AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Del Skrevet 8. mai 2022 Hei! Jeg prøvde først med Nan Pro 1, og har de siste dagen prøvd Nan Sensilac. Når vi brukte Nan pro så gråt babyen mye når han fikk flaske og etterpå, og det rumlet masse i magen. Så jordmor foreslo at vi prøvde en annen erstatning, og da anbefalte hun Nan Sensilac først, og hvis den ikke hjalp så kunne jeg prøve Nan HA. Noen som har erfaring fra å gått over til NAN HA fra Nan pro eller Nan Sensalic og merket noe bedring? Og bør jeg prøve lengre med Nan sensilac eller kan jeg kjøpe Nan HA imorgen? Han presset mye de 2 første dagene (med nan sensilac) men virket roligere, utenom IDAG, da har det vært likt som når han fikk Nan pro, altså MYE gråting/skriking når jeg gir han flaske, og etterpå, nesten utrøstelig ! Er fælt å se på. Det finnes jo også den som heter Hipp, men den er vel nokså hard for magen også? Huff vet ikke hva jeg skal gjøre, blir gal av all gråtingen Anonymkode: 7f147...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Del Skrevet 8. mai 2022 Men tåler baby melkeprotein, da? Har du prøvd melkefri mme? Anonymkode: 534a0...21a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Del Skrevet 8. mai 2022 Kan du si noe om hvor gammel barnet er? Hvor mange bæsjebleier, hvor lenge har han grått? Det er normalt å gråte sånn som du forklarer og at det rumler som er luft. Kanskje prøve en annen flaske, har flasken nok hull osv.. Anonymkode: 09edd...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Del Skrevet 8. mai 2022 Jeg kan anbefale mme fra Holle som er basert på geitemelk. Den er lettere fordøyelig. Selges i helsekostbutikker. https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/mat-og-produksjon/holle-morsmelkerstatning-geitemelk-nr-1-400-gr,5030213 Anonymkode: 6993d...126 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #5 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Men tåler baby melkeprotein, da? Har du prøvd melkefri mme? Anonymkode: 534a0...21a Har ikke prøvd melkefri enda nei, da de er på resept og veldig dyre. Men han har ikke noen tegn på melkeproteinallergi heller. Ts Anonymkode: 7f147...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg kan anbefale mme fra Holle som er basert på geitemelk. Den er lettere fordøyelig. Selges i helsekostbutikker. https://www.farmasiet.no/catalog/kosttilskudd-og-ernaering/mat-og-produksjon/holle-morsmelkerstatning-geitemelk-nr-1-400-gr,5030213 Anonymkode: 6993d...126 Aah den har jeg aldri hørt om! Tusentakk for tipset! Ts Anonymkode: 7f147...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #7 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan du si noe om hvor gammel barnet er? Hvor mange bæsjebleier, hvor lenge har han grått? Det er normalt å gråte sånn som du forklarer og at det rumler som er luft. Kanskje prøve en annen flaske, har flasken nok hull osv.. Anonymkode: 09edd...18e Han er 6 uker gammel. Han hadde bæsjebleie sist i forrigår, den så normal ut (brun-grønn). Han fikk morsmelk fra fødsel av som jeg pumpet og ga på flaske pga problemer med amming. Så måtte jeg begynne å gi mme i tillegg til morsmelka siden det ikke kom ut nok, og så trappet jeg ned pumpinga og ga han mindre og mindre morsmelk og mer mme. Nå får han kunn mme og har vel hatt kun mme i 2 uker ca. Begynte med Nan pro som sagt og bruker nå Nan Sensilac. Jeg har prøvd både Avent og Mam med forskjellige flaskesmokker men det er likt uansett .. 😕 Ts Anonymkode: 7f147...a30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har ikke prøvd melkefri enda nei, da de er på resept og veldig dyre. Men han har ikke noen tegn på melkeproteinallergi heller. Ts Anonymkode: 7f147...a30 De er ikke reseptbelagt, du kan kjøpe dem uten resept. Men man får blå resept hvis de har allergien, og da er de gratis. Det er ikke så dyrt hvis man bare skal kjøpe en boks for å prøve. Forskjellen er jo umiddelbar hvis det hadde vært mpa. Anonymkode: 534a0...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Men han har ikke noen tegn på melkeproteinallergi heller. Ts Anonymkode: 7f147...a30 Symptomene du beskrev i hi er også symptomer på melkeproteinallergi, til info. Det er ikke dermed sagt det er det baby har, men det blir feil å si at hn ikke har noen tegn til det da. Anonymkode: 534a0...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Del Skrevet 9. mai 2022 Min fikk nan HA, og det var mye magetrøbbel og gråting. Når han var 5 uker gikk vi over til hipp. Var som å slå av en bryter. Magen regulerte seg så og si umiddelbart. Ville ha gitt hipp et forsøk. Jeg har alltid hørt at mange går over til hipp, da den går for å være litt mildere. Anonymkode: 3a9a5...d0b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #11 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han er 6 uker gammel. Han hadde bæsjebleie sist i forrigår, den så normal ut (brun-grønn). Han fikk morsmelk fra fødsel av som jeg pumpet og ga på flaske pga problemer med amming. Så måtte jeg begynne å gi mme i tillegg til morsmelka siden det ikke kom ut nok, og så trappet jeg ned pumpinga og ga han mindre og mindre morsmelk og mer mme. Nå får han kunn mme og har vel hatt kun mme i 2 uker ca. Begynte med Nan pro som sagt og bruker nå Nan Sensilac. Jeg har prøvd både Avent og Mam med forskjellige flaskesmokker men det er likt uansett .. 😕 Ts Anonymkode: 7f147...a30 Så fryktelig når de gråter så. Det kan være du kan få tilbake melken hvis du vil amme da. Pumpe og pumpe og legge han til. Ville bare si det. Finnes også en nesespray så du får melken til å renne godt. Utenom det ville jeg prøvd hipp sin som flere skriver her. Er ett frustrasjonshelvete uten like, OG ikke minst dyrt!! Kan også være han er overstimulert, at han trenger ett mørkt rom med ro for å få maten sin i. At det er økedøgn, han må ha mer melk osv. Om du ikke vet det så legg ham på ryggen og sku knæra opp mot magen og løft på baken. Det kan hjelpe å få ut luft. Anonymkode: 09edd...18e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke prøvd melkefri enda nei, da de er på resept og veldig dyre. Men han har ikke noen tegn på melkeproteinallergi heller. Ts Anonymkode: 7f147...a30 Du bør faktisk bruke penger på EN for å så videre få det på blå resept. Såpass gjør man for babyen sin. Anonymkode: 3565b...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Har ikke prøvd melkefri enda nei, da de er på resept og veldig dyre. Men han har ikke noen tegn på melkeproteinallergi heller. Ts Anonymkode: 7f147...a30 Grønn avføring er tegn på MPA. Anonymkode: 3565b...636 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 9. mai 2022 #14 Del Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Min fikk nan HA, og det var mye magetrøbbel og gråting. Når han var 5 uker gikk vi over til hipp. Var som å slå av en bryter. Magen regulerte seg så og si umiddelbart. Ville ha gitt hipp et forsøk. Jeg har alltid hørt at mange går over til hipp, da den går for å være litt mildere. Anonymkode: 3a9a5...d0b Denne...vi gikk fra nan til hipp..helt annen baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #15 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Grønn avføring er tegn på MPA. Anonymkode: 3565b...636 De akutte symptomene er: Magesmerter Hvesing Oppkast Utslett og kløe. Forverring av eksem, elveblest, rødme og andre hudreaksjoner kan forekomme Alvorlig, allergisk sjokk kan utløses av melk Senreagerende symptomer: Løs avføring Diaré, eventuelt blodig diaré Magesmerter, kvalme og oppblåsthet Dårlig vekstøkning hos små barn Hoste eller hvesing Rennende nese Utslett og kløe Anonymkode: 534a0...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #16 Del Skrevet 10. mai 2022 Sencilac har fungert best her. Når vi begynte med mat har jeg gitt hjemmelaget uten melk som også har virket positivt inn. Anonymkode: a4175...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #17 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De akutte symptomene er: Magesmerter Hvesing Oppkast Utslett og kløe. Forverring av eksem, elveblest, rødme og andre hudreaksjoner kan forekomme Alvorlig, allergisk sjokk kan utløses av melk Senreagerende symptomer: Løs avføring Diaré, eventuelt blodig diaré Magesmerter, kvalme og oppblåsthet Dårlig vekstøkning hos små barn Hoste eller hvesing Rennende nese Utslett og kløe Anonymkode: 534a0...21a Hvorfor i ALLE DAGER ramser du opp dette? Som mor til to MPA-babyer er grønn avføring det mest åpenbare tegnet. De første du nevner gjelder fast føde og for iEG-mediert MPA. dessuten ramser du opp symptomer for voksne?? Anonymkode: 3565b...636 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #18 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 21.52): Hei! Jeg prøvde først med Nan Pro 1, og har de siste dagen prøvd Nan Sensilac. Når vi brukte Nan pro så gråt babyen mye når han fikk flaske og etterpå, og det rumlet masse i magen. Så jordmor foreslo at vi prøvde en annen erstatning, og da anbefalte hun Nan Sensilac først, og hvis den ikke hjalp så kunne jeg prøve Nan HA. Noen som har erfaring fra å gått over til NAN HA fra Nan pro eller Nan Sensalic og merket noe bedring? Og bør jeg prøve lengre med Nan sensilac eller kan jeg kjøpe Nan HA imorgen? Han presset mye de 2 første dagene (med nan sensilac) men virket roligere, utenom IDAG, da har det vært likt som når han fikk Nan pro, altså MYE gråting/skriking når jeg gir han flaske, og etterpå, nesten utrøstelig ! Er fælt å se på. Det finnes jo også den som heter Hipp, men den er vel nokså hard for magen også? Huff vet ikke hva jeg skal gjøre, blir gal av all gråtingen Anonymkode: 7f147...a30 Det trenger ikke være at baby reagerer på selve melka. Det kan være refluks, låsninger, luftsmerter, forstoppelse mm. Anonymkode: 85cb9...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #19 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor i ALLE DAGER ramser du opp dette? Som mor til to MPA-babyer er grønn avføring det mest åpenbare tegnet. De første du nevner gjelder fast føde og for iEG-mediert MPA. dessuten ramser du opp symptomer for voksne?? Anonymkode: 3565b...636 Så sint... 1: Fordi det er på ingen måte gitt at barn med mpa får grønn avføring, så å liste det som eneste symptom er misvisende. Min mpa-baby hadde aldri grønn avføring. 2:Nei, de første er ikke bare for fast føde, min mpa-baby hadde 3 av 4 på fullamming. 3: Og man skal selvfølgelig ta med både IgE-mediert allergi og ikke-IgE-mediert allergi, siden det varierer hvilken type barn har. 4: Disse symptomene er ikke forbeholdt voksne, ser du ikke engang at små barn er spesifikt nevnt på et av dem til og med? Vær så snill å ikke kom med så voldsomt bastante uttalelser når du tydeligvis ikke har helt oversikt over at dine barns symptomer ikke er fasiten for alle barn med mpa. Anonymkode: 534a0...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #20 Del Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 21.52): Hei! Jeg prøvde først med Nan Pro 1, og har de siste dagen prøvd Nan Sensilac. Når vi brukte Nan pro så gråt babyen mye når han fikk flaske og etterpå, og det rumlet masse i magen. Så jordmor foreslo at vi prøvde en annen erstatning, og da anbefalte hun Nan Sensilac først, og hvis den ikke hjalp så kunne jeg prøve Nan HA. Noen som har erfaring fra å gått over til NAN HA fra Nan pro eller Nan Sensalic og merket noe bedring? Og bør jeg prøve lengre med Nan sensilac eller kan jeg kjøpe Nan HA imorgen? Han presset mye de 2 første dagene (med nan sensilac) men virket roligere, utenom IDAG, da har det vært likt som når han fikk Nan pro, altså MYE gråting/skriking når jeg gir han flaske, og etterpå, nesten utrøstelig ! Er fælt å se på. Det finnes jo også den som heter Hipp, men den er vel nokså hard for magen også? Huff vet ikke hva jeg skal gjøre, blir gal av all gråtingen Anonymkode: 7f147...a30 Kjøp allergivennlig mme. Koster mye på apotek men det er faktisk reseptfri. Noen ganger prøver de på apoteket krangle men ikke gi deg eller gå til en annen. Anbefaler varmt neocate. Virker den bedre, hå til legen og spør om blåresept så får du den gratis så lenge ungen trenger det. Anonymkode: 5fd7b...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå