Gå til innhold

Rotet meg bort i en gift mann og kå blir jeg ikke kvitt ham

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var på vei ut av et dårlig forhold og trengte en skulder å gråte på.. En gift kollega stilte opp og jeg ble helt usannsynlig forelsket. et par stormende måneder hvor vi kom sammen på jobb og noe utenom mens han støttet meg gjennom skilsmisse min (og jeg overså alle de røde flaggene fra kollegaen min inkl den klassiske «forholdet mitt er dødt, jeg skal også ut»)

Jeg går i traumeterapi nå (pga forholdet jeg forlot) og skjønner mer av hvorfor jeg rotet meg bort i enda en drittsekk og har fått dopamin nivået mitt litt ned så jeg klarer såvidt å tenke klart. Jeg angrer og skammer meg og klarte å holde ham på avstand en god stund, sa klart i fra om at han var gift dette er ikke greit osv. Han brukte alle triks i boken, sinne, gav meg skyldfølelse, sa stygge ting og jeg var redd for ham. Men han er så innmari påståelig og har klart å få innpass igjen. Jeg reagerer helt vanvittig i nærheten av ham, som om hjernen min slår seg av - og jeg husker omtrent ikke hvordan han får armene rundt meg, hver gang jeg har truffet ham nå så er jeg helt sjokkert av meg selv. Og han bruker alt han vet jeg sliter med (for han har jo gravd i historien min og bruker det mot meg). På ene siden er jeg «tryggere» fordi han er jo blid igjen siden jeg ikke avviser ham, på andre siden vet jeg jo at jeg vil bort fra ham men ordene kommer ikke ut.. Faans narsissister - livsfarlige folk. Jeg kan så innmari godt forstå Stockholm syndrom og hjernevasking dette er jo helt vanvittig!! Jeg vet jeg må bare kvinne meg opp og si stopp en gang for alle.. 

Anonymkode: da42d...f93

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Si du forteller til kona om han ikke trekker seg ut? 

Anonymkode: 5ae7b...67a

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Forstår meg ikke på alle disse damene som roter seg borti opptatte menn.

Opptatte menn ligger man unna!

Anonymkode: 71c7d...c37

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Får litt følelse av ansvarsfraskrivelse av å lese det du skriver. «Han får hjernen min til å koble ut»-argumenter, er ikke speielt overbevisende. Det er jo nokså tydelig at du skjønner hva som foregår.

Anonymkode: 6b4c3...316

• Liker 14
Skrevet

Hva er du redd for hvis du sier stopp?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forstår meg ikke på alle disse damene som roter seg borti opptatte menn.

Opptatte menn ligger man unna!

Anonymkode: 71c7d...c37

Alt for mange ligger dessverre med de i stedet.

Anonymkode: df229...4ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om VM i ansvarsfraskrivelse 😄

Det er din egen feil. Ingen andres. Skjerp deg. 

Anonymkode: 81333...af9

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hallo - hele poenget med en gift mann er at man kan bruke konen hans mot ham hvis han blir for innpåsliten. 😵

Anonymkode: 83a86...9f0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Sykemeld deg og bytt jobb. Det der trenger du hjelp til. 

Anonymkode: ce3e0...032

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hallo - hele poenget med en gift mann er at man kan bruke konen hans mot ham hvis han blir for innpåsliten. 😵

Nettopp! At ts ikke gjør det, tyder vel på at hun liker og føler seg smigret av oppmerksomheten fra denne gifte mannen.

Anonymkode: 27134...0d7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns du har veldig god selvinnsikt ts. Dere som skriver og kjefter er tydeligvis heldige og har ikke vært i traumeterapi. At «hjernen slår seg av» er faktisk en greie dissiosasjon. 

ts, du må fjerne deg selv fra denne situasjonen 

Anonymkode: 3d8eb...924

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror kanskje du burde se deg om etter en ny jobb. Da får du han på fysisk avstand og deretter kan du blokkere han fra alt av sosiale medier og tlf nummer osv.

Så ville jeg gitt han skriftlig beskjed om at du ikke ønsker kontakt, bedt han respektere det og at dersom han oppsøker deg så kontakter du politiet. 

Anonymkode: e4fb6...0c0

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Syns du har veldig god selvinnsikt ts. Dere som skriver og kjefter er tydeligvis heldige og har ikke vært i traumeterapi. At «hjernen slår seg av» er faktisk en greie dissiosasjon. 

ts, du må fjerne deg selv fra denne situasjonen 

Anonymkode: 3d8eb...924

Dette! Det er heller ikke ansvarsfraskrivelse men en setting for å forklare egne reaksjoner. 

Du vet at dette ikke er en bra fyr basert på de sidene han har vist det både til deg og mot sin kone. Likevel, har du grunn til å være redd han? Kan du fortsette å jobbe samme sted som han? 

Anonymkode: 67c89...9ef

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Dette! Det er heller ikke ansvarsfraskrivelse men en setting for å forklare egne reaksjoner. 

Du vet at dette ikke er en bra fyr basert på de sidene han har vist det både til deg og mot sin kone. Likevel, har du grunn til å være redd han? Kan du fortsette å jobbe samme sted som han? 

Jeg er redd for at han sverter meg og karrieren min, dette er et lite sted så jeg må kanskje flytte hvis jeg skal ha my jobb. Jeg er og redd for ham når han er sint - og det blir han når han føler seg avvist. Jeg er også redd for eksen sin reaksjon dersom han finner ut av det, han har vært voldelig. Heldigvis ingen barn så jeg vurderer å flytte. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Tror kanskje du burde se deg om etter en ny jobb. Da får du han på fysisk avstand og deretter kan du blokkere han fra alt av sosiale medier og tlf nummer osv.

Så ville jeg gitt han skriftlig beskjed om at du ikke ønsker kontakt, bedt han respektere det og at dersom han oppsøker deg så kontakter du politiet. 

Anonymkode: e4fb6...0c0

Litt usikker på om jobbytte er det TS trenger hvis hun går i traumeterapi

Anonymkode: e5a6d...20e

AnonymBruker
Skrevet

Han manipulerer deg, så kom deg vekk. Jeg ville fortalt kona hans det. Jeg har hatt en utro mann før og vet hvor sykt mye jeg skulle ønske at dama han var utro med sa fra til meg. Uavhengig om hun var med på det eller ikke - vet man at noen har partner og prøver seg på deg, så si fra. La de vite og komme seg vekk, og spare seg for unødvendig med smerte. Å fortelle kona hans kan også være en måte å komme seg vekk. 

Hvis du er redd for å få karrieren ødelagt ville jeg ha fortalt sjefen at du føler deg ukomfortabel rundt denne kollegaen og at han gjør deg utilpass på flere områder. 

Anonymkode: 5c213...b7c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er redd for at han sverter meg og karrieren min, dette er et lite sted så jeg må kanskje flytte hvis jeg skal ha my jobb. Jeg er og redd for ham når han er sint - og det blir han når han føler seg avvist. Jeg er også redd for eksen sin reaksjon dersom han finner ut av det, han har vært voldelig. Heldigvis ingen barn så jeg vurderer å flytte. 

Jeg skjønner at du er i en veldig vanskelig situasjon nå. Og at det er veldig mange elementer å sortere for å finne den riktige løsningen.

Litt derfor jeg spurte om du er redd han. Kom kanskje dårlig frem. Men for å prøve å være tydeligere. Du har dårlige erfaringer med menn i en lignende relasjon, hvor jeg tenker på eksen din. Dersom traumene dine er knyttet til dette kan hjernen din reagere med frykt også ovenfor kollegafyren.

Samtidig som du faktisk kan ha grunn til å være redd. Som at han sverter deg, og at du helst ikke vil ha noe oppmerksomhet knyttet til din person, siden du også har exen din sine reaksjoner å tenke på. Du skriver også at denne kollegafyren har manipulerende trekk som kan gjøre at selv om han teoretisk sett har mer å tape enn deg kan snu det til at det faller på deg. 

Du allerede er i en sårbar situasjon mtp samlivsbrudd, traumebehandling og erfaringene dine som gjør du har behov for traumebehandling. Jobben din kan gi deg struktur og faste rammer som kan være en stabiliserende faktor i tiden som kommer fremover. Du må også vurdere hvor lett det er å få en ny jobb. Av samme grunn trenger du også å være rundt mennesker som støtter deg og er nettverket ditt. 

Du må beskytte deg selv både fra exen din, kollegafyren og økt stress. Hvem kan hjelpe deg med det? Har du kontaktet politiet/krisesenter/fastlege/advokat mtp ditt tidligere forhold? Kan du snakke med sjefen din, verneombud, bedrifthelsetjenesten? Har du venner eller familie som kjenner til situasjonen din og kan være der for deg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakk om VM i ansvarsfraskrivelse 😄

Det er din egen feil. Ingen andres. Skjerp deg. 

Anonymkode: 81333...af9

Mine tanker også. Spesielt når hun begynner med dette oppbrukte og utvannede narsissist tullet. I tillegg, og den var ny, det skal hun ha for, Stockholm syndromet. 

Jesus Kristus Jerusalem 

Anonymkode: 063a4...45b

• Liker 2
Skrevet

Ta det opp med terapeuten din.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Omg, er det mulig. Han oppfører seg som om han er singel og du er i ekteskap. Lololol. Det er så klassisk av teite folk å oppføre seg slik. Snu ting fullstendig på hodet. Han evner ikke å ha det gøy… han er drittungen i sandkassen. Han er en stor idiot! Han er en utstående vorte! og han er sikkert også ikke særlig pen eller underholdende. 🙈

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...