Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg synes også det er rart. Han har sagt flere ganger at han har kjøpt kort, at han bare skulle skrive på det. Har sagt det flere ganger i løpet av året som er gått siden bursdagen min. Men det blir ikke noe av.

Det eneste som kan fikse det, er at om han gir meg bursdagskortet for fjorårets bursdag FØR han gir meg det nye kortet for i år  og det bør være et søtt skrevet kort. Og at han selvsagt lager kake, og kommer tidlig på kvelden ikke sånn 22.30 som i fjor.

Anonymkode: 66c7e...019

Hvis han ikke 'fikser det', har du så tenkt deg å dumpe ham der og da? 

Anonymkode: c0be7...eeb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja, jeg synes også det er rart. Han har sagt flere ganger at han har kjøpt kort, at han bare skulle skrive på det. Har sagt det flere ganger i løpet av året som er gått siden bursdagen min. Men det blir ikke noe av.

Det eneste som kan fikse det, er at om han gir meg bursdagskortet for fjorårets bursdag FØR han gir meg det nye kortet for i år  og det bør være et søtt skrevet kort. Og at han selvsagt lager kake, og kommer tidlig på kvelden ikke sånn 22.30 som i fjor.

🚩🚩

Det eneste som kan fikse det er at du får prioriteringene i orden og kommer over dette. Det du skriver over her burde få alle varsellamper til å blinke. Hvis du virkelig mener alvor er det ikke sikkert det blir noe særlig tap om du går, for dette høres ikke ut som noe en stabil 40-åring kunne ha sagt.

Anonymkode: edf9c...7d5

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er ikke normalt å være så opphengt i ett bursdagskort ett år etterpå. Jeg må si det absolutt ikke hjelper på sympatien heller når du er frekk mot alle som er uenige med deg.

99,5% av oss som har svart om ikke mer mener at du må la dette gå og at det er en overdreven reaksjon av deg. 
kanskje du bør ta det til deg? Hvis ikke du har tenkt til å ta til deg hva folk skriver her inne så skjønner jeg virkelig ikke hvorfor du skriver inn her i det hele tatt.

Anonymkode: a4555...6af

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Syns dette er en interessant greie.  Først og fremst fordi jeg er veldig glad i bursdager selv, så kan jeg kjenner igjen behovet for å få en liten oppmerksomhet på bursdagen Gjerne et kort. (men jeg er også glad i gaver, men det er nå meg da)

Så ts, jeg skjønner at du syns det var kjipt å ikke få et kort på dagen din, rundt tall og alt! Det må ha vært en skikkelig nedtur, og jeg føler med deg på den, det gjør jeg.  Når man ikke har større ønsker enn et kort, syns jeg det er en liten ting å ordne for mannen din.   Så minuspoeng til han for ikke å fikse det! 

Men, når du går å tenker så mye på dette kortet så lang tid etterpå og det fortsatt plager deg i stor grad.. Er det egentlig noe annet som ligger å ulmer?  Kan det være andre ting i livet, i forholdet, som plager deg og så blir dette uttrykket/symptomet på at noe ikke er som det skal?  For selv om jeg skjønner at du ønsker deg dette, så føles det litt voldsomt at det skal prege deg i så stor grad.  Så jeg er mer interessert i bakgrunnen for "oppstandelsen" snarere enn et manglende kort. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Hvem vi’er du deg med? 

Anonymkode: caf03...d3b

Meg blant annet, og tilsynelatende mange andre i tråden.

Vi  betyr ikke alle, men indikerer flere enn en. Hva er problemet?

Sånn ellers må jeg si at dette ligner mer og mer på tull, særlig når mannen skal kastes på dør hvis han kommer med det kortet som har blitt mast mye på i løpet av siste året, på bursdagen. Her tror jeg det er vanskelig å blidgjøre, uansett hva man gjør.

Tenker forresten at å kaste mannen på dør kan være beste løsning her uansett, men da for ham, ikke TS.

🙄

Anonymkode: 91f50...d79

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at å bli kastet på dør av TS må være det beste som kan skje denne mannen - enten det nå er på grunn av at han IKKE har med kort, at han HAR med kort eller gud forby - at det han har skrevet ikke er søtt nok. Run, Forrest - run for the hills!

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Om han ikke gir meg det kortet snart, er nok forholdet slutt.

2 hours ago, AnonymBruker said:

[...] Er ikke kun dødsfall og overgrep som er ille, ta deg sammen.

Vedr. kortet synes jeg du bør følge ditt eget råd til andre.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så fordi jeg har andre meninger enn deg, er jeg ustabil? Virker vel heller som det er deg selv du beskriver. Det man er selv, tror man om andre etc.

Nei, du er ikke ustabilt fordi du har andre meninger enn den du siterer.

Det er nok heller slik at konklusjonen dras basert på dine innlegg i denne tråden. Det handler ikke om å synse ut av det blå, akkurat.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, du er ikke ustabilt fordi du har andre meninger enn den du siterer.

Det er nok heller slik at konklusjonen dras basert på dine innlegg i denne tråden. Det handler ikke om å synse ut av det blå, akkurat.

Merkelig at du mener deg skikket til å diagnostisere og sykeliggjøre en fremmed basert på skriverier om et tema på nettet....Du er i alle fall ingen psyklog eller lege. :)  Heldigvis. :)

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Merkelig at du mener deg skikket til å diagnostisere og sykeliggjøre en fremmed basert på skriverier om et tema på nettet....Du er i alle fall ingen psyklog eller lege. :)  Heldigvis. :)

Diagonstisere? Sykeliggjøre? Nei, det er å dra den vel langt.

Hvis du leser hva jeg skriver, så ser du at det er ikke jeg som mener du er ustabil heller.

Du er i alle fall ingen lesehest. Uheldigvis.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Til at du straks er 41 må jeg si du er særs barnslig. Tåler du ikke at folk sier deg imot tror jeg ikke kg er stedet for deg. Med mindre du er ett troll, noe jeg egentlig håper.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Til at du straks er 41 må jeg si du er særs barnslig. Tåler du ikke at folk sier deg imot tror jeg ikke kg er stedet for deg. Med mindre du er ett troll, noe jeg egentlig håper.

Troller du nå? Er vel du som ikke takler at jeg, ts, ikke bare ligger nede og godtar usaklige angrep. Mange som skriver konstruktiv kritikk her, du er ikke en av dem.

Du mener at jeg skal takke og bukke når enkelte her kaller meg syk og ustabil. Nei takk, det gjør jeg ikke, så det må du bare akseptere. Så er vel du som ikke godtar å få motstand.

Skrevet

Ja, men hva er du vil ha hjelp til da når du ikke tar til deg det vi skriver? Du angriper de som ikke er enige med deg.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Så fordi jeg har andre meninger enn deg, er jeg ustabil? Virker vel heller som det er deg selv du beskriver. Det man er selv, tror man om andre etc.

Nei, det er ikke fordi du har andre meninger, det er fordi du lever nærmest i en fantasiverden. La oss se igjen på innlegget ditt som jeg kommenterte:

"Ja, jeg synes også det er rart. Han har sagt flere ganger at han har kjøpt kort, at han bare skulle skrive på det. Har sagt det flere ganger i løpet av året som er gått siden bursdagen min. Men det blir ikke noe av."

Det har snart gått et helt år siden 40-årsdagen og likevel går du fortsatt og forventer å få et kort når det er ny bursdag like rundt hjørnet. if he wanted to he would har du tydeligvis aldri hørt før? Det er ingen i hele verden som setter seg ned for å skrive et fint og søtt bursdagskort ETT ÅR FOR SENT. Det skjer ikke. Så du trenger å se virkeligheten i øynene og våkne opp fra fantasiverdenen. Hadde han ønsket å gi deg et kort, men glemt det på selve dagen så hadde du fått det kort tid etter. Når man er 40 år må man forholde seg til virkeligheten og ikke drømmeverden. Er rundt samme alder selv for ordens skyld.

"Det eneste som kan fikse det, er at om han gir meg bursdagskortet for fjorårets bursdag FØR han gir meg det nye kortet for i år  og det bør være et søtt skrevet kort. Og at han selvsagt lager kake, og kommer tidlig på kvelden ikke sånn 22.30 som i fjor."

Å lage seg et problem for å så si at det eneste som kan fikse det er denne kravlisten din, og kun det, nøyaktig slik, det er å være så ekstremt fiksert på en idé at du ikke ser noen annen utvei. Ustabil er nok feil ord, men det er i alle fall ikke et sunnhetstegn. Du har barn og mann, og for deres skyld burde du snakke med noen om dette. Jeg sier ikke dette for å være stygg mot deg, for jeg tror det er vanskelig å gå med disse tankene. Men noen burde fortelle deg at dette ikke er rasjonelt. Noen ganger trenger man å få høre at man har gått seg fast i et spor, og kanskje trenger man hjelp for å komme seg opp. Kortet er ikke viktig, du har bare gjort det til noe viktig i hodet ditt. Hvis du får oppmersomhet på den nye dagen som kommer så burde du glede deg over det og legge bak deg det gamle. Feilen er at dette ikke ble gjort i fjor. Det er veldig kjedelig å ikke føle seg sett. Men det er ingenting å gjøre med det nå. Har du ikke noen venner du kan snakke med? KG er en dårlig erstatning for en god samtale.

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det rødeste flagget i denne posten er alle de røde flaggene grunnet et ikke kjøpt kort. 😂

Anonymkode: 3921f...84e

AnonymBruker
Skrevet
Honey Dew skrev (51 minutter siden):

Ja, men hva er du vil ha hjelp til da når du ikke tar til deg det vi skriver? Du angriper de som ikke er enige med deg.

Nei, angriper ikke noen. Men forsvarer meg mot trollene her som prøver å sykeliggjøre meg, det er faktisk ikke greit på noen måte.

er flere som skriver konstruktiv kritikk her, men det nevner du ikke. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Slemt sagt. Jo, har opplevd mye virkelig ille. Mistet begge foreldrene mine tidlig bl.a., pappa da jeg bare var 8. Og jeg synes også det med at kjæresten ikke gir meg bursdagskort er ille! Er ikke kun dødsfall og overgrep som er ille, ta deg sammen.

Nå fikk jeg vondt i magen. Unnskyld at jeg skrev det jeg gjorde. Veldig leit å høre at du har opplevd det. Har du fått bearbeidet tapene? Føler med deg💔

Anonymkode: 7de78...621

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Nei, det er ikke fordi du har andre meninger, det er fordi du lever nærmest i en fantasiverden. La oss se igjen på innlegget ditt som jeg kommenterte:

"Ja, jeg synes også det er rart. Han har sagt flere ganger at han har kjøpt kort, at han bare skulle skrive på det. Har sagt det flere ganger i løpet av året som er gått siden bursdagen min. Men det blir ikke noe av."

Det har snart gått et helt år siden 40-årsdagen og likevel går du fortsatt og forventer å få et kort når det er ny bursdag like rundt hjørnet. if he wanted to he would har du tydeligvis aldri hørt før? Det er ingen i hele verden som setter seg ned for å skrive et fint og søtt bursdagskort ETT ÅR FOR SENT. Det skjer ikke. Så du trenger å se virkeligheten i øynene og våkne opp fra fantasiverdenen. Hadde han ønsket å gi deg et kort, men glemt det på selve dagen så hadde du fått det kort tid etter. Når man er 40 år må man forholde seg til virkeligheten og ikke drømmeverden. Er rundt samme alder selv for ordens skyld.

"Det eneste som kan fikse det, er at om han gir meg bursdagskortet for fjorårets bursdag FØR han gir meg det nye kortet for i år  og det bør være et søtt skrevet kort. Og at han selvsagt lager kake, og kommer tidlig på kvelden ikke sånn 22.30 som i fjor."

Å lage seg et problem for å så si at det eneste som kan fikse det er denne kravlisten din, og kun det, nøyaktig slik, det er å være så ekstremt fiksert på en idé at du ikke ser noen annen utvei. Ustabil er nok feil ord, men det er i alle fall ikke et sunnhetstegn. Du har barn og mann, og for deres skyld burde du snakke med noen om dette. Jeg sier ikke dette for å være stygg mot deg, for jeg tror det er vanskelig å gå med disse tankene. Men noen burde fortelle deg at dette ikke er rasjonelt. Noen ganger trenger man å få høre at man har gått seg fast i et spor, og kanskje trenger man hjelp for å komme seg opp. Kortet er ikke viktig, du har bare gjort det til noe viktig i hodet ditt. Hvis du får oppmersomhet på den nye dagen som kommer så burde du glede deg over det og legge bak deg det gamle. Feilen er at dette ikke ble gjort i fjor. Det er veldig kjedelig å ikke føle seg sett. Men det er ingenting å gjøre med det nå. Har du ikke noen venner du kan snakke med? KG er en dårlig erstatning for en god samtale.

Takk for konstruktivt innlegg. Jeg er og forblir uenig i at det er for sent for han å gi meg et kort for bursdagen som var i fjor. Han vet veldig godt at kortet var det jeg ønsket meg, og det er hensynsløst at han ennå ikke har gjort det. Tror rett og slett at om det ikke skjer, så elsker han meg ikke og da må det bli slutt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå fikk jeg vondt i magen. Unnskyld at jeg skrev det jeg gjorde. Veldig leit å høre at du har opplevd det. Har du fått bearbeidet tapene? Føler med deg💔

Anonymkode: 7de78...621

Pappa døde for over 30 år siden, så ja, bearbeidet for lenge siden. Dvs, på 90-tallet snakket man ikke så mye om sorg, i alle fall ikke i min familie og på skolen. Men der gikk greit. Hadde en fantastisk pappa de årene han levde, har masse gode minner. 
Mamma også, har mange gode minner og livet går jo videre. Er ikke noe å gjøre med det. De er og forblir døde uansett.

Da er det noe annet med ting som skjer, eller ikke skjer, i livet nå og som jeg kan endre på. Feks det med bursdagskortet. Kjæresten vet jeg gledet meg veldig til å få det, om han ikke gir meg det ser jeg mer og mer på det som uttrykk for at han rett og slett ikke elsker meg. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk mobil til 1 krone med abonnement (som jeg måtte betale selv) for ca 25 år siden. Og vi er sammen enda. Han er best på hverdager:-)

Anonymkode: 524f3...412

• Liker 4
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...