AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Når dere skal melde ifra til bhg at barnet ikke kommer pga sykdom, skriver dere da hvilken sykdom barnet har? Anonymkode: a87d0...bbe
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Hvis det er noe smittsomt setter de pris på å få vite det. Anonymkode: b8c30...9fa 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Ja, er greit å vite om det er noe smittsomt. Og vi som foreldre får da også beskjed at «ja, dette har vi hatt mye av denne uken» og vet da hvor det kommer fra. Anonymkode: 854ff...a6a 6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Ikke nå etter korona. Føler tilliten mellom oss og barnehagen har endret seg. Anonymkode: 60fc6...b19 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 Selvfølgelig, spesielt hvis det er noe smittsomt. Anonymkode: f02e0...7fa 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Sier ifra første dagen. Hvis fortsatt feber setter jeg bare stk i appen. Anonymkode: 2e156...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Barnehagen vår bruker en app, for å registrere fravær der kan man også hake av for årsak (f.eks forkjølelse, feber, oppkast, besøk til tannlege eiet helsestasjon osv.). Jeg vet faktisk ikke om de ansatte ser hva vi krysser av, men det lagres i appen (og vi får opp melding om f.eks 48-timers regel ved oppkast om det er det som krysses av). Fins eget felt for beskjed til ansatte. Dette er i Sverige, når man registrerer syk barn dag med Försäkringskassan må man også oppgi årsak til at barnet ikke er i barnehagen, så sånn sett er det sikkert greit at det står det samme begge steder. Ved koronasmitte sendte jeg direkte beskjed, i henhold til daværende regler. Anonymkode: 7ab5a...c51 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 Selvfølgelig nevner vi hva som feiler barnet. Tenker det er viktig slik at barnehagen vet hvilke smittsomme sykdommer som går. Er det noen grunn til å IKKE nevne hva som feiler barnet? Anonymkode: 9c83b...1a6 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Jeg bare krysser av syk i kidplan - skulle jeg også sagt hva det var så måtte jeg sendt en melding også. Men ser jo at det kan være greit å oppgi grunnen, så kanskje jeg skal begynne å sende melding også. Anonymkode: 3deca...9b0
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 Hvis corona eller omgangssyke har vi sagt fra. Anonymkode: f022d...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 Jeg opplyser ikke. Barnehagen har ingen rett til å vite fraværsgrunn, det har de heller ikke skolen eller i arbeidslivet. Det er er prinsipp jeg synes er viktig, og vil ikke være med på å normalisere å oppgi diagnose ved fravær. Kanskje jeg er teit. Men jeg liker ikke at barnehagen forventer å vite om barnet mitt har hatt feber eller hodepine. Det er helseinformasjon jeg har rett på å ikke opplyse om, og jeg synes den retten er viktig å ivareta. Unntaket gjelder ved smittsomme sykdommer som vannkopper o.l. Nå høres jeg sikkert ut som en skikkelig kjip person, men om jeg leverer barnet i barnehagen og en ansatt spør om han var syk i går, så kan jeg gjerne svare at han hadde feber og ikke var i form. Men jeg registrer det ikke i en app eller skriver det på melding. Anonymkode: e471c...728 9
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg opplyser ikke. Barnehagen har ingen rett til å vite fraværsgrunn, det har de heller ikke skolen eller i arbeidslivet. Det er er prinsipp jeg synes er viktig, og vil ikke være med på å normalisere å oppgi diagnose ved fravær. Kanskje jeg er teit. Men jeg liker ikke at barnehagen forventer å vite om barnet mitt har hatt feber eller hodepine. Det er helseinformasjon jeg har rett på å ikke opplyse om, og jeg synes den retten er viktig å ivareta. Unntaket gjelder ved smittsomme sykdommer som vannkopper o.l. Nå høres jeg sikkert ut som en skikkelig kjip person, men om jeg leverer barnet i barnehagen og en ansatt spør om han var syk i går, så kan jeg gjerne svare at han hadde feber og ikke var i form. Men jeg registrer det ikke i en app eller skriver det på melding. Anonymkode: e471c...728 Ja, det er du. Ja, det gjør du. Anonymkode: 1e113...1f8 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 Vi lærte pp smertelig måte at å dele info med barnehagen kan by en i mot. De bruker alt de kan få fingrene i mot deg. Jeg sier bare at hen blir hjemme Anonymkode: d3b2e...106
Luckiness Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Ikke alltid. Men dersom det er vannkopper eller annen barnesykdom opplyser vi. Siden barnehagen ofte går ut med type «det går vannkopper i barnehagen nå». 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Ja, det gjør vi. Særlig ved omgangssyke. Når det går omgangssyke i barnahagen, så forsterker de renholdet. Sier også fra ved f.eks vannkopper. Var en mor i barnehagen der mine går som gikk til avisen å klaget i høst på at barnehagen ikke hadde gikk beskjed om at det gikk RS-virus der. Hennes nyfødt datter med smittet. Men hvordan skulle barnehagen vite det? Anonymkode: df525...533 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Ja, det er du. Ja, det gjør du. Anonymkode: 1e113...1f8 Gjerne det. Som sagt opplyser jeg ved sykdommer som vannkopper og da også omgangssyke. Hvorfor synes du jeg burde opplyse om at barnet mitt har vært hjemme med feber? Anonymkode: e471c...728 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 Selvfølgelig, da kan de følge med om det er noe som går. Skriver f.eks feber, oppkast, hvor lenge det har pågått osv. Anonymkode: c9227...880 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 Nei, vanligvis ikke. Gjør ikke det til skolen heller - trykker bare syk som fraværsgrunn på en app. Sa ifra når det var korona, og hadde selvfølgelig sagt i fra om det var noe alvorlig og smittsomt. Anonymkode: 58722...a9d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå