Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

jeg holder på å ta lappen og kjører i utgangspunktet veldig bra, men jeg kaldsvetter omtrent - spesielt når jeg skal gasse på, på vei ut i motorveier med fartsgrense 100/110 km, når jeg må kjøre gjennom svinger osv.

Er dette normalt og vil denne nervøsiteten (les: skrekken) avta etterhvert eller bør jeg gi opp å ta lappen? :(

Virker for meg at de fleste som kjører i min kjøreskole er langt mer avslappede enn det jeg er :( 

Anonymkode: 3fd9d...c53

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei,

jeg holder på å ta lappen og kjører i utgangspunktet veldig bra, men jeg kaldsvetter omtrent - spesielt når jeg skal gasse på, på vei ut i motorveier med fartsgrense 100/110 km, når jeg må kjøre gjennom svinger osv.

Er dette normalt og vil denne nervøsiteten (les: skrekken) avta etterhvert eller bør jeg gi opp å ta lappen? :(

Virker for meg at de fleste som kjører i min kjøreskole er langt mer avslappede enn det jeg er :( 

Anonymkode: 3fd9d...c53

Dette er helt normalt, tipper over flertallet som har tatt lappen har følt det samme som deg. Og ja det kommer til å avta ganske fort

Anonymkode: d820a...237

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at du har kjørt noe før du begynte med kjørelærer.  Men hvis du har hatt noen kjøretimer og fremdeles blir nervøs i svinger vil jeg ikke si det helt normalt. 

Anonymkode: 6b89f...932

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var svett hele tiden jeg hadde kjøretimer også så det er nok helt normalt! Det tar tid å tilpasse seg ny situasjon der du kjører. Du vil nok bli mer vant etterhvert etter du har fått lappen ☺

Anonymkode: ee03c...f29

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Mengdetrening er tingen :) jeg var fryktelig nervøs de første gangene jeg kjørte der det var 80. Å nå tar jeg 110 veiene når jeg kan. Det går seg til. 

Anonymkode: 3ad88...97a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er normalt. Jeg var livredd første gangen på motorvei. 80 virket dritfort og 90 var helt hårreisende. Kjørelæreren min måtte trå på gassen et par ganger. Men nå har jeg hatt lappen en stund og synes det går helt fint å kjøre i fartsgrensen. 

Bare spill med åpne kort til kjørelæreren din. Fortell at du er redd for høy fart og at du ikke føler deg trygg på situasjonen. Noen bruker lengre tid på å få det under huden enn andre.

Anonymkode: ca233...92e

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.5.2022 den 20.54):

Ja, det er normalt. Jeg var livredd første gangen på motorvei. 80 virket dritfort og 90 var helt hårreisende. Kjørelæreren min måtte trå på gassen et par ganger. Men nå har jeg hatt lappen en stund og synes det går helt fint å kjøre i fartsgrensen. 

Bare spill med åpne kort til kjørelæreren din. Fortell at du er redd for høy fart og at du ikke føler deg trygg på situasjonen. Noen bruker lengre tid på å få det under huden enn andre.

Anonymkode: ca233...92e

AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.36):

Regner med at du har kjørt noe før du begynte med kjørelærer.  Men hvis du har hatt noen kjøretimer og fremdeles blir nervøs i svinger vil jeg ikke si det helt normalt. 

Anonymkode: 6b89f...932

Jo det er helt normalt å være nervøs, jeg var nervøs når jeg kjørte med kjørelærer og sensuren. Det var bare når jeg fikk lappen og satt meg alene bak rattet da var jeg ikke nervøs lenger ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen er nervøse på veien (og det skjønner jeg godt). Den første tiden jeg kjørte (kanskje første måned) var jeg også nervøs og tanken på å kjøre på motorveien, i rundkjøringer osv var skremmende. Tipset mitt er å kjøre på de stedene du er mest redd for når det er stille - for eksempel sent på kvelden/tidlig på morgenen. Øvelse gjør mester :) 

Anonymkode: f16df...00b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også redd og nervøs for å kjøre fort og i sving i starten. Etterhvert begynte jeg å foretrekke motorvei, fordi veiene der er så behagelige og gode å kjøre på. Jeg syns det er mye skumlere å kjøre i 60 på dårlige landeveier, selv om fartsgrensen er 80, enn å kjøre i 110 på en slett og fin vei.

Anonymkode: fd32a...3b5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var også helt lik. Det er 10 år siden, men kan fremdeles huske følelsen av hvor ille det var 😕 

hadde ingen å øvelseskjøre med, hadde kun 6 uker med kjøreskole før oppkjøring , kastet opp foran sensor på oppkjøring før vi satte oss i bilen.. men bestod mot alle odds 🤣🙌

Anonymkode: 15992...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...