AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Dere som ikke er i forhold, men har one night stand eller ff's - føles det som nedtur at det mangler følelser på et vis? Jeg hadde nå sex for første gang utenom forhold med en venn (som jeg vet har hatt mange sexpartnere, og kanskje er preget av det). Selv om han kunne sakene sine, frister det ikke til gjentagelser fordi det var på et vis så kaldt..... Selv om det er en person jeg kjenner godt og liker så var det seksuelt noe som manglet for meg. Men jeg vet ikke helt hva det var. Kanskje det var at fordi han har hatt så mye tilfeldig sex at han har blitt overfladisk rundt det. Er dette noe dere tenker over? Anonymkode: ba5bc...0a0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Jeg tenker sånn som deg, nå er man en i mengden. Har han vært åpen om at han har hatt mange partnere, eller har du funnet det ut selv? Og var dere edru når dette skjedde? Samt alder kan ha noe å si, da blir man tryggere. Hvor gamle er dere? Anonymkode: 0c3e2...0ea 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Hvorfor tenker du at sex utenfor forhold er sex uten «følelser»? Vi mennesker har da følelser, takk og lov, for en hel rekke mennesker og på en hel rekke vis. Ville unektelig vært litt trist om vi fant oss en partner og så kun hadde følelser for hen resten av vårt liv. Og det at vi blir forelsket i eller tiltrukket av noen innebærer ikke at vi ønsker å være i et forhold med vedkommende, eller at vi er kompatible for forhold. «Har lyst til å ha sex med» er heldigvis ikke summen av de krav folk flest stiller til en samboer. Til en samboer stiller en langt flere krav enn «forelska i». Men mange man er forelska i eller har lyst til å ha sex med utgjør helt fremragende midlertidige partnere i andre former enn den tradisjonelle patriarkalsk-kristne. Og vi er et sekulært samfunn. Å anta at man har følelser for den man er gift med utelukker også store deler av verdens kvinner. Også en del av de norske. Som de strengt religiøse, de som ikke fant en de elsket men fant en som duger, de som syntes det var viktigere med unger enn med kjærelighet, de som trengte noen til å betale husleia og de som bare for lengst har mistet alle form for følelser og sitter igjen med 3 unger og ren likegyldighet. Så ditt spørsmål om sex uten følelser er ikke lenket til ditt spørsmål om sex utenfor forhold. Forhold kommer med og uten følelser. Sex med og uten forhold. Anonymkode: 1eb46...06f 3
Vimsepims Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Jeg kan fint ha en elsker, men gidder ikke ONS. Sex uten kjemi gir liksom ingenting. Har for mye på agendaen til å ha tid til flere forpliktelser, men fortsatt behov for nærhet, å bli begjært, flørte, å bli satt pris på i egenskap av meg selv. 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor tenker du at sex utenfor forhold er sex uten «følelser»? Vi mennesker har da følelser, takk og lov, for en hel rekke mennesker og på en hel rekke vis. Ville unektelig vært litt trist om vi fant oss en partner og så kun hadde følelser for hen resten av vårt liv. Og det at vi blir forelsket i eller tiltrukket av noen innebærer ikke at vi ønsker å være i et forhold med vedkommende, eller at vi er kompatible for forhold. «Har lyst til å ha sex med» er heldigvis ikke summen av de krav folk flest stiller til en samboer. Til en samboer stiller en langt flere krav enn «forelska i». Men mange man er forelska i eller har lyst til å ha sex med utgjør helt fremragende midlertidige partnere i andre former enn den tradisjonelle patriarkalsk-kristne. Og vi er et sekulært samfunn. Å anta at man har følelser for den man er gift med utelukker også store deler av verdens kvinner. Også en del av de norske. Som de strengt religiøse, de som ikke fant en de elsket men fant en som duger, de som syntes det var viktigere med unger enn med kjærelighet, de som trengte noen til å betale husleia og de som bare for lengst har mistet alle form for følelser og sitter igjen med 3 unger og ren likegyldighet. Så ditt spørsmål om sex uten følelser er ikke lenket til ditt spørsmål om sex utenfor forhold. Forhold kommer med og uten følelser. Sex med og uten forhold. Anonymkode: 1eb46...06f Jeg synes du har gode poenger, og kan presisere hva jeg mener Jeg har hatt noen forhold i livet med menn jeg har kjent lenge og følt dyp respekt og kjærlighet for, og det har vært en sterk tiltrekning der også. Nå er livssituasjonen min annerledes, og jeg vil prøve ut seksuelle forhold uten en sånn sterk relasjon i bunn for første gang. Men jeg prøvde jo det nå, og selv om det rent seksuelt sett var ganske bra, så kjente jeg etterpå at mangelen på følelser, eller kanskje det var det at han ikke kjente MEG på samme måte som de andre, gjorde meg nok litt tom og trist og følelsesmessig utilfredsstilt i etterkant. Så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det igjen. Enten er det fordi tilfeldig sex ikke er noe for meg, eller så er det fordi en mann som lever et liv med mange sexpartnere "mister" noe på den veien. (Jeg vet han har mange sexpartnere, han er åpen om det). Anonymkode: ba5bc...0a0
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg synes du har gode poenger, og kan presisere hva jeg mener Jeg har hatt noen forhold i livet med menn jeg har kjent lenge og følt dyp respekt og kjærlighet for, og det har vært en sterk tiltrekning der også. Nå er livssituasjonen min annerledes, og jeg vil prøve ut seksuelle forhold uten en sånn sterk relasjon i bunn for første gang. Men jeg prøvde jo det nå, og selv om det rent seksuelt sett var ganske bra, så kjente jeg etterpå at mangelen på følelser, eller kanskje det var det at han ikke kjente MEG på samme måte som de andre, gjorde meg nok litt tom og trist og følelsesmessig utilfredsstilt i etterkant. Så jeg tror ikke jeg kommer til å gjøre det igjen. Enten er det fordi tilfeldig sex ikke er noe for meg, eller så er det fordi en mann som lever et liv med mange sexpartnere "mister" noe på den veien. (Jeg vet han har mange sexpartnere, han er åpen om det). Anonymkode: ba5bc...0a0 Jaja, da har du prøvd det og funnet ut at det ikke passer for deg Anonymkode: f1610...ec3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 At sexen ikke er relatert til følelser er mer en opptur enn en nedtur. Det er sjelden en grunn til å blande følelser med sex. Og har man det behovet så kommer det nok av at man i utgangspunktet har et behov for bekreftelse. Anonymkode: 95336...1e9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At sexen ikke er relatert til følelser er mer en opptur enn en nedtur. Det er sjelden en grunn til å blande følelser med sex. Og har man det behovet så kommer det nok av at man i utgangspunktet har et behov for bekreftelse. Anonymkode: 95336...1e9 Når man trodde at KG ikke kunne synke dypere, så kommer altså påstanden om at dersom man har sex med følelser så handler det kun om en persons behov for bekreftelse... Anonymkode: 663cb...e24 4
Gjest Warrior Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Nei jeg tenker ikke på det. Sex føles aldri som en nedtur for meg uansett. Det er bare deilig selv om det er ons eller ff og det ikke er sånne følelser med i bildet.
Bamseklemmer Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Dere som ikke er i forhold, men har one night stand eller ff's - føles det som nedtur at det mangler følelser på et vis? Jeg hadde nå sex for første gang utenom forhold med en venn (som jeg vet har hatt mange sexpartnere, og kanskje er preget av det). Selv om han kunne sakene sine, frister det ikke til gjentagelser fordi det var på et vis så kaldt..... Selv om det er en person jeg kjenner godt og liker så var det seksuelt noe som manglet for meg. Men jeg vet ikke helt hva det var. Kanskje det var at fordi han har hatt så mye tilfeldig sex at han har blitt overfladisk rundt det. Er dette noe dere tenker over? Anonymkode: ba5bc...0a0 Selvfølgelig har du lov å ha slike meninger, hvis du ikke liker sannheten fra hans fortid. Hadde du ikke visst om hans fortid, hadde vel alt vært iorden, men senere skuffet fordi han har holdt på hemmeligheten? Jeg tror uærlighet om fortid kan knekke forholdet, mens andre sier fortid er fortid. Uansett er ærligheten best, for da viser man ekte kjærlighet🤍 I ung alder fungerte det litt motsatt, men rykte mitt var at jeg gjorde underverker med fingrene og tunga mi. Venninner prater sammen har jeg erfart, så jeg hadde mange venninner å takke. Jeg var veldig annerledes enn menn på min alder, for jeg fikk opplæring fra en moden dame. Hun lærte meg koden som fikk damene tilbake, som ville ha mere sex med meg. Det handlet pussig nok lite om sex, men mere om hvordan man oppvarter og vinner deres gunst.. God oppførsel er mere verdt enn pikk og teknikker. Ikke så jeg på kvinner som løse heller, men jeg forgudet dem og skjermet dem fra "røm og tøm" menn. Kvinner