Gå til innhold

Hva er galt med folk som ikke lar den andre være etter ett brudd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde et kortvarig(noen måneders) forhold med en fyr, behandlet meg ikke akkurat optimalt kan en si. Når det endelig blir slutt vil han selvfølgelig være venner, noe jeg avslår. Ber vennlig om ingen kontakt.

Likevel: fortsetter å kontakte meg via messenger, SMS og mail... 
Det fremstår som uskyldige meldinger som " hvordan har du det, savner deg" osv. Likevel har vedkommende fått beskjed 1000 ganger om at jeg ikke vil ha kontakt. Ble blokkering til slutt.
Har undret meg noe veldig på denne oppførselen, er en høyt utdannet mann. Det gir ikke mening for meg. Jeg kalte det trakassering og jeg var like før å begynne samle dokumentasjon for en anmeldelse.

Flere som har opplevd lignende?

Anonymkode: a368e...028

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kan han ha noe slags abandonment wound/fear fra barndom eller lignende?

Anonymkode: 75e76...a9f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan han ha noe slags abandonment wound/fear fra barndom eller lignende?

Anonymkode: 75e76...a9f

Det er godt mulig.

Han var svært glad i oppmerksomhet fra exer. Han skrøt av det til meg. " Spennende å se hvem som tar kontakt igjen etc" når han fortalte hvorfor han ikke slettet tidligere dater fra snap-chat osv.

Burde tatt det som et stort rødt flagg ser jeg nå.

Kan jo forklares med det du beskriver.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han vil holde relasjonen varm så det kan være mulig med sex. Klassisk dette når det blir slutt.

Anonymkode: 3f3ac...247

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare sånn altfor mange menn er. Har skjedd med samtlige jeg har dumpa gjennom åra. De fleste gir opp etterhvert, men jeg har en eks som nå har forfulgt meg i 16 år.... 

Anonymkode: 2de90...c95

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det er godt mulig.

Han var svært glad i oppmerksomhet fra exer. Han skrøt av det til meg. " Spennende å se hvem som tar kontakt igjen etc" når han fortalte hvorfor han ikke slettet tidligere dater fra snap-chat osv.

Få deg en annen mann du kan være sammen med nå. Regner med du har bedre alternativer. 

Anonymkode: 8a3d3...92c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er så SYKT lite classy og turn off! 

Grow up! 

Anonymkode: f3b14...1b5

AnonymBruker
Skrevet

For å ha en å falle tilbake på om det blir sextørke. Og å booste sin selvtillit. 

Anonymkode: 823ed...0f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

For å ha en å falle tilbake på om det blir sextørke. Og å booste sin selvtillit. 

Hvis noen gutter/menn tror dette faktisk vil fungere, så stakkars dere..... Og er blokkering å booste selvtilliten? Gjentatte NEI? 

Det er KUN skada idioter som holder på sånn når de får beskjed om å la oss være. 

AnonymBruker
Skrevet

De får selvtillit om damen svarer. De sletter ikke chatt eller dama pga de vil ha de i reserve HVIS de en dag trenger kontakt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De får selvtillit om damen svarer. De sletter ikke chatt eller dama pga de vil ha de i reserve HVIS de en dag trenger kontakt. 

Da regner jeg med de også tror på nissen og påskeharen. Tullinger.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Finns nepete kvinnfolk og som kan finne på å RINGE en gammel eks midt på natten f.eks. Ikke alle klarer å forstå at slutt er slutt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er godt mulig.

Så teit. 

Tenker eksen min også forventer at jeg tar kontakt og holder kontakt. Det kommer jeg ikke til å gjøre.

Nå skal jeg leve mitt eget liv, og jobbe med interesser og ferdigheter jeg aldri fikk utvikle, mens jeg gjorde alt han ikke gadd å gjøre i stedet. Vil ha ha hushjelp, får han finne noen andre.

