Gå til innhold

Venninne henger bare med ekle mennesker...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en ting jeg ikke klarer å forstå med venninnen min. Vi er ganske like, tenker likt på mye og er mye vi snakker om som vi føler at vi forstår hverandre så godt på, så føler vi er ganske like. Men på dette med hvilke mennesker man omgås, der er vi helt forskjellige. Hun var ute på byen i går, og jeg var på en fest en annen plass. Planen vår var at vi skulle møtes ute på byen senere, men da skulle hun helt plutselig møte andre folk (ekle folk, folk som har null moral, ruser seg, er utro, frekke i kjeften - sånne typ folk jeg ikke takler) og måten hun viser meg det på er å bare sende meg et bilde av disse folka på snap. Ikke noe mer. Dette er da også folk som hun baksnakker til meg, spesielt den ene jenta, og jeg klarer ikke å forstå hvorfor hun henger med de? Og spesielt at hun i tillegg ditcher meg for å være med de... I dag sendte hun meg en snap av hvor fyllesyk hun var, og det var det. Virket som om hun bare ville late som om alt var greit og ingenting om at hun ditchet meg for å henge med de. 

Jeg syns det er så dårlig gjort at hun gjør dette, for det har skjedd før, men nå syns jeg dette ble  for dårlig gjort. Når jeg ikke svarte henne på snap om hvor fyllesyk hun var, skrev hun en lang melding om alt dramaet som hadde skjedd med de hun hang med... Jeg takler som sagt ikke å henge med slike folk, da syns jeg det er mye bedre å kunne være med mennesker som er oppegående, morsomme, finne på noe hyggelig UTEN at folk skal sitte å lage mase kvalm, gå å plutselig være utro, kysse på noen foran en de holder på med, bare masse styr.

Er glad jeg ikke ble med på det, samtidig som jeg syns det er sårt at hun bare gir blaffen i å møte meg. Jeg endte opp med å dra hjem fra festen jeg var på fordi dette gikk for mye inn på meg, enn å dra på byen. Hva skal jeg gjøre med dette? Er det noen her som forstår hvorfor noen elsker å henge med slike folk når man baksnakker de og virker som man ikke liker de menneskene man møter?

Anonymkode: 95c34...032

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med henne om hva du synes og tenker?

AnonymBruker
Skrevet

Er du konfliktsky?

Anonymkode: a1ffa...ab6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er du konfliktsky?

Anonymkode: a1ffa...ab6

Ja, veldig... Vi har heler aldri snakket med hverandre om ting vi syns om hverandre sånn sett eller tatt opp problemer - det har skjedd at vi har vært uvenner fordi en av oss til slutt har fått nok. Sist vi ble uvenner fant jeg ut at hun hang med ei som eksen min drev å holdt på med (igjen en episode hvor hun valgte meg bort - og jeg hadde kjærlighetssorg, og hun valgte å heler gå å feste med hu som da lå med eksen min) og jeg spurte henne rett ut den gangen; hvorfor gjorde du det? Da mente hun at jeg forventet for mye av henne, og vi snakket ikke på nesten 2 år. Det er rett og slett ting som blir for vondt mellom oss, og det virker som om det bare blir for mye til slutt at det smeller skikkelig.

Så ja, jeg tror vi egentlig begge to prøver å unngå å snakke med hverandre om ting oss i mellom, men at det går helt fint å snakke om andre ting og tang i livene våre, og den biten er jeg veldig glad for, men akkurat dette er nesten som en stor elefant i rommet som vi ikke snakker om, men vet er der...

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja, veldig... Vi har heler aldri snakket med hverandre om ting vi syns om hverandre sånn sett eller tatt opp problemer - det har skjedd at vi har vært uvenner fordi en av oss til slutt har fått nok. Sist vi ble uvenner fant jeg ut at hun hang med ei som eksen min drev å holdt på med (igjen en episode hvor hun valgte meg bort - og jeg hadde kjærlighetssorg, og hun valgte å heler gå å feste med hu som da lå med eksen min) og jeg spurte henne rett ut den gangen; hvorfor gjorde du det? Da mente hun at jeg forventet for mye av henne, og vi snakket ikke på nesten 2 år. Det er rett og slett ting som blir for vondt mellom oss, og det virker som om det bare blir for mye til slutt at det smeller skikkelig.

Så ja, jeg tror vi egentlig begge to prøver å unngå å snakke med hverandre om ting oss i mellom, men at det går helt fint å snakke om andre ting og tang i livene våre, og den biten er jeg veldig glad for, men akkurat dette er nesten som en stor elefant i rommet som vi ikke snakker om, men vet er der...

Ts

Verste jeg vet er konfliktsky mennesker som går å er sure for alt mulig som kun de får med seg. Men å si noe om det til den det gjelder, nei det gidder de ikke. 

Det er som om konfliktsky mennesker skal ha alle til å være tankelesere. Det kan være at hun venter på at du skal si meningen din i stedet for å presse på med noe. 

Samtidig, hvor mye forventer du av en venn? Jeg forventer ikke at mine venner setter en brems på sitt liv for å støtte meg. Om jeg trenger støtte så ringer jeg deg å ber om råd. Om det ikke passer da så neivel, da ringer jeg en annen gang. 

Anonymkode: 05891...eed

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dere unge? Høres ut for meg som om dere vokser i hver deres retning. Kanskje dere ikke er så like som du tror, siden hun har denne siden ved seg også? 

Uansett ikke bra at hun henger med folk som ruser seg. Dersom det er veien hun vil ta, så tror jeg du gjør best i å ikke følge henne, samt fortelle henne helt ærlig hvorfor. 

Anonymkode: d2dc4...fcf

Skrevet

Her ligger det nok an til en avslutning på relasjonen før eller siden uansett. Høres slik ut. Så det er vel like greit å forberede seg? Er jo egentlig litt det du gjør allerede, siden du lufter det her på KG..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...