Gå til innhold

Han er faktisk ikke interessert. Eller?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det flere enn meg som synes denne påstanden fordi en mann er litt tilbaketrukket og ikke tar nok kontakt osv, er sort/hvitt tenkning?

Det sies at hvis en mann er interessert, så merker du det og motsatt. Ja, jeg er til en viss grad enig, men en mann kan også ha andre ting som skjer i livet, han kan være i en usikker fase i forhold til dama og han kan også være usikker på hvor mye han kan og bør gi av seg selv i starten.

Det kan også være at han er interessert, men ikke interessert nok i starten. Det tar tross alt tid å bygge opp en relasjon og følelser til andre slik at man kan gi av seg selv fullt ut. Det kan også selvfølgelig bety at han ikke er interessert i det hele tatt, men trenger ikke bety det, mener jeg.

Jeg tror vi må lære og være litt mer tålmodige i starten, ikke tolke så mye og ikke trekke så raske konklusjoner som denne påstanden legger opp til.

Anonymkode: 4f950...fb0

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det flere enn meg som synes denne påstanden fordi en mann er litt tilbaketrukket og ikke tar nok kontakt osv, er sort/hvitt tenkning?

Det sies at hvis en mann er interessert, så merker du det og motsatt. Ja, jeg er til en viss grad enig, men en mann kan også ha andre ting som skjer i livet, han kan være i en usikker fase i forhold til dama og han kan også være usikker på hvor mye han kan og bør gi av seg selv i starten.

Det kan også være at han er interessert, men ikke interessert nok i starten. Det tar tross alt tid å bygge opp en relasjon og følelser til andre slik at man kan gi av seg selv fullt ut. Det kan også selvfølgelig bety at han ikke er interessert i det hele tatt, men trenger ikke bety det, mener jeg.

Jeg tror vi må lære og være litt mer tålmodige i starten, ikke tolke så mye og ikke trekke så raske konklusjoner som denne påstanden legger opp til.

I mitt 30 år gamle liv så langt har dette ALLTID stemt, har du denne følelsen en stund er det nok et "nei takk" fra hans side.

Man merker det om han investerer og vil ha noe ut av relasjonen..

Anonymkode: 2a0ae...097

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

I mitt 30 år gamle liv så langt har dette ALLTID stemt, har du denne følelsen en stund er det nok et "nei takk" fra hans side.

Min erfaring er at noe kan bygge seg opp over tid. En mann jeg traff oppførte seg som de fleste ville sagt ikke var interessert. Ikke var han klar for forhold heller sa han. Vel, etter noen mnd så ble vi samboere og senere fikk vi barn.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Min erfaring er at noe kan bygge seg opp over tid. En mann jeg traff oppførte seg som de fleste ville sagt ikke var interessert. Ikke var han klar for forhold heller sa han. Vel, etter noen mnd så ble vi samboere og senere fikk vi barn.

Ja, da skjønner jeg godt du har det inntrykket. Er kanskje unntaket som bekrefter regelen?

Statistisk sett tror jeg likevel man gjør lurt i å anta at den andre ikke har interesse før det motsatte er bevist, så slipper man å bli for ivrig og evt skuffa.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, da skjønner jeg godt du har det inntrykket. Er kanskje unntaket som bekrefter regelen?

Statistisk sett tror jeg likevel man gjør lurt i å anta at den andre ikke har interesse før det motsatte er bevist, så slipper man å bli for ivrig og evt skuffa.

Synes bare mange i dag virker så utålmodige. Og denne påstanden tror jeg har gjort det verre på mange måter.

Det tar tid å bygge opp et forhold og riktig interesse som er ment for å vare med et annet menneske.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes bare mange i dag virker så utålmodige. Og denne påstanden tror jeg har gjort det verre på mange måter.

Det tar tid å bygge opp et forhold og riktig interesse som er ment for å vare med et annet menneske.

Jeg er på mange måter enig i det du skriver, vet ikke når du sist var på datingmarkedet?

Etter jeg ble singel fra mitt 1. langvarige forhold midt i 20-årene endret ting seg for meg radikalt!  Med dating-apper og tusen alternativer så virket det som kulturen var at man måtte raskt finne ut om det var en greie-eller ikke. Har lært "the hard way" at man ikke bør investere følelser og interesse for raskt. Betyr ikke at man ikke kan gi noen sjanser, men at man går litt ydmykt inn i relasjonen. Raskt i bli revet med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Enig.

Anonymkode: 0aae4...6a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på mange måter enig i det du skriver, vet ikke når du sist var på datingmarkedet?

Etter jeg ble singel fra mitt 1. langvarige forhold midt i 20-årene endret ting seg for meg radikalt!  Med dating-apper og tusen alternativer så virket det som kulturen var at man måtte raskt finne ut om det var en greie-eller ikke. Har lært "the hard way" at man ikke bør investere følelser og interesse for raskt. Betyr ikke at man ikke kan gi noen sjanser, men at man går litt ydmykt inn i relasjonen. Raskt i bli revet med.

Er faktisk på datingmarkedet selv igjen nå, og forstår veldig godt hva du mener.

Det dating app opplegget gjør det ikke bedre det heller nei. Merker at det ikke er noe for meg, og guffent å se hvordan noen bruker dette bare for å hoppe på neste og neste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg har det ikke stemt. Har følt at alle jeg har vært interessert i ikke har vært interessert tilbake, men så viste det seg at de var det likevel. Kanskje det handler om usikkerhet fra min side, eller kanskje det handler om at jeg er dårlig på å lese mennesker, eller kanskje det handler om at noen menn er tilbaketrukne og sjenerte selv. 

Hver eneste gang jeg er forelska tror jeg den andre personen er aaaaalt for bra for meg, men så har de sittet med samme følelsene på andre sida.

Anonymkode: b3fec...ad6

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er faktisk på datingmarkedet selv igjen nå, og forstår veldig godt hva du mener.

Det dating app opplegget gjør det ikke bedre det heller nei. Merker at det ikke er noe for meg, og guffent å se hvordan noen bruker dette bare for å hoppe på neste og neste. 

Åh, spennende. Håper du finner den rette ❤️

Det er nok av de ja.. Heldigvis nok av menn og kvinner som føler det slik vi gjør det om den saken.
Typen min nå synes jeg tok det rolig i starten, noe jeg synes er et kvalitetstegn. Av og til lurte jeg jo på hva han ville, men det ble ganske raskt klart for meg basert på initiativet han viste! Jeg holdt meg selv likevel tilbake emosjonelt, for jeg vet med meg selv hvor skuffa jeg hadde blitt om ikke..

Er evig glad det gikk:-) Så det er nok en fin balanse der. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg har det ikke stemt. Har følt at alle jeg har vært interessert i ikke har vært interessert tilbake, men så viste det seg at de var det likevel. Kanskje det handler om usikkerhet fra min side, eller kanskje det handler om at jeg er dårlig på å lese mennesker, eller kanskje det handler om at noen menn er tilbaketrukne og sjenerte selv. 

Hver eneste gang jeg er forelska tror jeg den andre personen er aaaaalt for bra for meg, men så har de sittet med samme følelsene på andre sida.

Anonymkode: b3fec...ad6

Jeg vil omformulere det: jeg tror du har gode antenner! Man blir ofte interessert i de som er interessert i deg:-)
Virker som du har den radaren ganske godt innebygget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Åh, spennende. Håper du finner den rette ❤️

Det er nok av de ja.. Heldigvis nok av menn og kvinner som føler det slik vi gjør det om den saken.
Typen min nå synes jeg tok det rolig i starten, noe jeg synes er et kvalitetstegn. Av og til lurte jeg jo på hva han ville, men det ble ganske raskt klart for meg basert på initiativet han viste! Jeg holdt meg selv likevel tilbake emosjonelt, for jeg vet med meg selv hvor skuffa jeg hadde blitt om ikke..

Er evig glad det gikk:-) Så det er nok en fin balanse der. 

Så bra å høre at det gikk bra❤ Traff dere hverandre på dating app?

Tenker også at det beste er å ta det rolig i starten, og tenker også at det også kan være et kvalitetstegn at en mann gjør det. Har dårlig erfaring med menn som kaster seg på med full interesse i starten, det dabber ofte fort av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Så bra å høre at det gikk bra❤ Traff dere hverandre på dating app?

Tenker også at det beste er å ta det rolig i starten, og tenker også at det også kan være et kvalitetstegn at en mann gjør det. Har dårlig erfaring med menn som kaster seg på med full interesse i starten, det dabber ofte fort av.

Ja, tinder! Hvem skulle trodd ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Så dere vet at dere avviser meg. Fyfaen dere er onde. 

Anonymkode: 52792...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Så dere vet at dere avviser meg. Fyfaen dere er onde. 

Anonymkode: 52792...ca0

Svarte du i feil tråd? 

Anonymkode: 5bbaf...cee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Samme her! Barn ligger enda litt frem i løypa da, men vi flytter straks sammen:)

Anonymkode: 6e540...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det stemmer nok ikke nødvendigvis alltid, så fort mennesker er involvert, så vil ting selvsagt variere. 

Men jeg tror det veldig ofte stemmer. Jeg tror det er fryktelig naivt å tenke at en som tar kontakt hver tredje lørdag er full av kjærlighet. Og at 'han ikke tør å ta kontakt før han er full, fordi han er redd for å bli såret'. Mennesker er ganske enkle sånn sett, vi blir fort sjalu, og vil vi ha noe som vi tror vi kan få, så går vi gjerne for det. De fleste risikerer ikke å oppføre seg dritt eller labert mot en de faktisk liker, og kunne tenke seg forhold med. 

Jeg ble også sammen med en jeg traff på tinder, som i utgangspunktet bare skulle være uforpliktende moro. Det ble likevel ganske raskt tydelig for meg at han kunne tenke seg noe mer. Ble jo selvsagt litt skeptisk i begynnelsen mtp at både han og jeg hadde sagt noe annet, men det tok vel ikke mer enn en måneds tid før han sa at han ønsket å date eksklusivt og seriøst likevel. Gikk et par runder med meg selv før jeg innså at han i all sannsynlighet ikke løy, da jeg hadde bestemt meg for nøyaktig det samme som han (uforpliktende sex), men allikevel nå satt med de samme følelsene han sa han satt med. 

Så ja, min erfaring er i alle fall at dersom en mann ønsker noe mer, så viser han det. 

Anonymkode: 2ea53...fde

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 hours ago, AnonymBruker said:

Man er vel utålmodig pga tidligere erfaringer. Jeg har kastet bort så mye energi og tid på menn som har bedt meg ut og trukket seg osv, altså gitt brødsmuler i håp om endring. Og de som var litt tilbaketrukne, i tilfelle de bare var sjenerte. I retrospektiv ser jeg ingen var interessert og jeg var en naiv idiot som ble utnyttet. Nå er jeg såpass på andre siden av skalaen at jeg tenker ikke interessert inntil motsatt er bevist. Aldri tar jeg initiativ lenger og er han stille så og så lenge blokkerer jeg. Livet er enklere nå og skorter ikke på tilbud :) 

Har forsåvidt bare opplevd en eneste gang at en fyr sluttet å ta kontakt fordi han var redd jeg var en flørt og en «player» som jeg ikke aner hvor han fikk fra. Så begynte å treffe han litt på nytt, men nok en gang trakk han seg unna. Så var ikke interessert han heller. Er en mann interessert vet du det, så enkelt. 

Anonymkode: 44aa2...485

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt handler jo om kommunikasjon, hva vil han med oppførselen sin, er han litt interessert så er det jo ikke nok om man tviler. Usikkerhet kommer jo av at man ikke vet, en mann som er interessert, men vil ta det sakte, sier det, ikke bare holder seg vekk. 

Det er ofte så jævlig enkelt som at de ikke er interessert,  en mann som tar det sakte og rolig, går det fremover med, men de som ikke viser noe fremgang, er utilgjengelige uansett grunn.

Datingkulturen i dag er galskap, men hele samfunnet nå er ruset på oppmerksomhet og bekreftelse, og at det hele tiden må skje noe. Men det betyr likevel ikke at det er grunnen til dette Han er ikke interessert.

Har hatt forhold og kjent menn i 20år, det har alltid vært så enkelt at ER han interessert nok, så vet jeg det. Slår aldri feil. 

Anonymkode: acb82...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De gangene jeg har møtt damer og aktivt vist interesse for dem så trekker de seg umiddelbart unna. 

De gangene jeg har møtt damer og vært likegyldig og fjern så springer de etter meg. 

Jeg har dermed lært meg å prøve å vise så lite interesse som overhodet mulig, da det er dette jenter responderer på. 

Anonymkode: a2c9a...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...