Anonymkode: 7628a...97a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Beklager, men når dette var kjent for deg, så er de problemene du opplever med denne karen selvvalgt.

Anonymkode: 7807f...497

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Først forsvarer dere at å ha exer på sosiale medier er greit, og skjønner ikke hva som er problemet med det, for så å oppfatte det som trakassering når han tar kontakt...snakk om å skyte seg selv i foten.

Dersom man IKKE vil ha kontakt, så fjerner man vedkommende fra ALLE sosiale medier og fra mobilen. Vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: e8b36...9ba

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Beklager, men når dette var kjent for deg, så er de problemene du opplever med denne karen selvvalgt.

Anonymkode: 7807f...497

Skulle jo ønske har flagget dette fra starten av...   Jeg tror ikke du skjønner hvordan slike folk holder på. Når du tar dem på noe som er sært så klarer de vri det om til at det er du som " overreagerer". Til slutt må man gi personen tvilen til gode.. og angre.

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Først forsvarer dere at å ha exer på sosiale medier er greit, og skjønner ikke hva som er problemet med det, for så å oppfatte det som trakassering når han tar kontakt...snakk om å skyte seg selv i foten.

Dersom man IKKE vil ha kontakt, så fjerner man vedkommende fra ALLE sosiale medier og fra mobilen. Vanskeligere er det ikke. 

Anonymkode: e8b36...9ba

Hva tror du jeg gjorde? Blokkert overalt. Plutselig dukker han opp på mail. Er bare glad han ikke vet hvor jeg bor

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Få deg en annen mann du kan være sammen med nå. Regner med du har bedre alternativer. 

Anonymkode: 8a3d3...92c

Jeg har funnet en fantastisk fyr nå ❤️   Han visste hele tiden at jeg hadde gått videre, men kontaktet meg likevel..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hahaha. Ja, om jeg var en backup plan så er ikke han helt mentalt.. tilstede. Blir kvalm av tanken

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Hadde et kortvarig(noen måneders) forhold med en fyr, behandlet meg ikke akkurat optimalt kan en si. Når det endelig blir slutt vil han selvfølgelig være venner, noe jeg avslår. Ber vennlig om ingen kontakt.

Likevel: fortsetter å kontakte meg via messenger, SMS og mail... 
Det fremstår som uskyldige meldinger som " hvordan har du det, savner deg" osv. Likevel har vedkommende fått beskjed 1000 ganger om at jeg ikke vil ha kontakt. Ble blokkering til slutt.
Har undret meg noe veldig på denne oppførselen, er en høyt utdannet mann. Det gir ikke mening for meg. Jeg kalte det trakassering og jeg var like før å begynne samle dokumentasjon for en anmeldelse.

Flere som har opplevd lignende?

Klart man har opplevd det. Opptil flere ganger. Det er menn som ikke takler avvisning og ikke respekterer grensene man har satt. De er så utrolig emosjonelle disse mennene!
Du gjør helt rett i å blokkere. Gjort akkurat det samme selv.

Anonymkode: 8d054...187

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Klart man har opplevd det. Opptil flere ganger. Det er menn som ikke takler avvisning og ikke respekterer grensene man har satt. De er så utrolig emosjonelle disse mennene!
Du gjør helt rett i å blokkere. Gjort akkurat det samme selv.

Anonymkode: 8d054...187

Takk for støtten. Har likevel undret meg sykt om hva årsaken til oppførselen er.. Om han mangler sosiale antenner eller noe.

plot twisten her er jo at han slo opp med meg.

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring fra 32 år på jorda er at menn er mer emosjonelle enn kvinner, de bare hverken innser det eller forstår det. Legg til at foreldre i mange generasjoner ikke har lært barna sine (spesielt guttebarn) hvordan man håndterer og lever med vonde følelser, så får du grenseoverskridende menn som ikke kan å oppføre seg.

Anonymkode: 9376e...3cb

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...