liker oppvartning og at de blir respektert, de var mere verdt enn en kiste med gull. Tillit av å holde kjeft for hvem jeg hadde sex med.. var nok det som gav dem tryggheten, som skulle til for å hoppe til køys. Jeg har vært både slave og knulldokke, omsorgsknuller og lærer.. Så jeg kan og har opplevd det meste, det er mitt ærlige svar til deg TS. Jeg kunne ha valgt å hatt bare en kvinne, men det gjør meg jo ikke til noe bedre menneske? Uten alle mine opplevelser, har jeg kanskje heller ikke vært så god, snill og omsorgsfull som jeg er idag. Det er nok også derfor jeg sover godt om natten😇 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): At sexen ikke er relatert til følelser er mer en opptur enn en nedtur. Det er sjelden en grunn til å blande følelser med sex. Og har man det behovet så kommer det nok av at man i utgangspunktet har et behov for bekreftelse. Anonymkode: 95336...1e9 Har du aldri opplevd å ligge med noen som elsker deg og som du elsker? Anonymkode: f1610...ec3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Dere som ikke er i forhold, men har one night stand eller ff's - føles det som nedtur at det mangler følelser på et vis? Jeg hadde nå sex for første gang utenom forhold med en venn (som jeg vet har hatt mange sexpartnere, og kanskje er preget av det). Selv om han kunne sakene sine, frister det ikke til gjentagelser fordi det var på et vis så kaldt..... Selv om det er en person jeg kjenner godt og liker så var det seksuelt noe som manglet for meg. Men jeg vet ikke helt hva det var. Kanskje det var at fordi han har hatt så mye tilfeldig sex at han har blitt overfladisk rundt det. Er dette noe dere tenker over? Anonymkode: ba5bc...0a0 Er singel og har et par ff’s og av og til ons. Jeg savner virkelig den dype forbindelsen, det gjør jeg. Jeg har oftere og morsommere sex nå enn jeg har hatt i forhold, men jeg savner virkelig sex med en jeg elsker. Det er noe unikt. Jeg vil ofte liksom ha «mer» og føler meg snutt og tom hvis det ikke er kos etterpå og ømhet. Og det er det ikke alle ff’s som vil ha, og veldig sjelden ons, etter min erfaring. Intimiteten, nærheten og tilknytningen er jo ikke der på samme måte. Men sex med en jeg ser på som en venn, og det vi bryr oss om hverandre er også fint. Men 100% sjelelig tilfredstillende er det ikke. Anonymkode: af1f1...0c4 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Dere som ikke er i forhold, men har one night stand eller ff's - føles det som nedtur at det mangler følelser på et vis? Jeg hadde nå sex for første gang utenom forhold med en venn (som jeg vet har hatt mange sexpartnere, og kanskje er preget av det). Selv om han kunne sakene sine, frister det ikke til gjentagelser fordi det var på et vis så kaldt..... Selv om det er en person jeg kjenner godt og liker så var det seksuelt noe som manglet for meg. Men jeg vet ikke helt hva det var. Kanskje det var at fordi han har hatt så mye tilfeldig sex at han har blitt overfladisk rundt det. Er dette noe dere tenker over? Anonymkode: ba5bc...0a0 Jeg er enig med deg. Sex uten kjærlighet/forelskelse er en bare en blodfattig versjon av hva sex med rett partner kan være. Anonymkode: c6bd9...28e 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Det handler mest om kjemi, men også i høyeste grad om personlighet. I de tilfellene hvor det ikke har føltes riktig for meg, så har jeg også unngått det i ettertid. I det man føler seg tom, eller forlatt, så vet man at følelser/ønske om noe mer, ikke lar seg kombinere. Det passer ikke alle, uansett hva det kalles. Ta vare på deg selv 💕 Anonymkode: f2347...166
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Skrevet 10. mai 2022 Har lest om sorgsex. Man føler sorg etter sex. Dette tror jeg på. Sex ER best om mannen elsker en. Å at han sier det under og etter sex er himmelsk. 💕 Anonymkode: cc0f8...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Skrevet 10. mai 2022 Vimsepims skrev (På 9.5.2022 den 0.16): Jeg kan fint ha en elsker, men gidder ikke ONS. Sex uten kjemi gir liksom ingenting. Har for mye på agendaen til å ha tid til flere forpliktelser, men fortsatt behov for nærhet, å bli begjært, flørte, å bli satt pris på i egenskap av meg selv. Jeg er enig med deg og jeg er mann. Kan ha og har hatt sex uten følelser, men foretrekker faste partnere hvor det er begjær og hvor vi kjenner hverandre godt. Anonymkode: 7bf77...6c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå