AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #101 Skrevet 9. mai 2022 Hvordan er livet med ham ellers da, bortsett fra kortet? Anonymkode: e7ca1...c8d 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #102 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Enig i at det er rart, men mannen har jo hele tiden sagt at TS skulle få et kart. Og selv hvis det var en hvit løgn til å begynne med (på bursdagen), burde han vel skjønne at den simpleste vei ut av suppedasen er å gi TS et kart som lovet. Fra HI: Anonymkode: c0be7...eeb Synes ikke det er så opplagt at han burde skjønne det. Jeg vet at det hadde blitt krangel og sure miner om jeg kom med et kort 11 måneder for sent. Hadde han hatt planer om å gi kort hadde han gjort det for lenge siden, så det har han nok ingen planer om. Hvorfor i all verden skulle det komme nå, dager før ny bursdag? Ts trenger å våkne opp og innse at dette er et problem hun har laget helt selv. Når hun sier det er nok til å gå ifra mannen for så bør man oppsøke parterapi for det er rett og slett ikke normalt. Kanskje tester han henne, for dette er jo kanskje en grunn for ham til å gå fra henne. Et digert rødt flagg. Anonymkode: edf9c...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #103 Skrevet 9. mai 2022 Lorieen skrev (10 timer siden): Seriøst, du er FØRTI ÅR, kvinnemenneske. Søte bursdagskort fra kjæresten var sånt vi forventa å få da vi var femten. Hvem vi’er du deg med? Anonymkode: caf03...d3b 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #104 Skrevet 9. mai 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Synes ikke det er så opplagt at han burde skjønne det. Jeg vet at det hadde blitt krangel og sure miner om jeg kom med et kort 11 måneder for sent. Hadde han hatt planer om å gi kort hadde han gjort det for lenge siden, så det har han nok ingen planer om. Hvorfor i all verden skulle det komme nå, dager før ny bursdag? Ts trenger å våkne opp og innse at dette er et problem hun har laget helt selv. Når hun sier det er nok til å gå ifra mannen for så bør man oppsøke parterapi for det er rett og slett ikke normalt. Kanskje tester han henne, for dette er jo kanskje en grunn for ham til å gå fra henne. Et digert rødt flagg. Anonymkode: edf9c...7d5 Han havnet i suppedasen ved å love TS et bursdagskart, uansett hva han opprinnelig hadde planlagt. TS har gjort det klart hun fortsatt gjerne vil ha kartet, så det er irrelevant om det er rart eller normalt. Han vet hva hun ønsker. Han har hatt et helt år til å gå fra henne, hvis han synes det er koko å være så opphengt i bursdagskart. Ærligt talt, han må da være godt dum* hvis han tror han løser problemet ved å insistere på kartet fortsatt er på vei. *Vel mulig. Anonymkode: c0be7...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #105 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Han havnet i suppedasen ved å love TS et bursdagskart, uansett hva han opprinnelig hadde planlagt. TS har gjort det klart hun fortsatt gjerne vil ha kartet, så det er irrelevant om det er rart eller normalt. Han vet hva hun ønsker. Han har hatt et helt år til å gå fra henne, hvis han synes det er koko å være så opphengt i bursdagskart. Ærligt talt, han må da være godt dum* hvis han tror han løser problemet ved å insistere på kartet fortsatt er på vei. *Vel mulig. Anonymkode: c0be7...eeb Ja, jeg kan også lese. At han har hatt et helt år på seg betyr 1 ting: det kommer ikke. Man gir jo ikke fjorårets kort på ny bursdag, det sier seg selv. Det er aldri irrelevant om personen man er i forhold til er koko eller ikke. Han har ikke hatt et år på å gå fra henne, for testen er jo om hun virkelig mener alvor med at kortet er viktigere enn mannen, og det vil jo vise seg om noen dager. Hvem som er dum her kan helt klart diskuteres. Kan godt hende det er begge, men tror det er lite tvil om at det å si man vil gå fra mannen hvis han ikke kommer med ett års forsinket bursdagskort er vanskelig å toppe. Anonymkode: edf9c...7d5 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #106 Skrevet 9. mai 2022 Jeg håper og tror at TS er et troll. Hvis ikke, så tror jeg nok - for mannens del - at hun bør slå opp med ham raskest mulig. Dette høres ikke sunt ut. Anonymkode: 9f97c...8bf 6
PITTY Skrevet 9. mai 2022 #107 Skrevet 9. mai 2022 Hvorfor kan ikke dette handle om å bli sett? Jeg vet godt at dama setter veldig pris på et kort med romantisk innhold, og at hun selvsagt blir skuffet når det uteblir. Sensitivt, barnslig?🥶--- samma faen det vel.. Så får det heller være med at jeg mener ca. 5% av innholdet.🖤 2
Lorieen Skrevet 9. mai 2022 #108 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ønsker meg veldig det kortet fremdeles ja, fordi det var et rundt tall og jeg hadde gledet meg veldig til de. Om jeg ikke får det noengang, vil det jo være som et sår som aldri gror. Om han f.eks. kommer på bursdagen min med to kort, tror jeg ærlig talt at jeg bare kastet han på dør. Det vil være utrolig lite hensynsfullt og veldig ydmykende om han gjør det, spesielt foran barna. Anonymkode: 66c7e...019 Så du har mast på ham i et helt år om kort, men hvis han kommer med kortet så hiver du ham ut? Han kan virkelig ikke vinne, kan han vel? Hvis han ikke gir deg et kort for bursdagen i fjor så blir han dumpa, og hvis han gjør det så blir han også dumpa… 3 2
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #109 Skrevet 9. mai 2022 Lorieen skrev (11 timer siden): Nei. Men det er liksom ikke noe jeg går rundt og forventer eller ønsker meg heller, hverken på bursdagen eller andre dager. Hvis du ikke ønsker deg det, er det ikke veldig god grunn for at noen skal gi det til deg. Ts har derimot vært tydelig på at dette betyr noe for henne. Anonymkode: 5d0c0...1da 1
Virrevirrevapp Skrevet 9. mai 2022 #110 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Om han ikke gir meg det kortet snart, er nok forholdet slutt. Så nei, om 10 år er ikke et alternativ. Jeg har ikke presset eller mast, men minnet han på at jeg faktisk forventet et kort og er lei meg fordi det ikke har skjedd ennå. Anonymkode: 66c7e...019 Ts, jeg skjønner at du er skuffa fordi han ga deg et flott kort første året og deretter ikke fulgte opp. Og det var jo litt rart om han kjøpte inn et kort i fjor men aldri skrev på det. Men kanskje dette ikke faller ham så lett. Og det har snart gått ett år, så toget er uansett gått for at det gir mening å markere bursdagen din i fjor. Hva kan han gjøre i år for å markere bursdagen din som er fint, men ikke krever at han er flink til å skrive?
Virrevirrevapp Skrevet 9. mai 2022 #111 Skrevet 9. mai 2022 Lorieen skrev (9 timer siden): Så du vurderer faktisk å gjøre det slutt med kjæresten din fordi han ikke ga deg en pappbit med kulepennstreker på til bursdagen? Det er vel neppe det fysiske kortet som lokker, men at noen er villig til å skrive noe fint til en som også andre kan se. Det er veldig fint med de som klarer å gjøre sånne ting. Men om det ikke er kjærestens sterke side, er det vel greiest å ha andre ønsker for dagen. At kjæresten markerer dagen, er ikke for mye forlangt. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #112 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 9.5.2022 den 0.22): Takk for innspillet, og litt morsomt skrevet. Men jo, jeg ønsker meg faktisk det kortet, selv om dagen er over for lenge siden. Anonymkode: 66c7e...019 Da sier du det til ham. Anonymkode: cef05...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #113 Skrevet 10. mai 2022 Og mens livet ditt rakner over et kort, ligger jeg og gråter over en mann som psykisk mishandler meg og at jeg sliter med å gå fordi alle forventer at jeg er med en så flott mann som han er utad. Jeg får ikke kort av han og det er mitt minste problem, det eneste jeg ønsker meg i livet er og ikke være lei meg mer. Anonymkode: 7b0a4...8c1 2 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #114 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ønsker meg veldig det kortet fremdeles ja, fordi det var et rundt tall og jeg hadde gledet meg veldig til de. Om jeg ikke får det noengang, vil det jo være som et sår som aldri gror. Om han f.eks. kommer på bursdagen min med to kort, tror jeg ærlig talt at jeg bare kastet han på dør. Det vil være utrolig lite hensynsfullt og veldig ydmykende om han gjør det, spesielt foran barna. Anonymkode: 66c7e...019 Et sår som aldri gror? Har du aldri opplevd noe virkelig ille?? Anonymkode: 7de78...621 6
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #115 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Og mens livet ditt rakner over et kort, ligger jeg og gråter over en mann som psykisk mishandler meg og at jeg sliter med å gå fordi alle forventer at jeg er med en så flott mann som han er utad. Jeg får ikke kort av han og det er mitt minste problem, det eneste jeg ønsker meg i livet er og ikke være lei meg mer. Anonymkode: 7b0a4...8c1 Jeg hadde også brudd med en "flott" mann som behandlet meg stygt - og som jeg midt oppi det hele tvang i terapi fordi jeg oppfatta ham som suicidal- , og er likevel generøs nok til å ha sympati med mer "vanlige" forholdsproblemer som hvordan man gjør det med gaver og oppmerksomhet. Forresten, slutt å si at alt du vil er å ikke være lei deg mer. Du må forvente mer av livet enn at det ikke er helt jævlig. Det er ikke for mye forlangt å iblant være skikkelig glad, og at kjæresten er grei og viser en omtanke. Kjæresten til ts kunne også sagt, vet du, jeg tabbet meg litt ut, det der med kortet bare glemmer vi. Det er jo ikke moro å bli forespeilt koselige ting som ikke skjer. Anonymkode: 5d0c0...1da 2
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #116 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Et sår som aldri gror? Har du aldri opplevd noe virkelig ille?? Anonymkode: 7de78...621 Slemt sagt. Jo, har opplevd mye virkelig ille. Mistet begge foreldrene mine tidlig bl.a., pappa da jeg bare var 8. Og jeg synes også det med at kjæresten ikke gir meg bursdagskort er ille! Er ikke kun dødsfall og overgrep som er ille, ta deg sammen. Anonymkode: 66c7e...019 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #117 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg hadde også brudd med en "flott" mann som behandlet meg stygt - og som jeg midt oppi det hele tvang i terapi fordi jeg oppfatta ham som suicidal- , og er likevel generøs nok til å ha sympati med mer "vanlige" forholdsproblemer som hvordan man gjør det med gaver og oppmerksomhet. Forresten, slutt å si at alt du vil er å ikke være lei deg mer. Du må forvente mer av livet enn at det ikke er helt jævlig. Det er ikke for mye forlangt å iblant være skikkelig glad, og at kjæresten er grei og viser en omtanke. Kjæresten til ts kunne også sagt, vet du, jeg tabbet meg litt ut, det der med kortet bare glemmer vi. Det er jo ikke moro å bli forespeilt koselige ting som ikke skjer. Anonymkode: 5d0c0...1da Takk. Har aldri sagt noe om andres forholdsproblemer og sagt at mitt problem er verre enn alle andres. Men er veldig stygt med som kommer inn i tråden med sine whataboutism og sier at "men mitt forhold er virkelig ille, det med bursdagskort er ingenting!" Da kan de heller lage egne tråder om sine problemer. Anonymkode: 66c7e...019 1
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #118 Skrevet 10. mai 2022 Virrevirrevapp skrev (9 timer siden): Ts, jeg skjønner at du er skuffa fordi han ga deg et flott kort første året og deretter ikke fulgte opp. Og det var jo litt rart om han kjøpte inn et kort i fjor men aldri skrev på det. Men kanskje dette ikke faller ham så lett. Og det har snart gått ett år, så toget er uansett gått for at det gir mening å markere bursdagen din i fjor. Hva kan han gjøre i år for å markere bursdagen din som er fint, men ikke krever at han er flink til å skrive? Ja, jeg synes også det er rart. Han har sagt flere ganger at han har kjøpt kort, at han bare skulle skrive på det. Har sagt det flere ganger i løpet av året som er gått siden bursdagen min. Men det blir ikke noe av. Det eneste som kan fikse det, er at om han gir meg bursdagskortet for fjorårets bursdag FØR han gir meg det nye kortet for i år og det bør være et søtt skrevet kort. Og at han selvsagt lager kake, og kommer tidlig på kvelden ikke sånn 22.30 som i fjor. Anonymkode: 66c7e...019
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #119 Skrevet 10. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Da sier du det til ham. Anonymkode: cef05...bdd Jepp, har gjort det noen ganger allerede. Det er utrolig deprimerende. Anonymkode: 66c7e...019
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2022 #120 Skrevet 10. mai 2022 Han elsker deg ikke, det er jo krystallklart. Bare å slå opp. Anonymkode: f650e...7ab 2
Anbefalte innlegg