AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #21 Skrevet 8. mai 2022 Boka til Psykolog med sovepose ble en vekker for meg. Jeg har lest mange bøker om psykologi men denne boka kjenner jeg gjør noe med meg. Anonymkode: 1c564...c83 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #22 Skrevet 9. mai 2022 Takk for mange gode tips😊 Men å finne ro etter angstpregede situasjoner, er ikke særlig vanskelig. Bare å komme hjem, gir meg roen jeg trenger. Jeg sørger også for å få nok søvn og mat, og jeg får ro av å gjøre lystbetonte ting på fritiden. Men det er jo ikke da jeg har angst. Jeg har også gått på dps i ett år, men uten å få noe ut av det. Jeg trenger verktøy for å håndtere situasjoner, og de er jo gjerne rutinepreget (samme mønster hver dag), så jeg lurer på hva jeg kan gjøre for å få ro før dagen starter og underveis? TS Anonymkode: 77df1...b64 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #23 Skrevet 9. mai 2022 Finn en ekspert på ACT som nevnt over her, helst en psykiater. Min datter ble helt kurert ved hjelp av det. Ellers har jeg hørt naturopplevelser og kreative hobbyer er det beste. Anonymkode: b73b5...6df
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #24 Skrevet 9. mai 2022 Jording. Når du står i situasjonen prøv å finn 3-5 ting du kan se, høre, lukte. Eller tell noe, spiker i listene, kulepenner på bordet, linjer på ark osv. Set pleier å få fokuset over på noe annet enn angsten. Anonymkode: e7f4a...f7a 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #25 Skrevet 9. mai 2022 - kutte ut alkohol/koffein - nok søvn - nok vitaminer - trening (i ditt eget tempo) - roe ned med en film/tv serie du har sett tusen ganger før (dvs noe uten "overaskelser") - kose med kjæledyr - stelle planter / hagearbeid i frisk luft - være ute i solen litt (vitaminer) Anonymkode: ab539...897 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #26 Skrevet 9. mai 2022 Trening. Som forskning faktisk har vist at har bedre effekt enn medisinering. Men så er det jo litt tungt å komme seg opp av sofaen… Anonymkode: 6b405...40a 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #28 Skrevet 9. mai 2022 Vampyrina skrev (12 timer siden): Pusteøvelser og meditasjon/mindfulness - selv om du mener det ikke er noe for deg. Fokus på pusten og på avspenning er angstdempende i seg selv. Ellers bør du sjekke ut behandlingsmetoden ACT. Den har åfunket svært godt på min generaliserte angstlidelse. Jeg er ikke ts, men pusteøvelser og meditasjon gjør meg mer stresset og angstfull. Det blir så anstrengt. Skulle ønske det hjalp for meg. Anonymkode: ec16b...71c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #29 Skrevet 9. mai 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er ikke ts, men pusteøvelser og meditasjon gjør meg mer stresset og angstfull. Det blir så anstrengt. Skulle ønske det hjalp for meg. Anonymkode: ec16b...71c Jeg synes heller ikke at pusteøvelser hjalp meg, tvert i mot. Hadde gitt det opp, men så forsøkte jeg en annen metode. Da fikk jeg effekt, men bare dersom uroen ikke er kommet helt ut av kontroll. Jobber med tankene samtidig med pusten. Anonymkode: 6078f...8ee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå