Gå til innhold

Tannlegebehandling og dagpenger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dersom en person, som er på dagpenger (utbetalt rundt 300 kroner dagen) trenger tannlegebehandling som kan bli meget dyr, kan dette da bli dekt av aetat?

Kan personen eventuelt få dette dekt av sosialkontoret om ikke aetat dekker det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror nok ikke personen får dekt det av Aetat.

Men ta en telefon til Trygdekontoret og spør! Eventuelt sosialkontoret.

Skrevet

Tror du kan glemme å få dette dekket, da det skal ekstremt mye til for å få dekket tannbehandling i Norge. Prøvde selv for noen år siden å få det dekket. (Enslig mor på overgangsstønad) men dama på sosialkontoret sa rett ut at det ikke var nødvendig å søke engang fordi hun kunne garanterer meg at den ville bli avslått.

Anbefalte meg å ta opp lån i stedet.

ps. Tannlegehøyskolen utfører billig tannbehandling

Skrevet
...men dama på sosialkontoret sa rett ut at det ikke var nødvendig å søke engang fordi hun kunne garanterer meg at den ville bli avslått.

Anbefalte meg å ta opp lån i stedet.

ps. Tannlegehøyskolen utfører billig tannbehandling

"Dama på sosialkontoret" har ikke lov til å si at det ikke er nødvendig å søke! Alle kan søke og har krav på å få søknaden behandlet. Ved avslag har man klagerett, dette er noe sosialkontoret plikter å hjelpe med. Lar du være å søke sier du samtidig fra deg retten til å klage - noe å tenke på, kanskje?

Nå tror jeg ikke det er så stor sjanse til å få dekket utgiftene til tannbehandling via sosialkontoret, men det er lov å søke.

Skrevet

Det er nok ikke meg det gjelder. Jeg er student, og får det dekt av studentsamkipnaden.

Lån er desverre ikke en mulighet for han det gjelder, så han får bare søke og se, da ;)

Skrevet
"Dama på sosialkontoret" har ikke lov til å si at det ikke er nødvendig å søke! Alle kan søke og har krav på å få søknaden behandlet. Ved avslag har man klagerett, dette er noe sosialkontoret plikter å hjelpe med. Lar du være å søke sier du samtidig fra deg retten til å klage - noe å tenke på, kanskje?

Nå tror jeg ikke det er så stor sjanse til å få dekket utgiftene til tannbehandling via sosialkontoret, men det er lov å søke.

joda.. men jeg skjønte jo hvor "landet lå", og jeg orket rett og slett ikke gå gjennom den mølla når utfallet med 99% sannsylighet ville bli negativ.

Skrevet

Sosialkontoret kan absolutt gi tilskudd til nødvendig tannbehandling. Får du det innvilget så er det gjerne rimligste løsning.

Har fått dekket ca 10.000 i tannbehandling av sosialkontoret. Og jeg var så heldig at de ikke forlangte at jeg skulle trekke ei tann, men betalte reparasjonen. (Billigste løsning kan i noen tilfeller være å trekke)

Tannlegen søkte for meg. Han la vekt i søknaden på at jeg hadde vært flink til å vedlikeholde tennene tross en elendig økonomi.

Skrevet

Sosialkontoret kan absolutt gi tilskudd til nødvendig tannbehandling. Får du det innvilget så er det gjerne rimligste løsning.

Har fått dekket ca 10.000 i tannbehandling av sosialkontoret. Og jeg var så heldig at de ikke forlangte at jeg skulle trekke ei tann, men betalte reparasjonen. (Billigste løsning kan i noen tilfeller være å trekke)

Tannlegen søkte for meg. Han la vekt i søknaden på at jeg hadde vært flink til å vedlikeholde tennene tross en elendig økonomi.

[/

Er du rusmissbruker?

Skrevet

En kompis av meg gikk på dagpenger og fikk støtte fra sosialen til tannbehandling han

Skrevet

Nope. Er ikke og har aldri vært.

En tidligere tannlege som gjorde dårlig jobb satte meg i den situasjonen.

Skrevet
Nope. Er ikke og har aldri vært.

En tidligere tannlege som gjorde dårlig jobb satte meg i den situasjonen.

Er akkurat det som er hovedproblemet for han dette gjelder og. En militærtannlege som rotet til veldig mye. Så langt har han råd til å betale selv(tar det på odontologisk over lang tid) men om han går uten jobb lenge, vet han ikke om han får råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...