AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Det er veldig vanskelig å finne folk i dag som det bare glir naturlig med! Hvorfor er det så forbanna vanskelig for folk å følge opp? Har nylig møtt noen via en nettside som bor rett i nærheten. Vi gikk en tur, så avtalte vi å møtes igjen på søndagen men tidspunktet måtte de vente med og se. Søndagen kom og jeg hører ingenting. Jeg sender en melding og spør når det blir, men får ikke så mye som et svar en gang. Meldingen står som levert, men ikke lest. Følte kjemi stemte. Jeg har ei venninne jeg har kjent siden tenårene. Hun tok opp igjen kontakt noen år etter videregående og vi hadde det fint sammen som vanlig. Alltid svart på story på insta også. Nylig flyttet hun til byen jeg bor og tok kontakt hver dag. Vi var ute flere ganger i uka sammen. Men så blir hun helt borte. Hun sendte meg melding og spurte om vi skulle finne på noe en dag. Så avtaler vi dag og tidspunkt. Tiden nærmer seg og jeg melder henne, men ikke noe svar! Vi har ei felles venninne som jeg også har god kontakt med og hun opplever det samme. Bare plutselig ble hun borte. Det jeg irriterer meg over er at hun er aktiv på sosiale medier hvor hun tagger ei annen venninne som det virker som hun henger med nå. Helt greit å ha flere venninner, men jeg synes det er respektløst å gå fra å være så «på» til å bare slutte å svare, ikke følge opp og bare slutte helt å ta kontakt! Om hun tar kontakt igjen så kommer jeg til å konfrontere henne, slike folk er for usikkert og slitsomt å ha i nettverket sitt. Sånn ellers så er folk bare opptatt, syke, slitne eller svarer ikke. Jeg driver ikke å sender melding hele tiden og spør om vi skal noe altså. Men det er jammen vanskelig å holde på venner og finne noen man faktisk klaffer med! Hva hat skjedd? Anonymkode: b0bad...385 4 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Tenker at venner er noe man har der og da grunnet omstendighetene, men som ikke alltid varer eller mister kontakten i en periode Anonymkode: 51ef0...a55 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig vanskelig å finne folk i dag som det bare glir naturlig med! Hvorfor er det så forbanna vanskelig for folk å følge opp? Har nylig møtt noen via en nettside som bor rett i nærheten. Vi gikk en tur, så avtalte vi å møtes igjen på søndagen men tidspunktet måtte de vente med og se. Søndagen kom og jeg hører ingenting. Jeg sender en melding og spør når det blir, men får ikke så mye som et svar en gang. Meldingen står som levert, men ikke lest. Følte kjemi stemte. Jeg har ei venninne jeg har kjent siden tenårene. Hun tok opp igjen kontakt noen år etter videregående og vi hadde det fint sammen som vanlig. Alltid svart på story på insta også. Nylig flyttet hun til byen jeg bor og tok kontakt hver dag. Vi var ute flere ganger i uka sammen. Men så blir hun helt borte. Hun sendte meg melding og spurte om vi skulle finne på noe en dag. Så avtaler vi dag og tidspunkt. Tiden nærmer seg og jeg melder henne, men ikke noe svar! Vi har ei felles venninne som jeg også har god kontakt med og hun opplever det samme. Bare plutselig ble hun borte. Det jeg irriterer meg over er at hun er aktiv på sosiale medier hvor hun tagger ei annen venninne som det virker som hun henger med nå. Helt greit å ha flere venninner, men jeg synes det er respektløst å gå fra å være så «på» til å bare slutte å svare, ikke følge opp og bare slutte helt å ta kontakt! Om hun tar kontakt igjen så kommer jeg til å konfrontere henne, slike folk er for usikkert og slitsomt å ha i nettverket sitt. Sånn ellers så er folk bare opptatt, syke, slitne eller svarer ikke. Jeg driver ikke å sender melding hele tiden og spør om vi skal noe altså. Men det er jammen vanskelig å holde på venner og finne noen man faktisk klaffer med! Hva hat skjedd? Anonymkode: b0bad...385 Det som har skjedd er at i vår moderne verden hvor alle er selvstendige og tjener egne penger, eller går på nav, så er vi ikke lenger avhengige av «vennskap» som varer. Før var man mer avghengig av sosiale felleskap for å overleve, rett og slett. Folk bodde tettere og var fattigere. Kvinner var hjemme med barna, og da omgikk man hverandre pga det. Man var i samme båt. Nå er folk mest på jobb og har kollegaer der. Så har man familien. Og så er det selfølgelig biene som har vennskap som varer, men det er ikke like naturlig eller nødvendig som før. Hvis folk vil og kan være egoistiske, så er de gjerne det. Anonymkode: 02be7...433 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 Noen, ikke biene .. Anonymkode: 02be7...433 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Det som sjokkerer meg er at folk tror det er greit å bare ghoste å ignorere meldinger å late som ingenting som om det ikke er en del av den virkelige verden og drite i om det sårer folk når begge parter til å med vet at begge ser meldingene.. Det er noe av det som sjokkerer meg mest med sosiale medier nå til dags. Er så absurd og forvridd tankegang. Og folk som har den tankegangen og tror slikt er ok å behandle folk sånn på meldinger er folk man bare må kutte ut. Anonymkode: cbc5b...386 8 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er veldig vanskelig å finne folk i dag som det bare glir naturlig med! Hvorfor er det så forbanna vanskelig for folk å følge opp? Har nylig møtt noen via en nettside som bor rett i nærheten. Vi gikk en tur, så avtalte vi å møtes igjen på søndagen men tidspunktet måtte de vente med og se. Søndagen kom og jeg hører ingenting. Jeg sender en melding og spør når det blir, men får ikke så mye som et svar en gang. Meldingen står som levert, men ikke lest. Følte kjemi stemte. Jeg har ei venninne jeg har kjent siden tenårene. Hun tok opp igjen kontakt noen år etter videregående og vi hadde det fint sammen som vanlig. Alltid svart på story på insta også. Nylig flyttet hun til byen jeg bor og tok kontakt hver dag. Vi var ute flere ganger i uka sammen. Men så blir hun helt borte. Hun sendte meg melding og spurte om vi skulle finne på noe en dag. Så avtaler vi dag og tidspunkt. Tiden nærmer seg og jeg melder henne, men ikke noe svar! Vi har ei felles venninne som jeg også har god kontakt med og hun opplever det samme. Bare plutselig ble hun borte. Det jeg irriterer meg over er at hun er aktiv på sosiale medier hvor hun tagger ei annen venninne som det virker som hun henger med nå. Helt greit å ha flere venninner, men jeg synes det er respektløst å gå fra å være så «på» til å bare slutte å svare, ikke følge opp og bare slutte helt å ta kontakt! Om hun tar kontakt igjen så kommer jeg til å konfrontere henne, slike folk er for usikkert og slitsomt å ha i nettverket sitt. Sånn ellers så er folk bare opptatt, syke, slitne eller svarer ikke. Jeg driver ikke å sender melding hele tiden og spør om vi skal noe altså. Men det er jammen vanskelig å holde på venner og finne noen man faktisk klaffer med! Hva hat skjedd? Anonymkode: b0bad...385 Fordi folk bare tar hvis de får det gratis. De ser på deg som dum, en de kan då noe gratis av. Folk må føle at de fortjener deg. Hvis du plutselig begynner å stille krav blir de sinte, fordi de har planlagt at du skal ‘gi’, men ikke ‘få’. Det er noen som er et unntak, men de blir titt og ofte utbrent før de finner ut at de ikke kan være vandrende veldedighetssentraler. At de må sette grenser for seg selv. Kynismen og grådigheten rår. Anonymkode: 66d2f...e4d 5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 Det er ikke meningen at det skal «klaffe» med alle. Kanskje fant de du møtte på nettet og venninnen du gjenopptok kontakten med ut at dere ikke passer så godt sammen. Da vil i alle fall jeg foretrekke at det bare «fader» ut ved at de feks ikke følger opp en forespørsel fra meg om å møtes, framfor at de sier til meg at «vi passer ikke så godt sammen», eller «jeg får ikke så mye ut av å være sammen med deg». Hvis folk ikke følger opp kontakt er det vel oftest at de ikke vil være sammen med deg? Så lenge du har andre venner er vel det greit? Anonymkode: 2122c...8a3 1 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Det er ikke meningen at det skal «klaffe» med alle. Kanskje fant de du møtte på nettet og venninnen du gjenopptok kontakten med ut at dere ikke passer så godt sammen. Da vil i alle fall jeg foretrekke at det bare «fader» ut ved at de feks ikke følger opp en forespørsel fra meg om å møtes, framfor at de sier til meg at «vi passer ikke så godt sammen», eller «jeg får ikke så mye ut av å være sammen med deg». Hvis folk ikke følger opp kontakt er det vel oftest at de ikke vil være sammen med deg? Så lenge du har andre venner er vel det greit? Anonymkode: 2122c...8a3 Enig. Jeg er såpass følsom at jeg setter pris på fading. Respekterer at de ikke vil ha kontakt med meg. Men føler ikke den respekten har gått begge veier. Det er jo nærmest et krav motsatte veien. 🙈 skjønner ikke at noen vil være med andre når den personen ikke har lyst, og det er så mye fokus på at alt skal være frivillig. Anonymkode: 66d2f...e4d 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Det er ikke meningen at det skal «klaffe» med alle. Kanskje fant de du møtte på nettet og venninnen du gjenopptok kontakten med ut at dere ikke passer så godt sammen. Da vil i alle fall jeg foretrekke at det bare «fader» ut ved at de feks ikke følger opp en forespørsel fra meg om å møtes, framfor at de sier til meg at «vi passer ikke så godt sammen», eller «jeg får ikke så mye ut av å være sammen med deg». Hvis folk ikke følger opp kontakt er det vel oftest at de ikke vil være sammen med deg? Så lenge du har andre venner er vel det greit? Anonymkode: 2122c...8a3 Nei jeg har ikke venner. Jeg har ei venninne som jeg tok opp kontakten med som bor i en annen by. Dette er barndomsvenninna og hun svarer på snaper også. Men alle jeg har ellers er sånne som ikke tar kontakt hvis ikke jeg gjør det først. Men hun ene sier alltid ja til å møtes. Men hun er mye mer opptatt enn meg siden hun har full jobb og barn. Men de andre forstår jeg meg ikke på. Synes hun ene venninna mi er veldig respektløs når hun bare sånn plutselig blir helt stille men legger ut om at hun er med andre. Hun tok jo kontakt hver dag omtrent. Så det kan ikke være at hun ikke ville.. men jeg skal jo ikke skrive noe til henne jeg. Kanskje folk flest ikke har venner i dag, da. Virker jo som alt handler om jobb. Ellers har jeg venner som har flyttet og fått seg kjærester og planlegger barn, så disse er heller ikke så tilgjengelige men de er flinke å svare på snap da. Har enda en venn som fikk seg dame, men hun like åpenbart ikke at jeg er venninne med han så jeg har sluttet å ta kontakt med han. Men han følger tydeligvis med på meg på sosiale medier. Ellers har jeg kollegaer jeg går fint med, men vi henger ikke på fritiden og jeg vil ikke være den som spør nok en gang... Anonymkode: b0bad...385
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det som sjokkerer meg er at folk tror det er greit å bare ghoste å ignorere meldinger å late som ingenting som om det ikke er en del av den virkelige verden og drite i om det sårer folk når begge parter til å med vet at begge ser meldingene.. Det er noe av det som sjokkerer meg mest med sosiale medier nå til dags. Er så absurd og forvridd tankegang. Og folk som har den tankegangen og tror slikt er ok å behandle folk sånn på meldinger er folk man bare må kutte ut. Anonymkode: cbc5b...386 Jeg er helt enig i dette, synes det er så absurd. Jeg er ikke laget sånn at jeg bare kan late som ingenting. Men ser at veldig mange er det, også noen jeg hadde trodd bedre om .. Anonymkode: 02be7...433
Wanheda Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Noen, ikke biene .. Anonymkode: 02be7...433 Biene har også vennskap som varer. Ingen diskriminering her🐝 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #12 Skrevet 9. mai 2022 Folk er så "flakey" og upålitelige i dag. Samtidig som det ikke nytter å ta ting på sparket for folk er så travle, så man må planlegge. Men alltid risiko for at de dropper ut. Anonymkode: 11ddb...2cf
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #13 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Folk er så "flakey" og upålitelige i dag. Samtidig som det ikke nytter å ta ting på sparket for folk er så travle, så man må planlegge. Men alltid risiko for at de dropper ut. Anonymkode: 11ddb...2cf De dropper ut hele tiden! Anonymkode: b0bad...385
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #14 Skrevet 9. mai 2022 Underlig atferd. 😵💫 Anonymkode: 66d2f...e4d
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #15 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Fordi folk bare tar hvis de får det gratis. De ser på deg som dum, en de kan då noe gratis av. Folk må føle at de fortjener deg. Hvis du plutselig begynner å stille krav blir de sinte, fordi de har planlagt at du skal ‘gi’, men ikke ‘få’. Det er noen som er et unntak, men de blir titt og ofte utbrent før de finner ut at de ikke kan være vandrende veldedighetssentraler. At de må sette grenser for seg selv. Kynismen og grådigheten rår. Anonymkode: 66d2f...e4d Ser at her inne er det neppe representativt for de fleste vennskap. Om man opplever det sånn, så trenger man et nytt nettverk. Anonymkode: d82ce...c47 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #16 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Ser at her inne er det neppe representativt for de fleste vennskap. Om man opplever det sånn, så trenger man et nytt nettverk. Anonymkode: d82ce...c47 Men også nye nettverk blir slik. De er alltid syke, slutter å svare eller har aldri tid. Anonymkode: b0bad...385
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #17 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men også nye nettverk blir slik. De er alltid syke, slutter å svare eller har aldri tid. Anonymkode: b0bad...385 Nå høres jeg sikkert hard og brutal ut, men hvis du opplever at alle er sånn så burde du kanskje se på egen oppførsel. Er det noe ved deg som gjør at alle unngår deg? Sier ikke dette for å såre, men om man opplever at alle andre er på en viss måte mot deg så er den eneste fellesnevneren deg 😔 Anonymkode: f364f...4fb 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #18 Skrevet 9. mai 2022 Er det ikke sånn med veldig mye nå for tiden? At alt er så uforpliktende, enten det er vennskap, dating eller kjøpe ting på finn osv ... Det virker som at anstendighet og avtaler ikke er noe å bry seg om. Det er ghosting og ignorering og bryte avtaler osv. Tro kanskje det er fordi det "alltid" er noe nytt og mer spennende rett rundt hjørnet, så da trenger man ikke ta hensyn til den som var grei å ha der og da. Anonymkode: f9a31...170 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #19 Skrevet 9. mai 2022 Folk er ikke til å stole på, enkelt og greit. Har brent meg mange ganger. Prøvd å holde kontakten men folk bare blir borte eller gidder ikke å svare. Har gitt opp egentlig 🤷🏻♀️ Anonymkode: b7799...c8c 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #20 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Folk er ikke til å stole på, enkelt og greit. Har brent meg mange ganger. Prøvd å holde kontakten men folk bare blir borte eller gidder ikke å svare. Har gitt opp egentlig 🤷🏻♀️ Anonymkode: b7799...c8c Skjønner det godt, egentlig. Har gitt opp hele den greien. Trives bedre med meg selv, jeg kjeder meg mindre med meg selv. Er lei av å måtte passe på voksne mennesker som spiser meg opp. Tiden min? Ikke viktig. Helsen min? Hva er det for noe … Hva med pengene mine, da? Pengene er jo til for dem, selvfølgelig. Doh, at jeg ikke skjønte det. Kroppen min? Til andres forlystelse … Å få meg til å le … har ikke skjedd. Det var det eneste jeg ville ha. Æsj. Gidder ikke. Jeg er bare en helt vanlig kvinne. Anonymkode: 66d2f...e4d 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå