og ber meg ta en også. Når jeg ikke engang er smittsom + kun har småhoste igjen. De nevnte selv for kjæresten min i sta at de driter litt i om jeg tok den for dems del, men at de var forbanna over oppførselen min. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har hatt det likedan med mine svigers. Etter hvert møte er det noe kritikk av meg som skal tas opp på tlf i ettertid med samboeren min (de bor mange timer unna). De evner ikke å se sine egne mangler og feil, og vi påpeker det heller ikke fordi det er verken hyggelig eller normalt å kritisere andre unødvendig…….. Samboeren min kom med en lang tirade over hva som var galt med svigers sist svigermor ringte for å kritisere meg, så får vi se om jeg skal kritiseres mer etter neste møte.

Mine svigers er i tillegg meget lettfornærma. Vi får baby når som helst og de tror de skal komme å bo hos oss for å hjelpe til og gi råd…….. Samboer sa fra kraftig på at vi ikke ønsket dette, så da surna de :) Vi tar noen kamper fremover nå for å sette grenser og så får de surne heller. Etterhvert vil de surne mindre og mindre, men regner med jeg vil få noe av skylda. Den «slemme og kontrollerende kjæresten». 

Jeg hadde ALDRI hatt svigers i livet mitt om jeg ikke var sammen med mannen min. Hva faen feiler det folk som skal legge seg opp i voksne barns og svigerbarna liv???? Er ille

Har akkurat samme problem med baby her. De nevner at dem skal komme over hele tiden og hjelpe til med alt. 🙈 Men har ikke fryktelig lyst til det når dem kritiserer meg så mye som dem gjør..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har akkurat samme problem med baby her. De nevner at dem skal komme over hele tiden og hjelpe til med alt. 🙈 Men har ikke fryktelig lyst til det når dem kritiserer meg så mye som dem gjør..

Stå på krava sier jeg bare. Det er helt uaktuelt for meg å bli diktert av andre voksne (utenom oppdrag på jobb). Jeg er ikke vant med denne type oppførsel fra noen andre i livet mitt. 

Hos oss har de nå fått beskjed om at de må ligge på hotell når de kommer for å møte baby. Spent på hvor mye råd og kritikk jeg/vi skal få om amming, soving, generell håndtering av baby +++ De selv tror de er en ressurs for oss og forstår ikke at vi lever i en annen tid hvor vi finner svar på internett 24/7, og at jeg har mange venninner med barn som jeg selvfølgelig heller søker råd hos enn de som oppdro barn på 80-tallet 🤣

Dersom svigers ikke respekterer grensene våre sier det seg selv at vi vil trekke oss mer og mer unna. 

Hater virkelig at jeg må bruke så mye energi og tankevirksomhet på dette kun dager før fødsel… De får det til å handel om SEG SELV og DERES behov som besteforeldre. Er helt utrolig hvor navlebeskuende noen er. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Stå på krava sier jeg bare. Det er helt uaktuelt for meg å bli diktert av andre voksne (utenom oppdrag på jobb). Jeg er ikke vant med denne type oppførsel fra noen andre i livet mitt. 

Hos oss har de nå fått beskjed om at de må ligge på hotell når de kommer for å møte baby. Spent på hvor mye råd og kritikk jeg/vi skal få om amming, soving, generell håndtering av baby +++ De selv tror de er en ressurs for oss og forstår ikke at vi lever i en annen tid hvor vi finner svar på internett 24/7, og at jeg har mange venninner med barn som jeg selvfølgelig heller søker råd hos enn de som oppdro barn på 80-tallet 🤣

Dersom svigers ikke respekterer grensene våre sier det seg selv at vi vil trekke oss mer og mer unna. 

Hater virkelig at jeg må bruke så mye energi og tankevirksomhet på dette kun dager før fødsel… De får det til å handel om SEG SELV og DERES behov som besteforeldre. Er helt utrolig hvor navlebeskuende noen er. 

Det har du helt rett i.
Godt dem bor et lite stykke unna da. For deres skyld🙈 Vi skal flytte inn et par nabogårder unna svigerforeldrene mine nå i juni, så de kommer vel til å dukke opp på døra 24/7. 

Du må ha masse lykke til med fødselen! Og håper det ordner seg for dere😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

De nevnte selv for kjæresten min i sta at de driter litt i om jeg tok den for dems del, men at de var forbanna over oppførselen min. 

Hva med oppførselen din er det de ble forbanna over da?

AnonymBruker
Skrevet

Hører du selv at din samboersforeldre kritiserer deg eller er det bare noe du hører fra samboeren din?

Er det noe splitt og hersk på gang.

Anonymkode: 08e06...db3

• Liker 1
Skrevet

Slutt å beklage deg for dem, si det på en mer høflig måte at hvis det er noe kan de ta det opp med deg og ikke sønnen. Hvis de ikke tørr det så kan det være det blir stille 

Skrevet

Hvorfor lager du flere tråder om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...