AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg og far er skilt. Vi har desverre et veldig dårlig samarbeid, så jeg kan ikke bare påpeke at barna burde få legge seg senere. Noen her med gode tips til å få far til å forstå at at dette er alt for tidlig? Anonymkode: 1517e...baa
Luckiness Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Er det et problem at barnet legger seg så tidlig? Hva sier barnet? Er barnet trøtt på den tiden? Trenger såpass mange timer søvn for å fungere dagen etter? Kanskje trenger en del tid med ro i sengen til h*n sovnerV 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Hva er grunnen for at han gjør det? Kanskje han gjør det for å ha egentid, håper ikke han gjør det for å drikke eller bare være egoistisk å slappe av alene. Anonymkode: 2ac9e...2ee
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Da jeg var 11-12 trengte jeg ikke å legge meg før kl 10 10:30 Anonymkode: 2ac9e...2ee 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Hva?! Høres sykt ut? Min 12-åring hadde nektet å legge seg på samme tid som lillesøsteren på 5 år. Anonymkode: 7daaa...c30 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 du kan si at de andre foreldrene med 12 åringer legger dem den og den tiden. spørre dem først Anonymkode: de7b5...a79
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Eldstemann sier selv han ligger våken i 2-3 timer der hjemme før han sovner. Kjenner jeg pappan rett, er det mye vanen som gjør at de legger seg så tidlig, det kombinert med at han vil sitte oppe alene.. de står opp en liten time tidligere der enn hos meg, men synes det er drøyt tidlig for et barn som ikke sovner før i 23 tiden.. Anonymkode: 1517e...baa
litle_my Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg og far er skilt. Vi har desverre et veldig dårlig samarbeid, så jeg kan ikke bare påpeke at barna burde få legge seg senere. Noen her med gode tips til å få far til å forstå at at dette er alt for tidlig? Anonymkode: 1517e...baa Men er du sikker på at det er for tidlig? Når må de stå opp når de er hos ham? Betyr "leggetid" at de starter leggerutinen da, eller at de er i seng 19:30? Er det lov med bok/mobil eller noe på senga? 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 litle_my skrev (2 minutter siden): Men er du sikker på at det er for tidlig? Når må de stå opp når de er hos ham? Betyr "leggetid" at de starter leggerutinen da, eller at de er i seng 19:30? Er det lov med bok/mobil eller noe på senga? Hun skriver at de ligger våken 2-3 timer før de sovner. Ville skrevet med en lapp til far om at leggetid hos deg er ..., også får barna levere den til far, eller protestere på å bli lagt så tidlig. Anonymkode: be51d...46b
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 litle_my skrev (Akkurat nå): Men er du sikker på at det er for tidlig? Når må de stå opp når de er hos ham? Betyr "leggetid" at de starter leggerutinen da, eller at de er i seng 19:30? Er det lov med bok/mobil eller noe på senga? Ja, det er for tidlig. Jeg har barna like mye som han, så kjenner barna like godt som han.leggetid betyr "i seng".. usikker på om det er lov med telefon/bok på sengen. Anonymkode: 1517e...baa
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Tenk å måtte holde senga i tre timer hver kveld fordi far vil ha stua for seg selv. Anonymkode: aca16...585 9
minister-mio Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 Utrolig kjipt gjort. Men legges 12-åringer? 10
Luckiness Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Men sier ikke barnet noe på det til faren da? 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 Hva er problemet med det? Du får et uthvilt barn som er klar og frisk for en ny skoledag! Hvorfor er det for tidlig og hvorfor tror du det? Anonymkode: c7706...81f
litle_my Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Ja, det er for tidlig. Jeg har barna like mye som han, så kjenner barna like godt som han.leggetid betyr "i seng".. usikker på om det er lov med telefon/bok på sengen. Anonymkode: 1517e...baa Står de opp til samme tid hos ham? Og det aller viktigste: Hvordan er de om morgenen?
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Er du sikker? Her legger barna seg 19.00 ca og står opp 05.30. De kan sove så lenge de vil i helgen og legger seg seinere. De står opp like tidlig uansett. De er 9 og 12. Hos far legger de seg 21.00 ca i hverdagene/helgene og de kan fint sove til 10. Far mener jeg legger dem tidlig, men de leser litt på senga og sovner løpet av en time. De står opp til vekkerklokka. Hos far må han dra de ut av sengene hver dag. De har en rutiner i begge hjem og det fungerer for oss. Så la nå faren selv bestemme dette. Regner med ungene kan si i fra selv når de er så store. Anonymkode: ab840...aee 2
minister-mio Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva er problemet med det? Du får et uthvilt barn som er klar og frisk for en ny skoledag! Hvorfor er det for tidlig og hvorfor tror du det? Anonymkode: c7706...81f Problemet er jo at ungen ligger 3 timer passiv i senga, tid han kunne brukt sammen med faren sin. 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 Det er ekstremt tidlig! Går ikke barnet på fritidsaktiviteter? Vår 10-åring går på svømming, tae kwon doe og e-sport og alle treningene slutter kl 20... Anonymkode: 37d36...5bd 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Jeg synes du skal trekke pusten dypt, og huske at du får fakta servert fra barnet ditt. Altså, ikke helt objektivt og nøytralt. Min 10-åring trenger 9-10 timer søvn, og må stå opp kl 6. Han må derfor begynne leggerutinene rundt kl 19, fordi han bruker lang tid på å roe seg ned, og vil lese masse på senga. Hadde han lagt seg raskt ned, lukket øynene og sovnet med en gang skulle han gjerne fått lagt seg kl 20.30, men da sovner han ikke før 22 og han får for lite søvn. Selv sier han til alle som hører at han må legge seg kl 19. Det er jo ikke sant, men det er hans opplevelse. Jeg skjønner godt at dere har et dårlig samarbeid, du aner jo ingenting om hva bakgrunnen er for fars rutiner - men antar straks det verste. Usolidarisk av deg. I denne situasjonen ville jeg oppfordret barnet til å ta en rolig, ordentlig snakk med pappaen sin og si at han kan be om en forklaring på leggetiden. Det hjelper ikke ungen at du hisser deg opp på hans vegne - oppfordre han heller til å finne løsninger. Høres forresten veldig sent ut for en 11-åring å sovne kl 23 når han skal på skolen (?). Når står de egentlig opp? Anonymkode: db771...316 2 4
Skalperud Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Stakkars 🥺 mange barn på den alderen er jo ute eller trener på den tiden.. om det virkelig stemmer hadde jeg foreslått for sønnen å la han bo mer hos deg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå