Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2022 den 18.31):

Dette virker sikkert litt barnslig, eller veldig, for en del her inne.

Men, saken er at jeg i fjor fylte 40. Jeg hadde ingen spesielle ønsker for dagen, da jeg generelt ikke liker å feire bursdagen min og få den type oppmerksomhet.

Så for meg å spise kake med barna og kjæresten på kvelden, og gledet meg til bursdagskort fra kjæresten. Han gav meg et søtt kort da jeg fylte 39. Vi har vært samme i litt over 2 år.

Ble skuffet da det viste seg at han ikke hadde med seg noe kort, men han sa at han hadde kjøpt et, måtte bare skrive på det. Skulle få det snart. Bursdagen min var/er i midten av mai...Og snart blir jeg altså 41, men fremdeles har jeg ikke fått noe bursdagskort for i fjor....

Føler både at jeg er barnslig som fremdeles er lei meg for det manglende kortet, fordi jeg liker jo egentlig ikke bursdagsfeiringer. Likevel, det føles så veldig sårt at jeg fylte rundt tall, og at kjæresten min ikke engang tok seg tid til å skrive på et bursdagkort til meg.

Tok det opp med han for noen måneder siden, og da sa han at det kommer, han må bare finne hvor det er lagt og skrive på det. Jeg sa at jeg har jo snart bursdag igjen, at jeg vil bli skikkelig lei meg om jeg f.eks. får begge kortene samtidig.

Det er veldig opprørende for meg, er jeg så ite verdt at han ikke engang tar seg tid til å skrive på et kort til meg?

Er jeg bare dum og barnslig her, for følsom? Han vet forresten veldig godt at det var et kort fra han jeg ønsket meg mest.

Anonymkode: 66c7e...019

Forstår godt skuffelsen jeg om det på en måte gjenspeiler hans væremåte ellers? Dette blir jo bare én ting som understøtter mangel på det å bli satt pris på kanskje, og da hender det man kanskje «henger seg litt opp i» den ene tingen som virkelig såret litt ekstra. Denne ene episoden i seg selv er jo litt villt å lage masse oppstyr av, men min erfaring er at det som oftest ligger mye mer bak enn kun en enkelthendelse❤️

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette må da være en trolletråd?
Hvis ikke... GET OVER IT!

Anonymkode: ebb66...f54

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff og huff, verden oversvømmes av desperate kvinnfolk.

Anonymkode: 7b46c...b4c

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner deg godt, TS. Det er helt normalt å trenge å føle seg litt sett og verdsatt på bursdagen sin. Min (dyrekjøpte) erfaring når det kommer til relasjoner, er dessverre at hvis folk bryr seg om å gjøre en innsats, så gjør de det av seg selv. Du kan presse ham, men ønsker du deg egentlig en mann som du må presse til noe slikt? Du har liten verdi for ham, så derfor er heller ikke bursdagen din noe å bruke oppmerksomhet på. Hvis han ikke klarer noe så enkelt, hvordan tror du han kommer til å oppføre seg den dagen du virkelig trenger ham i en vanskelig situasjon? Han bryr seg ikke. Gå videre. 

Anonymkode: 007c5...7e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjønner deg godt, TS. Det er helt normalt å trenge å føle seg litt sett og verdsatt på bursdagen sin. Min (dyrekjøpte) erfaring når det kommer til relasjoner, er dessverre at hvis folk bryr seg om å gjøre en innsats, så gjør de det av seg selv. Du kan presse ham, men ønsker du deg egentlig en mann som du må presse til noe slikt? Du har liten verdi for ham, så derfor er heller ikke bursdagen din noe å bruke oppmerksomhet på. Hvis han ikke klarer noe så enkelt, hvordan tror du han kommer til å oppføre seg den dagen du virkelig trenger ham i en vanskelig situasjon? Han bryr seg ikke. Gå videre. 

Det er nok dessverre litt sånn du sier, om han brydde seg hadde han gitt meg kortet for lenge siden. For nei, jeg vil jo egentlig ikke måtte minne han på det, men heller at han gjorde det fordi han vil, fordi han er glad i meg(som han nok ikke er).

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er nok dessverre litt sånn du sier, om han brydde seg hadde han gitt meg kortet for lenge siden. For nei, jeg vil jo egentlig ikke måtte minne han på det, men heller at han gjorde det fordi han vil, fordi han er glad i meg(som han nok ikke er).

For å si det rett ut: Hvis han brydde seg så hadde han gitt deg kortet på bursdagen din. Av seg selv. Ikke før og ikke etter. Så enkelt er det. Det er selvfølgelig drøyt å si "dump ham", men vit to ting: Det finnes menn der ute som du ikke trenger å tigge om oppmerksomhet. Og når det gjelder denne mannen, så er det du ser nå, det du får. Hvis han forandrer seg, er det ikke fordi han er glad i deg, da er det for å unngå mer bråk. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Mistet begge foreldrene mine tidlig bl.a., pappa da jeg bare var 8. 

Jeg synes du skal være ærlig med deg selv og ham på at du ønsker han skal lage en skikkelig fin bursdag for deg, fordi du ser på ham som familie og du har ikke så mye av det. Enten skjønner han at det som har hendt handler om mer enn et kort, eller så skjønner ham ikke og du bør gjerne leite spesifikt etter en kjæreste som kan være tydelig varm og trygg for deg. 

Anonymkode: 5d0c0...1da

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg synes du skal være ærlig med deg selv og ham på at du ønsker han skal lage en skikkelig fin bursdag for deg, fordi du ser på ham som familie og du har ikke så mye av det. Enten skjønner han at det som har hendt handler om mer enn et kort, eller så skjønner ham ikke og du bør gjerne leite spesifikt etter en kjæreste som kan være tydelig varm og trygg for deg. 

Anonymkode: 5d0c0...1da

Er akkurat det jeg har sagt til han; jeg trenger en varm, trygg kjæreste som er glad i meg. Virker iblant nesten som at han handler stikk motsatt av det for å teste hvor mye jeg tåler, vet ikke.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er akkurat det jeg har sagt til han; jeg trenger en varm, trygg kjæreste som er glad i meg. Virker iblant nesten som at han handler stikk motsatt av det for å teste hvor mye jeg tåler, vet ikke.

Du har selv sagt at hvis du ikke får dette kortet så dumper du han, hvor glad er du i han da egentlig?

Anonymkode: a4555...6af

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har selv sagt at hvis du ikke får dette kortet så dumper du han, hvor glad er du i han da egentlig?

Har ikke sagt det til han. Og jo, jeg er veldig glad i han.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke sagt det til han. Og jo, jeg er veldig glad i han.

Men du har sagt det her. Du sa at hvis ikke du får kort for 40 års dagen så dumper du han, så hvor glad er du da egentlig i han hvis du er villig til å droppe hele forholdet for ett bursdagskort?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Men du har sagt det her. Du sa at hvis ikke du får kort for 40 års dagen så dumper du han, så hvor glad er du da egentlig i han hvis du er villig til å droppe hele forholdet for ett bursdagskort?

Du får tro hva du vil, når du nekter å forholde deg til det jeg faktisk skriver.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 13.42):

Om han ikke gir meg det kortet snart, er nok forholdet slutt. Så nei, om 10 år er ikke et alternativ.

Jeg veit jeg ts, men her skriver du jo st hvis du ikke får kortet snart så er forholdet slutt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg veit jeg ts, men her skriver du jo st hvis du ikke får kortet snart så er forholdet slutt. 

Jeg veit ikke jeg ts* 

altså her sier du rett ut at du kommer til å dumpe han hvis du ikke får kort, så er ikke noe vits å angripe meg for ting du har sagt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, det hadde ikke jeg kunne levd med. Ville vurdert å gått.

Anonymkode: bfa99...377

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for konstruktivt innlegg. Jeg er og forblir uenig i at det er for sent for han å gi meg et kort for bursdagen som var i fjor. Han vet veldig godt at kortet var det jeg ønsket meg, og det er hensynsløst at han ennå ikke har gjort det. Tror rett og slett at om det ikke skjer, så elsker han meg ikke og da må det bli slutt.

Dette er selvfølgelig bare trolling 😂
Ingen oppegående kvinne på 40 år tenker sånn, oppfører seg sånn - eller verre, skriver en så lang tråd på KG og avfeier alle kommenterer. 

Det eneste trollet her er deg, TS. Og nå har du fått over 7 sider med svar hvor alle sier imot deg, det sier seg selv at det er DU og ikke alle andre som tenker feil her. 

Anonymkode: e276a...873

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja, og?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg veit ikke jeg ts* 

altså her sier du rett ut at du kommer til å dumpe han hvis du ikke får kort, så er ikke noe vits å angripe meg for ting du har sagt.

Hva i alle dager? Du som angriper meg, og anklager meg for ikke å være glad i kjæresten min.

AnonymBruker
Skrevet

Hva i alle dager? Du som angriper meg, og anklager meg for ikke å være glad i kjæresten min.

Jeg har spurt deg hvor glad er du egentlig i han når du sier at du kommer til å dumpe han hvis du ikke får kort snart? Det er dine egne ord at du skal dumpe han, jeg bare stiller spørsmålet om hvor glad du er i han!

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har spurt deg hvor glad er du egentlig i han når du sier at du kommer til å dumpe han hvis du ikke får kort snart? Det er dine egne ord at du skal dumpe han, jeg bare stiller spørsmålet om hvor glad du er i han!

Hvor glad er han i henne, da? Han gidder jo ikke en gang å sette bitte litt pris på henne én gang i året. TS blir jo lei seg nettopp fordi hun er glad i ham og han ikke bryr seg om henne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...