Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for at du forstår. Ja, ser at det kan oppfattes som en bagatell, en liten ting, men for meg ville det betydd veldig mye. Har prøvd å få frem dette, men enten skjønner han det ikke eller så bryr han seg ikke.

Anonymkode: 66c7e...019

Hvis det er den absolutt eneste ting du ber om, og du har fortalt ham det i klartekst, så er han enten lat eller dum eller kanskje begge deler. At folk flest (?) gir blaffen i bursdagskort er fullstendig irrelevant. Du har fortalt ham at det betyr mye for deg, så det er ikke en situasjon hvor han skal gjette om du mon bryr deg om bursdagskort. Tror dessverre ikke det er mulig å trylle slike typer om til betenksomme menn. Hører han på hva du sier når det gjelder andre ting, eller er det et problem helt generelt?  

Anonymkode: c0be7...eeb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er det en ting menn normalt ikke er flink til så er det å kjøpe og skrive på et bursdagskort… det er min oppfatning på det. Når du finner deg en ny mann, noe jeg er redd du kanskje må, så er det kanskje en ting du må huske på; menn er ikke alltid sååå opptatt av slike småting som er kort. Ikke har for store forventninger.

Anonymkode: 59825...22d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er det en ting menn normalt ikke er flink til så er det å kjøpe og skrive på et bursdagskort… det er min oppfatning på det. Når du finner deg en ny mann, noe jeg er redd du kanskje må, så er det kanskje en ting du må huske på; menn er ikke alltid sååå opptatt av slike småting som er kort. Ikke har for store forventninger.

Anonymkode: 59825...22d

Ikke kvinner heller håper jeg. Altså… et KORT? Er ikke det noe barn lager i barnehagen? Jeg har vel aldri verken fått eller gitt kun et kort, har aldri hørt om noen som gjør det heller. Hva er vitsen med det? Kort for meg er noe som ligger ved en bukett eller en gave for å vise hvem den er fra.

Vet at amerikanere har en tradisjon for å gi hverandre ferdigtrykte kort med navnet sitt signert nederst, men det er jo bare latterlig.

Anonymkode: f650e...7ab

• Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Nei, det er ikke trolling.

TS har vært lei seg over et kort i 1 år! (?) det er ikke ofte jeg sier det, men da er det på tide å få seg litt perspektiv.

Anonymkode: 7de78...621

Dette!!

Jeg vedder på at denne stakkars fyren (som burde løpt i motsatt retning for lenge siden) garantert har vist TS kjærlighet og omtanke på mange andre måter det siste året. Men nei da - her skal vi sutre over en pappbit. Ikke i noen timer eller ei lita uke - men ET HELT ÅR!

Endret av Lorieen
  • Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvorfor i all verden skal jeg si at jeg ønsker å bli feiret skikkelig på bursdagen? Som sagt, jeg liker ikke å bli feiret. Det er noe annet å ønske seg et søtt bursdagskort fra kjæresten, det betyr ikke storstilt bursdagsfeiring. Skjønner ikke hvorfor du skriver ting om meg som faktisk ikke er sant.

Seriøst, du er FØRTI ÅR, kvinnemenneske. Søte bursdagskort fra kjæresten var sånt vi forventa å få da vi var femten.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Dette bursdagskortet er vel egentlig er symptom på hvordan forholdet deres er? 
Gir han noe oppmerksomhet til deg ellers? Viser han på noen måte at han setter pris på deg? Bidrar han til forholdet eller familien i det hele tatt? 

Om du svarer nei på disse spørsmålene, anbefaler jeg deg å gå videre.

Anonymkode: 8c64b...3ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Takk, og ja, det handler om å bli sett og satt pris på. Det er som du sier ikke kun et fysisk kort, det betyr mye mer.

Høres ut som mannen din er snill med deg. :) 

Men er han flink til å "se" deg og sette pris på deg i hverdagen? Om han ikke er det, handler kanskje skuffelsen over mangel på fødselsdagskort om noe mer enn selve kortet, og det hele blir et symbol på noe du savner i hverdagen?

Anonymkode: 3aeb6...f20

• Liker 4
Skrevet

Det handler vel om at folk er forskjellige, og ikke alltid forstår hverandre.

I likhet med flere i tråden så skjønner ikke jeg at et kort kan være så viktig. Og OM det er viktig, skjønner jeg ikke at det fortsatt er det et helt år etterpå. Andre i tråden skjønner deg veldig godt.

Ut fra det kan du vel trekke at det ikke er så rart om du og kjæresten din også ser ulikt på dette. Og at det ikke nødvendigvis er - sånn objektivt sett - et veldig negativt trekk ved ham at bursdagskort ikke er viktig for ham. 

Jeg tror det er viktig å anerkjenne den typen omsorg og oppmerksomhet man faktisk får fra partneren sin. Enten det kommer i form av gode ord, tjenester, gaver eller fysisk nærhet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Dette virker sikkert litt barnslig, eller veldig, for en del her inne.

Men, saken er at jeg i fjor fylte 40. Jeg hadde ingen spesielle ønsker for dagen, da jeg generelt ikke liker å feire bursdagen min og få den type oppmerksomhet.

Så for meg å spise kake med barna og kjæresten på kvelden, og gledet meg til bursdagskort fra kjæresten. Han gav meg et søtt kort da jeg fylte 39. Vi har vært samme i litt over 2 år.

Ble skuffet da det viste seg at han ikke hadde med seg noe kort, men han sa at han hadde kjøpt et, måtte bare skrive på det. Skulle få det snart. Bursdagen min var/er i midten av mai...Og snart blir jeg altså 41, men fremdeles har jeg ikke fått noe bursdagskort for i fjor....

Føler både at jeg er barnslig som fremdeles er lei meg for det manglende kortet, fordi jeg liker jo egentlig ikke bursdagsfeiringer. Likevel, det føles så veldig sårt at jeg fylte rundt tall, og at kjæresten min ikke engang tok seg tid til å skrive på et bursdagkort til meg.

Tok det opp med han for noen måneder siden, og da sa han at det kommer, han må bare finne hvor det er lagt og skrive på det. Jeg sa at jeg har jo snart bursdag igjen, at jeg vil bli skikkelig lei meg om jeg f.eks. får begge kortene samtidig.

Det er veldig opprørende for meg, er jeg så ite verdt at han ikke engang tar seg tid til å skrive på et kort til meg?

Er jeg bare dum og barnslig her, for følsom? Han vet forresten veldig godt at det var et kort fra han jeg ønsket meg mest.

Syns det høres vanskelig ut å gjøre det rett for deg, er ikke så veldig gøy eller motiverende å skulle glede noen når man trenger manus for å kunne gjøre det riktig.  Du vil ikke feires eller ha oppmerksomhet, men du vil ha kort og kake? 

Syns du skal bestemme deg for om du vil feire bursdag og ta litt grep selv - inviter til kake og kaffe om det er det du ønsker - eller la være, og ikke forvent noe. 

Anonymkode: 78af6...2d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Lorieen skrev (37 minutter siden):

Seriøst, du er FØRTI ÅR, kvinnemenneske. Søte bursdagskort fra kjæresten var sånt vi forventa å få da vi var femten.

For et utrolig nedlatende og trollete innlegg.

Folk er forskjellige. Du kan ikke forvente at det som du foretrekker, er det alle andre også skal like.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Men er han flink til å "se" deg og sette pris på deg i hverdagen? Om han ikke er det, handler kanskje skuffelsen over mangel på fødselsdagskort om noe mer enn selve kortet, og det hele blir et symbol på noe du savner i hverdagen?

Anonymkode: 3aeb6...f20

Det varierer, som i de fleste forhold. Men jeg er romantisk som person, og ville blitt veldig glad for det kortet. Da jeg ble 39, gav han meg et veldig søtt kort med nydelige ord på. Jeg ble rørt, glad, og har lest det så mange ganger. Da jeg ble 40, hadde jeg selvsagt forventet et minst like søtt kort, og han visste at det var det jeg ønsket meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hippogriff skrev (18 minutter siden):

Det handler vel om at folk er forskjellige, og ikke alltid forstår hverandre.

I likhet med flere i tråden så skjønner ikke jeg at et kort kan være så viktig. Og OM det er viktig, skjønner jeg ikke at det fortsatt er det et helt år etterpå. Andre i tråden skjønner deg veldig godt.

Ut fra det kan du vel trekke at det ikke er så rart om du og kjæresten din også ser ulikt på dette. Og at det ikke nødvendigvis er - sånn objektivt sett - et veldig negativt trekk ved ham at bursdagskort ikke er viktig for ham. 

Jeg tror det er viktig å anerkjenne den typen omsorg og oppmerksomhet man faktisk får fra partneren sin. Enten det kommer i form av gode ord, tjenester, gaver eller fysisk nærhet. 

Det jeg ser at flere her skriver, som du gjør, er at dere ikke skjønner at det er viktig et år etterpå. Det er jo nettopp det -det blir jo faktisk viktigere og sårere jo lenger tid som går. Blir jo minnet på  hver dag jeg ikke får det kortet, at jeg ikke betyr nok til at han faktisk tar seg tid og omtanke nok til å skrive et kort til meg. Synes det er utrolig vondt. Man fyller 40 kun en gang, og om jeg ikke får det kortet før jeg blir 41, om få dager, vil det jo bli enda verre og sårere. Da vil det bli ydmykende i tillegg, om han f.eks. gir meg to kort samtidig foran barna mine når vi skal ha det koselig og spise kake. Det vil jeg ikke klare å takle.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Syns det høres vanskelig ut å gjøre det rett for deg, er ikke så veldig gøy eller motiverende å skulle glede noen når man trenger manus for å kunne gjøre det riktig.  Du vil ikke feires eller ha oppmerksomhet, men du vil ha kort og kake? 

Syns du skal bestemme deg for om du vil feire bursdag og ta litt grep selv - inviter til kake og kaffe om det er det du ønsker - eller la være, og ikke forvent noe. 

Du synes ikke det er naturlig å forvente et bursdagskort fra kjæresten sin når man fyller 40 år (eller har bursdag generelt)? Synes det høres stusselig ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner at du kanskje ble skuffet når du hadde bursdag og ikke fikk kort når du forventet det. Men jeg må si jeg synes det er litt ekstremt å tenke på det fortsatt ett år etterpå. 

Anonymkode: a4555...6af

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du synes ikke det er naturlig å forvente et bursdagskort fra kjæresten sin når man fyller 40 år (eller har bursdag generelt)? Synes det høres stusselig ut.

Nei, ikke på bestilling. Å skrive dyptfølende kort på komme fra egen motivasjon, ikke fordi noen forventer at du gjør det. Da blir det bare et "gratulere med dagen" liksom.  Å bli mast på å skulle skrive noe dypt, og bli fortalt at det forventes - det er bare ubehagelig. 

Det er jo opp til giveren å bestemme hva man vil gi, og da forsøker de fleste å finne noe man tror mottakeren blir glad for, men å bare gi noe som er bestilt, nei det er ikke spesielt hyggelig.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Altså, tuller du nå? Du er lei deg fordi du ikke fikk et kort til fødselsdagen din? Hvis det er det du tenker på, har du jammen meg ingen problemer. Hjemme hos oss gir ikke vi voksne gaver eller kort til hverandre. Vi har ikke bruk for det.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Det jeg ser at flere her skriver, som du gjør, er at dere ikke skjønner at det er viktig et år etterpå. Det er jo nettopp det -det blir jo faktisk viktigere og sårere jo lenger tid som går. Blir jo minnet på  hver dag jeg ikke får det kortet, at jeg ikke betyr nok til at han faktisk tar seg tid og omtanke nok til å skrive et kort til meg. Synes det er utrolig vondt. Man fyller 40 kun en gang, og om jeg ikke får det kortet før jeg blir 41, om få dager, vil det jo bli enda verre og sårere. Da vil det bli ydmykende i tillegg, om han f.eks. gir meg to kort samtidig foran barna mine når vi skal ha det koselig og spise kake. Det vil jeg ikke klare å takle.

Leste du resten av innlegget mitt? Det som handlet om at folk er forskjellige, at det ikke er unaturlig at du og kjæresten din ser ulikt på dette og at det ikke nødvendigvis er noe objektivt sett galt med ham selv om han ikke ser på dette kortet på samme måte som deg? 

For jeg tror det er der du må ta en beslutning. Hvis det er slik at akkurat dette kortet blir bare viktigere og viktigere med tiden, så vil jo denne situasjonen aldri løse seg. 

Du må velge om du kan leve med den type kjærlighetsspråk kjæresten din har eller ikke. Hvis ikke, så vil jo slike situasjoner dukke opp stadig vekk i samlivet deres. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det merkeligste her er jo at du ikke vil klare å bli glad for kortet han kanskje kommer med på 41 års dagen. Du sier du gruer deg bare ved tanken osv. Hvis han faktisk tar seg sammen og skriver et fint kort denne gangen, så bør du jo være glad og glemme det forrige. Dette høres jo nesten ut som en type tvangstanke eller noe. 

Anonymkode: 544c9...0d8

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

, om han f.eks. gir meg to kort samtidig foran barna mine når vi skal ha det koselig og spise kake. Det vil jeg ikke klare å takle.

Det vil du ikke TAKLE? Virkelig? Skal du få et nervøst sammenbrudd fordi han kanskje gir deg to kort i et desperat forsøk på å tilfredsstille ditt temmelig ekstreme behov? 
Jeg vet ikke jeg, men det høres ut som du kanskje ikke er moden for å ha hverken barn eller kjæreste…

• Liker 15
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg skjønner at du kanskje ble skuffet når du hadde bursdag og ikke fikk kort når du forventet det. Men jeg må si jeg synes det er litt ekstremt å tenke på det fortsatt ett år etterpå. 

Anonymkode: a4555...6af

Det er jo det som gjør at det blir vondere og sårere; at det har gått så lang tid.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...