AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Ønsker å leie ut ett av tre soverom i egen leilighet. Leietaker vil ha tilgang til sitt eget soverom + fellesarealer (stue, gang, kjøkken, bad). Forsøkte å lese på Skatteetaten sine sider, men ble ikke så mye klokere: "Dersom du leier ut en del del din egen bolig, og du selv benytter minst halvparten av boligen, er leieinntektene skattefrie." De skrivet at dette går på utleieverdi, og at areal ikke er avgjørende. Likevel slik at areal og utleieverdi henger sammen. Jeg vil bo i det største soverommet, som jeg nok kunne ha leid ut for 6500. De to minste soverommene kunne nok gått for 6000 og 6000. Betyr det at leieinntektene mine her vil kunne bli skattefrie, når jeg leier ut et av soverommene til 6000? Anonymkode: cc9a5...0f5
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Ja, det blir skattefritt slik du beskriver det. Hvis du derimot hadde leid ut en del av din bolig som var verdt mer enn 50% av totalverdi, så måtte du ha skattet av det. Anonymkode: 237bf...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå