AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg og kona har vært gift tjue år. Vi har hatt sex de få gangene vi prøvde få barna, dvs 3. Foruten det har det vært i ny og ne, et par ganger i halvåret kanskje. Jeg er lei. Har sagt i fra mange ganger og det bedret seg en periode. Ligger på samme rom men det hender jeg ikke orker legge meg ned henne, syns det er vondt rett og slett. Nå er hun i en fase hvor hun prøver ta initiativ, men det hun ikke vet er at jeg var utro for to måneder siden og er helt sjokkert over alt jeg har gått glipp av! Hun jeg var med da fikk meg til å oppdage erogene soner jeg ikke visste om, hun utforsket meg, kysset meg lidenskapelig, sugde meg (heller aldri opplevd), jeg visste jeg hadde et kjedelig sexliv men nå er det bare... Vel, det må sies å være ekstremt sparsommelig og kjedelig. Når hun nå prøver nærme seg meg klarer jeg det ikke. Er det normalt med så lite og kjedelig sex som vi har? Og hva gjør man når man har oppdaget noe nytt og spennende hos en annen? Anonymkode: fbaf3...e21
visp Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Nei, det er ikke normalt. Selvsagt opplevde du fyrverkeri med den nye; du er utsultet på kroppskontakt og spenning. Har dere det bra ellers da? Jeg tror jeg hadde satset på hvert vårt soverom og sagt at fra nå av lever vi kun som venner (om dere bør være sammen pga barn, økonomi, og også vennskap). 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Hmm glad på dine vegne for at du har oppdaget nye ting men utroskap er ikke fint gjort mot partner. Hun fortjener at du er ærlig. Dessuten fortjener ikke du også å ha det bra? For det synes jeg du gjør selv om du har vært utro. Sett deg selv og fruen fri fra det fengslet dere har skapt dere ❤ Anonymkode: c8cbe...cce 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Sex er jo et ganske grunnleggende behov for de fleste av oss. Det du beskriver er ikke normalt. Jeg skjønner at din kone ikke frister mtp. omstendighetene. Må nesten si meg enig med brukeren over. Her er det bare å komme seg videre! Anonymkode: 631bf...e3d 3
sicario Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Som et lite Ps litt off topic. Å ha eget soverom kan jeg anbefale på det varmeste uavhengig av situasjonen med konen din. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Hadde blitt skuffa om pappa hadde gjort noe slikt mot mamma. Hadde forventet at han prøvde parterapi først. Nå som du har vært utro henger mye annet i en tynn tråd også, ikke bare sexlivet ditt. Anonymkode: 23c1f...4ec 4
visp Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde blitt skuffa om pappa hadde gjort noe slikt mot mamma. Hadde forventet at han prøvde parterapi først. Nå som du har vært utro henger mye annet i en tynn tråd også, ikke bare sexlivet ditt. Anonymkode: 23c1f...4ec Jeg skjønner du er veldig ung. Så enkelt er det ikke. Parterapi kan da ikke hjelpe på tjue år i tørke angående litt lidenskap. Sexlivet hans har ikke hengt i en sytråd engang. Det er så godt som ikke-eksisterende. 3 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 visp skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner du er veldig ung. Så enkelt er det ikke. Parterapi kan da ikke hjelpe på tjue år i tørke angående litt lidenskap. Sexlivet hans har ikke hengt i en sytråd engang. Det er så godt som ikke-eksisterende. Jeg er 30. Har ingen problemer med å forstå at dette er et problem. For det ER det! Problemet er at han har hatt 20 år på å gjøre noe med dette, men nå har han vært utro. Er bare enda ett nytt problem som har oppstått nå. Jeg vil vel egentlig råde til..skilsmisse? Om man ikke ønsker ta tak i problemet med god kommunikasjon eller hardere virkemidler og i stedet er utro, så er vel det beste å gå hvert til sitt? Anonymkode: 23c1f...4ec 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Klaffet alle barna deres på første og eneste forsøk? Anonymkode: 8d09b...6d3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 visp skrev (26 minutter siden): Nei, det er ikke normalt. Selvsagt opplevde du fyrverkeri med den nye; du er utsultet på kroppskontakt og spenning. Har dere det bra ellers da? Jeg tror jeg hadde satset på hvert vårt soverom og sagt at fra nå av lever vi kun som venner (om dere bør være sammen pga barn, økonomi, og også vennskap). Må si meg helt enig her. Her er det mannen som er som kona til hi bortsett fra enda verre. Jeg er i en prosess for å skaffe en fast elsker. Vi er sammen pga barn og økonomi. Anonymkode: a7b05...21c 1 1
visp Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg er 30. Har ingen problemer med å forstå at dette er et problem. For det ER det! Problemet er at han har hatt 20 år på å gjøre noe med dette, men nå har han vært utro. Er bare enda ett nytt problem som har oppstått nå. Jeg vil vel egentlig råde til..skilsmisse? Om man ikke ønsker ta tak i problemet med god kommunikasjon eller hardere virkemidler og i stedet er utro, så er vel det beste å gå hvert til sitt? Anonymkode: 23c1f...4ec Jeg anser det ikke som utroskap. Det er jo helt dødt på den fronten. 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 visp skrev (23 minutter siden): Jeg anser det ikke som utroskap. Det er jo helt dødt på den fronten. Nei, om kona vet om affæren vil jeg definere det som et åpent forhold. Gjør hun ikke det er det 100% utroskap. ( mange lever, utrolig nok, uten sex i ekteskap.. tror ikke det er veien til lykke da) Anonymkode: 23c1f...4ec 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): ( mange lever, utrolig nok, uten sex i ekteskap.. tror ikke det er veien til lykke da) Anonymkode: 23c1f...4ec Er ikke så utrolig. Man går litt lei etter mange år med sex. Er ikke så forbanna spennende etter 20-30 år liksom. Er bare sex🤷🏼♂️ Min lykke i livet har ingen ting med hvor mye eller lite sex jeg har. Anonymkode: 10086...c59 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 Jeg er kvinne som levde sammen med en ikke-lidenskapelig mann i 14 år. Jeg tilpasset med automatisk han og trodde jeg hadde mistet lysten på sex til slutt. Helt til jeg ble kjent med en mann som vekket alle lyster opp igjen. Det var siste dråpen som fikk meg til å gå, jeg kjente at sex og lidenskap er helt vesentlig for at jeg skal ha det bra og er noe jeg trenger i livet mitt. Anonymkode: d91bc...460 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Hvis hun er så kjedelig å være med, og hun ikke gir deg det du vil ha så dropp henne da? For å være direkte. Kan godt henne hun føler på noe av det samme uansett om det er sex eller et annet problem, men da burde dere ikke være sammen mer. DU trenger ikke å gå bak ryggen hennes, finn deg heller en ny dame i "offentligheten" uten å være diskret. Det er LOV, fullt lov, å skille seg når man ikke ønsker et liv sammen mer. Dere har barn, ja, men det er ikke en grunn til å holde sammen dersom du er ulykkelig. Selvom hun er "kjedelig" i senga og ikke gir deg det du vil ha så er det fortsatt ikke greit å være utro. hadde jeg vært gift med en såpass lenge ville jeg heller ha fått gleden av å vite det, og forlatt han - så vi begge kan gå hver vår vei og finne noe bedre. Ingen fortjener å ha en partner som skjuler ting bak ryggen din på denne måten uansett hvor "dårlig" og "sexløst" ekteskapet er. Spar nå dama for dette og la hun gå. Anonymkode: 2b6ef...66e 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 12 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er 30. Har ingen problemer med å forstå at dette er et problem. For det ER det! Problemet er at han har hatt 20 år på å gjøre noe med dette, men nå har han vært utro. Er bare enda ett nytt problem som har oppstått nå. Jeg vil vel egentlig råde til..skilsmisse? Om man ikke ønsker ta tak i problemet med god kommunikasjon eller hardere virkemidler og i stedet er utro, så er vel det beste å gå hvert til sitt? Anonymkode: 23c1f...4ec HAN har hatt tjue år på å gjøre noe med det? Er man ikke to stykker i et forhold? Det virker jo mildt sagt som at problemet i denne relasjonen er KVINNEN. Anonymkode: 79a3e...7a7 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg og kona har vært gift tjue år. Vi har hatt sex de få gangene vi prøvde få barna, dvs 3. Foruten det har det vært i ny og ne, et par ganger i halvåret kanskje. Jeg er lei. Har sagt i fra mange ganger og det bedret seg en periode. Ligger på samme rom men det hender jeg ikke orker legge meg ned henne, syns det er vondt rett og slett. Nå er hun i en fase hvor hun prøver ta initiativ, men det hun ikke vet er at jeg var utro for to måneder siden og er helt sjokkert over alt jeg har gått glipp av! Hun jeg var med da fikk meg til å oppdage erogene soner jeg ikke visste om, hun utforsket meg, kysset meg lidenskapelig, sugde meg (heller aldri opplevd), jeg visste jeg hadde et kjedelig sexliv men nå er det bare... Vel, det må sies å være ekstremt sparsommelig og kjedelig. Når hun nå prøver nærme seg meg klarer jeg det ikke. Er det normalt med så lite og kjedelig sex som vi har? Og hva gjør man når man har oppdaget noe nytt og spennende hos en annen? Anonymkode: fbaf3...e21 i motsetning til andre vil jeg si at dette du beskriver er langt mer normalt en mange vil innse. Etter lange forhold blir ofte sex "litt kjedelig" man kjenner hverandre inn og ut. Har man ikke overskudd og lyst, kommer man fort inn i en ond sirkel. Det går fra sex et par ganger i uken over en periode, så et par ganger i måneden, og når årene går kan frekvensen bli enda mindre. Tar man ikke tak i dette tidlig fra begge sin side ? Det er faktisk en sirkel som er ekstremt vanskelig å komme ut av. Så treffer man andre og frekvensen stiger til sex hver eneste dag og kanskje flere ganger fra dagen en lang periode. Men bare vent å se, når du har vært i et nytt forhold noen år ? Det samme kan gjenta seg raskt om man ikke tar vare på hverandre og sexlivet. For at det er viktig for de fleste til langt opp i årene er rimelig sikkert. Utroskap er aldri løsningen, da kjører du dette bare enda mer fast, og det er jo dette du beskriver også. Parterapi vil neppe hjelpe på dette når det er gått så langt som du er kommet. Du har vært utro, og får hun vite om dette vil det resultere i mer avsky for deg. Så her må TS ta tak, fortelle om det som har skjedd og ta konsekvensene. Hardt å stå i der og da, men alt er bedre en svik som før eller siden blir oppdaget uansett. Anonymkode: 3f785...b7b 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): HAN har hatt tjue år på å gjøre noe med det? Er man ikke to stykker i et forhold? Det virker jo mildt sagt som at problemet i denne relasjonen er KVINNEN. Anonymkode: 79a3e...7a7 Nei, det trenger ikke være det. Det er to stykker i et forhold. Årsaken til manglende sex i et forhold over tid kan være utrolig mange. Sliter man i forholdet i dagliglivet så går det raskt ut over sexlivet uansett årsak. Om han nå har oppdaget en ny vår med en ny kvinne i utroskap? Det samme kan gjenta seg raskt om han ikke tar ansvar i forholdet han går inn i når det har gått en tid. Alt er lett og fungerer godt tidlig i et forhold når begge er forelsket og alt er nytt angående hverandre. Så kommer hverdagen og samspillet der. Som over litt tid atter en gang raskt kan slå ut i et skrantende sexliv. Dette er det nok mange som har erfart. Anonymkode: 3f785...b7b
Hippogriff Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 All min sympati for det samlivet du har levd i. Å frarøve partneren sin et sexliv, slik din kone har gjort, syns jeg ikke man har rett til å gjøre! Dere må sammen bli enige om hvordan dere skal leve videre. Er det nødvendig eller ønskelig å fortsette å leve sammen, så må dere finne løsninger som gjør at du også får dekket dine behov. Det virker for sent til å berge samlivet, også fordi din kones initiativ ser ut til å komme ut fra dine tilbakemeldinger og ikke ut fra et eget ønske om å faktisk ha et seksuelt samliv. Bare en liten ting: Husk at en enighet om å leve i et sexløst samliv med en forståelse om at dere kan ha sex med andre, står i veien for at du kan oppleve et fullverdig samliv med en annen kvinne. Jeg skriver fullverdig fordi det ut fra tråden er åpenbart at sex er et behov du har i et forhold. Det er derfor ikke sikkert at skilsmisse nødvendigvis er en dårlig løsning her. 2 2
Hippogriff Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 ....og til spørsmålet du stilte: Om det er normalt eller ikke vet ikke jeg, men det spiller jo liten rolle siden det egentlige spørsmålet er: Hvilket liv vil DU leve? 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå