AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Jeg håper at noen som har vært i samme situasjon kan gi meg noen gode råd! Anonymkode: 80fec...393
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Har du selvdiagnostisert ettåringen din eller har diagnosen blitt satt av helsepersonell? Hvis førstnevnte, tror jeg dette er en bekymring du må ta opp med legen til barnet eller helsestasjonen. Anonymkode: c07bd...9c1 15
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 (endret) Hvordan vet du at barnet er deprimert? Har det vært til utredning? Syns det høres veldig spesielt ut at en ettåring har fått diagnosen depresjon. Endret 8. mai 2022 av AthenaRavenLuna
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Hvordan vet du dette? Viser så små barn avvik i oppførsel bør alle varselslampene blinke. Få ungen til legen for grundig sjekk!! Kan være overgrep, udiagnoserte lidelser etc.. Anonymkode: 155a6...fbd
Nettmamma85 Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Går ut ifra at dette bare er trolling, men hvis ikke; ved enhver bekymring for barnet ditt fysisk eller mentalt så tar du det med til legen din. 4 1
got2go Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Det går ikke an at en 1-åring er deprimert. Har ikke utviklet nok hjernekapasitet til det enda. 7
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Slapp av folkens, det er trolletråd. Anonymkode: 3cdb0...127 3 1
Rhodiola Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Ryddet for tull og siteringer av slettede innlegg. Rhodiola, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 En 1-åring som er deprimert...? En 1- åring gråter for alt, en naturlig greie for å få oppmerksomhet og for å fortelle deg at det er noe han-hun vil ha, eller som ikke er bra.. Chill. Anonymkode: 3e1b7...a7c 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 1. Et åring kan ikke være depprimert. 2. Du burde fortelle dette til helsesøster er vel noe med deg som ikke stemmer 🤷♀️ Anonymkode: 9a209...486 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Ettåringer er ikke deprimerte, hvis barnet plutselig har forandret seg så kan det være pga en diagnose, eller noe hn har opplevd som du ikke har fått med deg. Anonymkode: edadc...426 1 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 Jeg var selv deprimert ca. 8 mndr. gammel. Jeg ble lagt inn på sykehus da jeg var 12 uker og måtte ligge der i 10 uker. Mamma og pappa fikk ikke bo der med meg. Jeg var en "snill " baby fikk mamma og pappa beskjed om. Og man har ikke tid til gi snille babyer oppmerksomhet, så man har andre (slemme?) babyer som skriker. Jeg var apatisk, ga ingen øyekontakt og smilte ikke. Fikk psykologhjelp før jeg var et år. Dette var skikkelig avsporing, men som en forklaring på atvdet går an. Anonymkode: 63f06...449 1 1
Mezzosoprena Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg håper at noen som har vært i samme situasjon kan gi meg noen gode råd! Anonymkode: 80fec...393 Utdyp!
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 Kanskje den har problemer med kona/mannen sin. Ikke selvrealisert seg nok? Misunnelig på andre med finere bleier? Anonymkode: bba2f...17b 5
minister-mio Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var selv deprimert ca. 8 mndr. gammel. Jeg ble lagt inn på sykehus da jeg var 12 uker og måtte ligge der i 10 uker. Mamma og pappa fikk ikke bo der med meg. Jeg var en "snill " baby fikk mamma og pappa beskjed om. Og man har ikke tid til gi snille babyer oppmerksomhet, så man har andre (slemme?) babyer som skriker. Jeg var apatisk, ga ingen øyekontakt og smilte ikke. Fikk psykologhjelp før jeg var et år. Dette var skikkelig avsporing, men som en forklaring på atvdet går an. Anonymkode: 63f06...449 Hvordan jobber en psykolog med en ettåring? 4 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Har sikkert burnout pga mye stress på jobben! Send han til en psykolog 😅 Anonymkode: 14a40...e28 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 minister-mio skrev (26 minutter siden): Hvordan jobber en psykolog med en ettåring? Jeg husker selvfølgelig ikke. Men husker pappa har fortalt at de måtte øve på å kunne være borti meg, for jeg ville ikke ha hudkontakt. De trente også på øyekontakt og på å gi rask respond hvis jeg laget lyd. Sannsynligvis hadde jeg prøvd å signalisere at jeg var sulten/trengte nærhet eller ny bleie, men til slutt gitt opp.. Jeg var over 2 år før jeg begynte å gå. Jeg prøvde ikke engang før det.. bare satt der.. Anonymkode: 63f06...449
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg husker selvfølgelig ikke. Men husker pappa har fortalt at de måtte øve på å kunne være borti meg, for jeg ville ikke ha hudkontakt. De trente også på øyekontakt og på å gi rask respond hvis jeg laget lyd. Sannsynligvis hadde jeg prøvd å signalisere at jeg var sulten/trengte nærhet eller ny bleie, men til slutt gitt opp.. Jeg var over 2 år før jeg begynte å gå. Jeg prøvde ikke engang før det.. bare satt der.. Anonymkode: 63f06...449 Uff så vondt å lese😢 Anonymkode: e3c21...d37
Silva Pluvialis Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 (endret) Utrolig trist å lese. 💔 Endret 3. oktober 2022 av Tvillingsjel 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 Tvillingsjel skrev (7 timer siden): Utrolig trist å lese. 💔 Jeg ble også funnet uttrykksløs og apatisk, med spiseproblemer som spedbarn. Var et veldig stille og snilt barn , står det. I mitt tilfelle var det reaksjoner på grov omsorgssvikt. Så små, spedbarn, med psykiske vansker skyldes nok enten omsorgssituasjonen eller en diagnose. Det er ikke normalt at en baby har psykiske problemer. Da er det noe steingalt. Fant de ut av hva som var årsaken i ditt tilfelle? Har du psykiske problemer i dag? For meg var det rett og slett det at jeg lå alene så lenge på sykehuset. Den gang (1982) fikk ikke foreldrene mine være der. Jeg lå på sykehus flere timer unna jeg jeg bodde og foreldrene mine var veldig unge, så de godtok nok mer enn de burde. Jeg har slitt med diverse oppgjennom, både spiseforstyrrelser, OCD og angt. Men jeg fungerer likevel godt i hverdagen, har utdannelse, jobb og 3 barn 🙂 Anonymkode: 63f06...449
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå