Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal på ferie/bryllup i utlandet om et par uker. Vil gjerne få litt farge før jeg drar, så jeg slipper å se helt 'blå' ut når jeg kommer ned. Spørsmål et er derfor: Solarium eller spray tan? Har ikke erfaring med noen av delene fra før. I utgangspunktet vil jeg holde meg unna solarium. Regner med at dette må gjøres flere ganger før det vises noe særlig, spesielt siden jeg antagelig må gå litt forsiktig ut. Får forøvrig ganske lett farge og blir nesten aldri brennt. Siden det sikkert blir en del bading, både i sjø og klorvann er jeg derimot redd at spray tan etterhvert kan bli flekkete? Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 26a16...444

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For å ikke bli så fort solbrent hadde jeg tatt solarium, og tatt godt vare på h7den med aloevera og gode masker og kremer for å forhindre solskader.

Anonymkode: b4d78...0ed

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

For å ikke bli så fort solbrent hadde jeg tatt solarium, og tatt godt vare på h7den med aloevera og gode masker og kremer for å forhindre solskader.

kun solkrem som beskytter mot solskader

Anonymkode: 1b0bc...61b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gått for begge deler. Først litt sol for å få litt farge, og så spray tann for å gi ett ekstra kick før du drar. 

Det gjør jeg, men tar ikke spray tan i salong. Ordner det hjemme, og den forsvinner jo gradvis. Har aldri opplevd at den blir flekket når den forsvinner. 

Anonymkode: 0edc3...27f

AnonymBruker
Skrevet

Hadde bare kommet blek og fått en naturlig farge der nede. Evt brukt selvbruning pga kreftrisikoen med solarium (trodde det var blitt forbud mot det).

Anonymkode: 1b0bc...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort noen av delene, men hvis jeg måtte velge hadde det blitt spray tan. Aldri verden solarium

Anonymkode: fe13e...e4e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 22.56):

Jeg skal på ferie/bryllup i utlandet om et par uker. Vil gjerne få litt farge før jeg drar, så jeg slipper å se helt 'blå' ut når jeg kommer ned. Spørsmål et er derfor: Solarium eller spray tan? Har ikke erfaring med noen av delene fra før. I utgangspunktet vil jeg holde meg unna solarium. Regner med at dette må gjøres flere ganger før det vises noe særlig, spesielt siden jeg antagelig må gå litt forsiktig ut. Får forøvrig ganske lett farge og blir nesten aldri brennt. Siden det sikkert blir en del bading, både i sjø og klorvann er jeg derimot redd at spray tan etterhvert kan bli flekkete? Noen som har noen tips? 

Anonymkode: 26a16...444

Anbefaler selvbruning, siden solarium er utrolig farlig for huden. 

Jeg har brukt selvbruningen Glöd (Sophie Elise sin). Jeg ville egentlig ikke støtte hennes produkter, men den selvbruningen var bare så utrolig bra! Den tørket inn utrolig fort og ble ikke klissete, og man får farge etter første strøket, en naturlig fin farge. Selvbruning forsvinner etterhvert, derfor burde man påføre flere ganger i uka (minimum 2 ganger i uka). Det forsvinner selvfølgelig ikke når man bader i sjøen eller klor, og man må påføre selvbruning med en "vott" som man kjøper separat. Og siden du skal i bryllup så er dette det raskeste, billigste og beste alternativet syntes jeg :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 22.58):

Hæ? Det er bare solkrem som beskytter mot solskader, ingenting annet. 

Aloevera kan virke lindrende ved solbrenthet, men that’s it. Solarium er fryktelig farlig, da de  strålene er mye sterkere og nærmere huden - enn når man soler seg vanlig. De som tar solarium månedlig og mer, har faktisk utrolig stor risiko å utvikle hudkreft (noe som har økt med 5-10% hvert eneste år). *grøss å gru* 😖.. 

AnonymBruker
Skrevet

Svaret er ALDRI ja til solarium. Det viktigste for å unngå at det blir skjoldete av fake tan er å eksfoliere huden godt (enten med syrer, husk da å være nøye med solkrem eller bare med en vott eller klut) og å smøre godt inn med fuktighetskrem først, av den sorten du liker. Kjøp en god fake tan og be om hjelp til å spre det utover, husk å tenk nøye over hendene, det er der det oftest blir skjoldete. Deretter kneet, albu og føtter. Jeg bruker det ikke selv, men følger mange hud-elskere som gjør dette fast og noen bruker olje før en tanning mousse, noen liker en krem variant annenhver dag som gradvis gjør deg brunere (f.eks Tan Luxe sin på bangerhead.no som en av de jeg følger bruker), noen går til en salong for spray tan før en spesiell anledning (kanskje du kan sjekke i området der du skal i bryllup om det finnes en salong?).

Godt på med solkrem og heller en trygg brunfarge "fra boks" er det beste for deg og huden :)

Anonymkode: 68403...a15

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta spray tan før ferien i år. Hadde ikke giddet solarium

Skrevet
Rosatoast skrev (20 timer siden):

Anbefaler selvbruning, siden solarium er utrolig farlig for huden. 

Jeg har brukt selvbruningen Glöd (Sophie Elise sin). Jeg ville egentlig ikke støtte hennes produkter, men den selvbruningen var bare så utrolig bra! Den tørket inn utrolig fort og ble ikke klissete, og man får farge etter første strøket, en naturlig fin farge. Selvbruning forsvinner etterhvert, derfor burde man påføre flere ganger i uka (minimum 2 ganger i uka). Det forsvinner selvfølgelig ikke når man bader i sjøen eller klor, og man må påføre selvbruning med en "vott" som man kjøper separat. Og siden du skal i bryllup så er dette det raskeste, billigste og beste alternativet syntes jeg :) 

Farger den av på klær og sengetøy?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...