xxhmj Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg er desperat, så derfor lager jeg ett innlegg her itilfelle noen har det likt. Jeg har en rekke symptomer, som jeg sliter med hver dag/flere ganger i uka. Jeg har vært syk i 9 år, men i svangerskapet med sønnen min på 2 år så Ble alt mye værre. Jeg ble innlagt med 39 i feber, crp på 90, høyt blodtrykk og puls, og var helt utmattet. Slo ikke ut på noen prøvet som blir tatt i nesa. De mistenkte influensa. Jeg var bare sånn plutselig helt frisk over natta. Da var crp plutselig helt normal igjen da jeg måtte ha kontroller videre hos fastlegen. Disse episodene skjedde veldig sjeldent, men det har bare blitt hyppigere. Jeg har hatt feber hver kveld siden 29 april. Det blir utløst hvis jeg ikke får en liten dupp på dagtid og jeg har presset kroppen min. Feberen ligger på mellom 38,2-38,8 som regel. Legen har bedt meg om å kontakte dem og ta blodprøver når feberen kommer. Der kræsjer det litt pga det er seint på ettermiddagen/kvelden det skjer, og legevakta her ute tar ikke blodprøver. Så jeg sitter helt fast.. skal også sies at jeg ikke jobber for tiden pga dette. Jeg ble utbrent av 25% stilling pga jeg presset kroppen for mye. Har struma, men normalt stoffskifte. Symptomer jeg opplever: utmattelse/svak, ledd/muskel smerter, brystsmerter, tungpustet, høyt blodtrykk (ikke alltid), høyere crp, kvalme, feber, melkesyre, strumaen strammer seg/gjør vondt, jeg kan til tider bli litt "borte" og klarer ikke å prate riktig, svimmel, synsforstyrrelser, mister helt kontroll på kroppen (språk, hode, rykninger i kroppen og mister ting), Vet ikkr om jeg husker alle symptomer. Men legene klør seg i hodet og jeg er lei nå.. akkurat nå så ligger feberen på 38,5. Noen som kan kjenne seg igjen?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Huff, det høres fortvilende ut! Mitt bidrag er virkelig et skudd i blinde, og det er sikkert flere av dine symptomer det ikke stemmer med overhodet. Men jeg har en venn som for mange år siden ble syk i en virusinfeksjon, som gikk over - men han kom seg aldri helt på beina igjen. Det var spesielt feberen og utmattelsen som var uttalt, aldri svært høy feber, men det kom i perioder. Etter mange, lange utredninger, så kom de frem til at han hadde fått cøliaki. På glutenfritt kosthold så ble han frisk. Men perioden i undersøkelser var hard: man må jo ikke kutte gluten før man har fått det påvist, hvis jeg husker riktig. Glad det er over, håper dere finner raskt ut av hva som feiler deg også! Anonymkode: f90bd...9a5
Gjest Tilfeldiglege Skrevet 9. mai 2022 #3 Skrevet 9. mai 2022 (endret) Fjerner post da jeg ser nå i reglene at helsepersonell ikke kan gi info her. Endret 9. mai 2022 av Tilfeldiglege
xxhmj Skrevet 9. mai 2022 Forfatter #4 Skrevet 9. mai 2022 Tilfeldiglege skrev (1 time siden): Fjerner post da jeg ser nå i reglene at helsepersonell ikke kan gi info her. Det var synd, siden jeg ikke rakk å lese. Men takk forde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå