AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Hei Vi skal for første gang på hyttetur med barn. Skal være der fra torsdag til søndag. Eldste er 3 år og minste er 10 mnd gammel. Lurer på om hvor mange plagg burde jeg ta med? Skal bytte klærne dems daglig. Men hvor mye ekstra skal jeg ta med? Og er det noe annet som er lurt å ta med? Anonymkode: 6f7f3...2d0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Jeg tenker uansett hvor vi drar, ny bekledning til hver dag, (truser, sokker, bukse, genser), og minst 2 sett klær til bytte pr barn i tilfelle. Kommer jo an på hva dere skal de dagene dere er der. Vet du at dere skal eks på fjelltur så tar jeg med ekstra til den dagen i tilfelle de blir våte. Skal dere bare være på hytte neste dag, ingenting ekstra, kanskje en ekstta bukse eller genser i tilfelle søling osv. Ekstra våtservietter er aldri feil. Anonymkode: 7b171...c8a 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Et skift til hver dag, hvis man trenger mer så ser vi over om det er noe av det «brukte» vi kan bruke. Vi har alltid hatt med alt for mye, så nå begrenser vi oss til dette. Har dere tørkemuligheter kan man alltids håndvaske noe ved krise. 10mnd barnet trenger sikkert en et par ekstra bodyer/gensere. Anonymkode: 74e07...448 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Du kan ta med alt. Denne årstiden pluss x antall søl (is, søle, jordbær før restaurantbesøk) , 10 plagg holder ikke til én unge engang. Snakker av erfaring. Kom nettop hjem med to unger etter langhelg og måtte bruke vaskemaskin. Anonymkode: 746ec...0cc 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Klær kan brukes mer enn 1 dag på hyttetur. Søler de mye? Må du bære eller kjører dere helt frem? Hvor enkelt vil du ha det? Anonymkode: 28b84...7c8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #6 Skrevet 9. mai 2022 Det kommer an på barna og hva dere planlegger å gjøre tenker jeg. Min på snart 3 år elsker å leke i sandkassa og jord, og blir skitten med en gang. Så hvis vi skal møte andre eller gå ut må han som regel skifte en ekstra gang. Anonymkode: 16fb5...ebe 1
Fjompen Skrevet 9. mai 2022 #7 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Klær kan brukes mer enn 1 dag på hyttetur. Søler de mye? Må du bære eller kjører dere helt frem? Hvor enkelt vil du ha det? Anonymkode: 28b84...7c8 Dette er et ganske viktig spørsmål. Kjører du til døren, eller har en kort bæreavstand så ville jeg bare tatt med kjempemasse. Klær til små barn tar jo ikke akkurat stor plass. Skal du gå et stykke, så holder jeg med dem som sier at du kan ta med lite,og heller lufte/håndvaske klær ved behov. Det er heller ingen som forventer nybadede barn med nystrøkne klær på hytteturer. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #8 Skrevet 9. mai 2022 Bytter barn klær hver dag på hyttetur? Det gjør i alle fall ikke vi. Blir ikke akkurat så skittne. Anonymkode: 9a304...7e7
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #9 Skrevet 9. mai 2022 Med så små barn pakket jeg ofte det jeg trodde jeg trengte i det som skulle inn i hytta, også hadde jeg en bag liggende i bilen med x antall bodyer, sokker og bukser som jeg kunne hente hvis det trengtes. Rett og slett for å være sikret, men samtidig ikke dra med alt inn med en gang. Det tar jo ikke stor plass i bilen med sånne små plagg. Så må du jo ha med yttertøy etter vær og aktiviteter. Anonymkode: 018b6...b15 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #10 Skrevet 9. mai 2022 Som flere sier: det kommer an på hva dere planlegger å gjøre, om barnet er en «skittmagnet» som ikke kan gå to skritt utenfor døra uten å bli skitten, om det er vaskemuligheter på hytta osv. Ville tatt med noen ekstra sokker, en genser/t-skjorte og et par sko. Hvis det ikke er vaskemaskin på hytta ville jeg tatt med vaskepulver til håndvask, det finnes i porsjonspakninger så du slipper å dra på hele pakken. Anonymkode: a0e16...d4d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå