Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

at man foreksempel er gravid når man går på p-piller.

Går på pillen Yasmin, og mensen har vært der.

Likevel kjennes jeg så utrolig "gravid" ut. Ømme bryster (og det har jeg vanligvis ikke i forbindelse med mensen engang), kvalm, utflod og generelt trøtt.

Kan man stole på en graviditetstest når man går på piller?

:oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det kan man. Jeg vet om et tilfelle der jenta gikk på p-pillen og alikevel kjente seg gravid. Ho tok en test og den var positiv. Det stemte det, ho har en liten datter nå. :)

Vet også om tilfeller der en har kjent seg gravid, prøven har vist negativt og det har vært riktig da også.

Gjest Zalomine
Skrevet

Graviditetstest skal man kunne stole på selv om man går på piller ja, de måler et helt annet hormon enn de som er i pillene. Jeg har ellers fått vite at 'kroppen er sterkere enn pillene' slik at en eventuell graviditet vil "overstyre" pille-mensen for å si det sånn. Om det stemmer helt er en annen sak, men kan jo få små blødninger rundt mensen-tid selv om man er gravid.

Det beste er nok å ta en test. Problemet med å bli gravid mens man går på pillen er jo at man ikke aner når det har skjedd, EL skal jo i praksis ikke skje, og da er det jo ikke så eltt å vite når den likevel fant sted (med mindre du det at du glemte piller, kastet opp etc da). Du vet altså ikke om du tester for tidelig. Men, du kan jo alltids ta en test, og ta en til om en uke, om den første er negativ? Bare for å bli sikker. Usikkerhet er det verste.

Ellers kan vel p-piller gi bivirkninger som ømme bryster, men jeg antar du ville merket det tidligere, om du ikke nettopp har begynt med dem.

Lykke til, uansett, hold oss gjerne oppdatert :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Ville nok ha testet om du var gravid hvis du går på p-piller. Kan ikke forståat det er bra å ta tabletter hvis det viser seg at du er gravid.

Lykke til og Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...