Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høy feber pleier dere gi tabeletter imot?? Har alltid hørt at det er best å la være å gi... Jenta mi har 40 i feber og er tydelig vond i kroppen,... Hun er ett år!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ettåring hadde fått når hun hadde vondt og førti, uten tvil

Skrevet

Med 40 i feber kan du godt gi febernedsettende syns jeg. Hadde det vært meg hadde hun ant. fått litt Panodil allerede ved 38,5

Skrevet

Jeg har det for meg at kroppen har godt av feber opp til 38,5-39, etter det kan man godt gi febernedsettende. Feberen er jo kroppens måte å bekjempe sykdommen på, og da må det en viss temperaturhevning til.

Men dersom barnet har vondt og har høy feber, syns jeg man skal gi febernedsettende.

Det var vel et nettmøte på dagbladet.no eller noe for en stund siden, der en lege svarte på bruk av smertestillende til barn. Han sa for det meste at man skal bruke skjønn - høy feber og/eller smerter er mer en gode nok grunner til å gi tablett.

Gjest lilletroll
Skrevet

Datteren vår ville absolutt fått febernedsettende!! Det er sjelden vi måler feberen hennes nøyaktig, for jeg susser henne på panna så ofte at jeg kjenner om hun har feber og om hun har mye, men hun får febernedsettende om hun er veldig varm, og er i dårlig form.

Skrevet

Datteren vår blir dårlig bare hun er over 38, og da får hun paracet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...