Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kanskje han fikk prestasjonsangst. Da han så hvor glad du ble for forrige kort så tenker han kanskje at det som er skrevet på 40-årskortet må være enda bedre.

mvh djevelens advokat

Anonymkode: c6b3a...9b3

Har ikke sagt annet enn at jeg elsket det kortet jeg fikk da jeg ble 39, og jeg nevnte ikke noe om hva jeg ønsker han skal skrive. Jeg bare ønsket meg et kort fra kjæresten min på bursdagen min. Trist at han ennå ikke har gitt meg et.

Anonymkode: 66c7e...019

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har ikke sagt annet enn at jeg elsket det kortet jeg fikk da jeg ble 39, og jeg nevnte ikke noe om hva jeg ønsker han skal skrive. Jeg bare ønsket meg et kort fra kjæresten min på bursdagen min. Trist at han ennå ikke har gitt meg et.

Er det ikke på tide å legge det bak seg? Det har gått 1 år! 

Anonymkode: 7de78...621

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

For et utrolig nedlatende og trollete innlegg.

Folk er forskjellige. Du kan ikke forvente at det som du foretrekker, er det alle andre også skal like.

Dette burde heller skrives til ts. 
ts har en sær tiltrekning mot kort, og forventer at mannen skal like og lage kort. Ja, folk er forskjellige, og en kan ikke forvente kort av en som ikke har noe sans for kort. Ts kan ikke forvente at det ts foretrekker er det andre liker. 

Anonymkode: 255ee...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det ikke på tide å legge det bak seg? Det har gått 1 år! 

Har dessverre motsatt effekt; føles verre jo lenger tid det går.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Så om 10 år så skal det gnåles over 10 kort osv? 
Hva er stas med og få kort i etterkant grunnet mas og press? 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Så om 10 år så skal det gnåles over 10 kort osv? 
Hva er stas med og få kort i etterkant grunnet mas og press? 

Om han ikke gir meg det kortet snart, er nok forholdet slutt. Så nei, om 10 år er ikke et alternativ.

Jeg har ikke presset eller mast, men minnet han på at jeg faktisk forventet et kort og er lei meg fordi det ikke har skjedd ennå.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Altså, det er helt vanlig å bli skuffet når noe ikke står til forventningene. Man blir skuffet der og da, men så går det over. Å si at du ikke vil  TAKLE at han ikke gir deg kortet før bursdagen, og heller ikke vil TAKLE at han gir deg to, eller bare det for i år, men faktisk sier at du kommer til å begynne å gråte og ikke vil ha mannen din tilstede på bursdagen, DET er ekstremt. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du forsøkt å spørre deg selv HVORFOR det er så viktig for deg med dette kortet? Hva er det som gjør at du ikke klarer å slutte å tenke på det? Føler du deg sett/verdsatt i forholdet ellers? Har du jobb eller noe annet meningsfylt å drive med på dagtid? Har du relasjonsskader/traumer fra barndom/ungdomstid? Det er overhodet ikke normalt for et voksent menneske å henge seg opp i noe så trivielt som et manglende bursdagskort - da ligger det som regel en årsak bak. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Om han ikke gir meg det kortet snart, er nok forholdet slutt. Så nei, om 10 år er ikke et alternativ.

Jeg har ikke presset eller mast, men minnet han på at jeg faktisk forventet et kort og er lei meg fordi det ikke har skjedd ennå.

Og minne på og forvente er og mase og presse. Veldig lite motiverende. Det er da hyggelig og gi kort eller noe til folk som forventer eller minner på? 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Det er ingen som ville reagert om du bare hadde vært skuffet over manglende kort der og da. Det vi reagerer på er at du fortsatt tenker på det 1 år etter, sier at du ikke vil TAKLE å ikke få det kortet og vurderer å slå opp.

Du ser forskjellen?

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod.

Endret av Perelandra
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen som ville reagert om du bare hadde vært skuffet over manglende kort der og da. Det vi reagerer på er at du fortsatt tenker på det 1 år etter, sier at du ikke vil TAKLE å ikke få det kortet og vurderer å slå opp.

Du ser forskjellen?

Hvem er "vi"? Du er vel bare en person? Ufint å appellere til flertall/fellesskap i alle fall.

Det er også flere i tråden som sier de forstår skuffelsen og at han burde faktisk gi meg det kortet.

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det kan nok være til det beste for dere begge, da du virker helt ute av stand til å ta innover deg andres perspektiver og er totalt låst inne i din egen boble. Du tar jo ikke innover deg noe som helst av det folk skriver til deg i tråden. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvem er "vi"? Du er vel bare en person? Ufint å appellere til flertall/fellesskap i alle fall.

Det er også flere i tråden som sier de forstår skuffelsen og at han burde faktisk gi meg det kortet.

Det er jo flere enn en person som har gitt deg nettopp disse tilbakemeldingene i tråden, derav hadde den du siterte ordet "vi" i behold. 

Ryddet for sitat av slettet innhold og svar til dette. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Så du vurderer faktisk å gjøre det slutt med kjæresten din fordi han ikke ga deg en pappbit med kulepennstreker på til bursdagen? Ok. Det er jo skikkelig frisk og normal oppførsel…

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, brukerangrep, spekulasjoner og svar til dette.

Perelandra, mod. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er jo det som gjør at det blir vondere og sårere; at det har gått så lang tid.

Men hvorfor i all verden vil du bli glad for et kort for 40 årsdagen rett før 41 årsdagen? Det gir jo ikke mening. Han glemte det da det gjaldt. Nå er det jo for sent. Det gøye er jo å bli husket på. Når du må fortelle ham at du fortsatt vil ha et kort for bursdagen i fjor er det da ingenting å glede seg over? Jeg gjetter at han synes du er litt rar, og hadde jeg gitt min kone et kort året etter bursdagen hadde det garantert ikke blitt tatt godt imot. Er det ikke på tide å se framover og legge dette bak seg? Jeg skjønner seriøst ikke hvordan det er mulig å ønske seg et så utrolig forsinket kort, som bare blir et symbol på at det egentlig ble glemt når du hadde jubileum. Kan jo hende han er normal og skjønner at dette er en fryktelig rar ting å ønske seg, og hekker vil gjøre det riktig framover som vil si å gi et kort på dagen neste gang. Jeg hadde nok ikke villet gi deg et 11-måneder-for-sent-kort for det tror jeg ekstremt få mennesker ville blitt glad for. Du må være *veldig* tydelig på at du faktisk ønsker deg dette, for jeg tror det for de fleste menn vil være vanskelig å tro på. 

Anonymkode: edf9c...7d5

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det jeg ser at flere her skriver, som du gjør, er at dere ikke skjønner at det er viktig et år etterpå. Det er jo nettopp det -det blir jo faktisk viktigere og sårere jo lenger tid som går. Blir jo minnet på  hver dag jeg ikke får det kortet, at jeg ikke betyr nok til at han faktisk tar seg tid og omtanke nok til å skrive et kort til meg. Synes det er utrolig vondt. Man fyller 40 kun en gang, og om jeg ikke får det kortet før jeg blir 41, om få dager, vil det jo bli enda verre og sårere. Da vil det bli ydmykende i tillegg, om han f.eks. gir meg to kort samtidig foran barna mine når vi skal ha det koselig og spise kake. Det vil jeg ikke klare å takle.

Hvis du ikke takler dette i en alder av 41 er det noe som er veldig rart. Det blir selvfølgelig ikke to kort, for hvis du fyller 41 skal du jo ikke ha et kort for 40! Det er jo ingen som gjør sånt. Beklager å si det men du høres veldig umoden ut. Dette hadde passet bedre fra en på 21 enn 41. Bursdagskort er viktige én dag i året : på bursdagen. Kun da. Mannen har neppe mye forstålse for at du tar sånn på vei for dette, for det er bare et idiotisk kort! Hallo. Hvis du vil kaste forholdet pga et kort er det umulig å ha sympati med deg. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes han burde scrappa et kort til deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor i all verden vil du bli glad for et kort for 40 årsdagen rett før 41 årsdagen? Det gir jo ikke mening. Han glemte det da det gjaldt. Nå er det jo for sent. Det gøye er jo å bli husket på. Når du må fortelle ham at du fortsatt vil ha et kort for bursdagen i fjor er det da ingenting å glede seg over? Jeg gjetter at han synes du er litt rar, og hadde jeg gitt min kone et kort året etter bursdagen hadde det garantert ikke blitt tatt godt imot. Er det ikke på tide å se framover og legge dette bak seg? Jeg skjønner seriøst ikke hvordan det er mulig å ønske seg et så utrolig forsinket kort, som bare blir et symbol på at det egentlig ble glemt når du hadde jubileum. Kan jo hende han er normal og skjønner at dette er en fryktelig rar ting å ønske seg, og hekker vil gjøre det riktig framover som vil si å gi et kort på dagen neste gang. Jeg hadde nok ikke villet gi deg et 11-måneder-for-sent-kort for det tror jeg ekstremt få mennesker ville blitt glad for. Du må være *veldig* tydelig på at du faktisk ønsker deg dette, for jeg tror det for de fleste menn vil være vanskelig å tro på. 

Jeg ønsker meg veldig det kortet fremdeles ja, fordi det var et rundt tall og jeg hadde gledet meg veldig til de.

Om jeg ikke får det noengang, vil det jo være som et sår som aldri gror.

Om han f.eks. kommer på bursdagen min med to kort, tror jeg ærlig talt at jeg bare kastet han på dør. Det vil være utrolig lite hensynsfullt og veldig ydmykende om han gjør det, spesielt foran barna.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Enig i at det er rart, men mannen har jo hele tiden sagt at TS skulle få et kart.

Og selv hvis det var en hvit løgn til å begynne med (på bursdagen), burde han vel skjønne at den simpleste vei ut av suppedasen er å gi TS et kart som lovet. 

Fra HI:

On 5/8/2022 at 6:31 PM, AnonymBruker said:

[På bursdagen]: Ble skuffet da det viste seg at han ikke hadde med seg noe kort, men han sa at han hadde kjøpt et, måtte bare skrive på det. Skulle få det snart. Bursdagen min var/er i midten av mai...Og snart blir jeg altså 41, men fremdeles har jeg ikke fått noe bursdagskort for i fjor....

(...)

Tok det opp med han for noen måneder siden, og da sa han at det kommer, han må bare finne hvor det er lagt og skrive på det.

Anonymkode: c0be7...eeb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ønsker meg veldig det kortet fremdeles ja, fordi det var et rundt tall og jeg hadde gledet meg veldig til de.

Om jeg ikke får det noengang, vil det jo være som et sår som aldri gror.

Om han f.eks. kommer på bursdagen min med to kort, tror jeg ærlig talt at jeg bare kastet han på dør. Det vil være utrolig lite hensynsfullt og veldig ydmykende om han gjør det, spesielt foran barna.

Ingen normale mennesker kommer med to kort. Kan nesten garantere at det blir ett kort, med 41 på. Det er jo helt meningsløst å gi kort for 40 når det er 41 du blir. Så det kortet kommer nok aldri, og det må du nok bare klare å takle. Om det blir en scene foran barna er det 100% din egen feil. Du burde vurdere å snakke med noen profesjonelle om dette for det kan ikke være godt å ha det sånn. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...