AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #61 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det merkeligste her er jo at du ikke vil klare å bli glad for kortet han kanskje kommer med på 41 års dagen. Du sier du gruer deg bare ved tanken osv. Hvis han faktisk tar seg sammen og skriver et fint kort denne gangen, så bør du jo være glad og glemme det forrige. Dette høres jo nesten ut som en type tvangstanke eller noe. Anonymkode: 544c9...0d8 Om han gir meg et kort nå, uten å gi meg et for bursdagen i fjor først, blir det jo enda verre. Anonymkode: 66c7e...019
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #62 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo det som gjør at det blir vondere og sårere; at det har gått så lang tid. Anonymkode: 66c7e...019 Og det er ekstremt. Du må seriøst komme over det. Det er ikke normalt og gå tenke på noe så trivielt i ett år etterpå. Anonymkode: a4555...6af 8 2
Sensi Skrevet 9. mai 2022 #63 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er jo det som gjør at det blir vondere og sårere; at det har gått så lang tid. Anonymkode: 66c7e...019 Du må legge det fra deg. Blir ikke noe hyggelig for kjæresten å gi deg kort i år og fremover når du legger på sånt press. Eller er du fornøyd med «gratulerer med dagen» Kyss fra *navn. Tenker iallfall at det er det du risikerer om du maser. 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #64 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og det er ekstremt. Du må seriøst komme over det. Det er ikke normalt og gå tenke på noe så trivielt i ett år etterpå. Anonymkode: a4555...6af Det er trivielt for deg, men ikke for meg. Anonymkode: 66c7e...019
Lorieen Skrevet 9. mai 2022 #65 Skrevet 9. mai 2022 (endret) AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Det er jo det som gjør at det blir vondere og sårere; at det har gått så lang tid. Anonymkode: 66c7e...019 Jeg tror du trenger noen virkelige problemer for å få litt perspektiv. Vondt og sårt å ikke få kort? Prøv å f.eks. miste partneren din til selvmord, eller å få et alvorlig sykt barn. Jeg har opplevd begge deler - mulig det er derfor jeg «mangler empati» for deg og dine manglende bursdagskort. Endret 9. mai 2022 av Lorieen 6 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #66 Skrevet 9. mai 2022 Lorieen skrev (2 minutter siden): Jeg kan herved skuffe deg ved å opplyse deg om at jeg har fem barn og mann. Kanskje fordi jeg ikke driver ham til vanvidd ved å mare om at han skal skrive «søte kort» til meg på bursdagen. Og du får ingen annen oppmerksomhet fra den store familien på dagen din, ikke en gang på runde dager? Alle tenker, mamma har bursdag men who cares? Anonymkode: 5d0c0...1da 1
Lorieen Skrevet 9. mai 2022 #67 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og du får ingen annen oppmerksomhet fra den store familien på dagen din, ikke en gang på runde dager? Alle tenker, mamma har bursdag men who cares? Anonymkode: 5d0c0...1da Mannen pleier å si gratulerer med dagen og gi meg et kyss. Ungene pleier å tegne kort. Venner og slekt ringer eller sender en melding. Det er hyggelig, men ikke noe jeg forventer. Jeg er liksom ikke helt der at jeg tror at verden skal slutte å snurre fordi jeg tilfeldigvis ble født for x antall år siden… 1
Prøver18 Skrevet 9. mai 2022 #68 Skrevet 9. mai 2022 Dette synes jeg er bagatell. Hvorfor skal du ha kort men ikke gave? Og helt seriøst. Det er bare et kort 3
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #69 Skrevet 9. mai 2022 Lorieen skrev (2 minutter siden): Jeg er liksom ikke helt der at jeg tror at verden skal slutte å snurre fordi jeg tilfeldigvis ble født for x antall år siden… Slutter verden å snurre om man får et hyggelig kort med gratulerer med dagen på? Anonymkode: 5d0c0...1da
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #70 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Skjønner at det kan føre til dårlig stemning om jeg (igjen) minner han på det. Det er bare det at jeg gruer meg til bursdagen min nå. Forestiller meg at han kanskje kommer med to kort samtidig, eller verre - ett kort som liksom skal være for begge bursdagene, og at jeg blir veldig, veldig lei meg. Vi skal sikkert spise middag og kake sammen med barna mine, og jeg tror det blir veldig vanskelig å skjule skuffelsen om jeg får begge kortene samtidig, kanskje begynner jeg å gråte. Kan jo ikke gråte heller, foran barna, men vil bli så vanskelig å late som ingenting. Vil bli en vond dag. Håper han gir meg kort for 40-årsdagen før bursdagen min, om det ikke skjer tror jeg faktisk ikke at jeg vil ha han tilstede på bursdagen min i år. Anonymkode: 66c7e...019 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk for at du forstår. Ja, ser at det kan oppfattes som en bagatell, en liten ting, men for meg ville det betydd veldig mye. Har prøvd å få frem dette, men enten skjønner han det ikke eller så bryr han seg ikke. Ser at noen her prøver å fremstille meg som bortskjemt??? Det er så fjernt fra virkeligheten som det kan få blitt. Vil heller tro at de som forventer dyre gaver, restaurantbesøk etc. er de som er bortskjemte, å ønske seg et bursdagskort fra kjæresten er virkelig ikke å være bortskjemt. Anonymkode: 66c7e...019 Klart det er! Det er MYE mer stress å skulle skrive et kort enn å bare betale for en gave eller et restaurantbesøk. Å skrive er kort til en som legger så mye i det som du gjør høres dødsskummelt ut. Hva kan han skrive for å oppfylle forventningene dine? «Hei, gratulerer med 40-års dagen i mai i fjor! Hilsen Per» Noe sier meg at det ville ført til sipping og grining det også. Kjæresten din burde løpe så fort han kan i motsatt retning. Anonymkode: ebf47...8d1 7 2
Honey Dew Skrevet 9. mai 2022 #71 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Om han gir meg et kort nå, uten å gi meg et for bursdagen i fjor først, blir det jo enda verre. Anonymkode: 66c7e...019 Nå tuller du vel? 2
Honey Dew Skrevet 9. mai 2022 #72 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Om han gir meg et kort nå, uten å gi meg et for bursdagen i fjor først, blir det jo enda verre. Anonymkode: 66c7e...019 Nå tror jeg ikke på deg lengre... 2
Lorieen Skrevet 9. mai 2022 #73 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Slutter verden å snurre om man får et hyggelig kort med gratulerer med dagen på? Anonymkode: 5d0c0...1da Nei. Men det er liksom ikke noe jeg går rundt og forventer eller ønsker meg heller, hverken på bursdagen eller andre dager.
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #74 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Skjønner at det kan føre til dårlig stemning om jeg (igjen) minner han på det. Det er bare det at jeg gruer meg til bursdagen min nå. Forestiller meg at han kanskje kommer med to kort samtidig, eller verre - ett kort som liksom skal være for begge bursdagene, og at jeg blir veldig, veldig lei meg. Vi skal sikkert spise middag og kake sammen med barna mine, og jeg tror det blir veldig vanskelig å skjule skuffelsen om jeg får begge kortene samtidig, kanskje begynner jeg å gråte. Kan jo ikke gråte heller, foran barna, men vil bli så vanskelig å late som ingenting. Vil bli en vond dag. Håper han gir meg kort for 40-årsdagen før bursdagen min, om det ikke skjer tror jeg faktisk ikke at jeg vil ha han tilstede på bursdagen min i år. Anonymkode: 66c7e...019 Ingen er tankeleser, og det er viktig å kommunisere til partneren sin hvilket behov og forventninger en har. Du må jo snakke med kjæresten din, si at du har et stort behov for å bli satt pris på - på dagen din. Ingen kan lese tanker så dette blir bare dumt, dette er jo en klassisk historie om et par som ikke formidler hva de trenger av hverandre. Anonymkode: e276a...873 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #75 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Om han ikke gir meg kortet for bursdagen som var i fjor, først, så er et ydmykende og vondt. Er vel heller du som ikke burde ha barn eller kjæreste, håper du ikke har det. Maken til mangel på empati. Anonymkode: 66c7e...019 Hvorfor er det så vondt? Mest sannsynlig glemte han kortet i fjor, og det burde være ok. Nå er ikke du så flink til å formidle hva du har behov for heller, så du får skylde deg selv. Hvis du får kort i år burde du bli glad, ikke lage drama. Anonymkode: e276a...873 3
Havbris Skrevet 9. mai 2022 #76 Skrevet 9. mai 2022 Det virker som tankene dine har hengt seg helt opp. Hvorfor vil du deg selv så vondt? Legg dette fra deg og slutt å gi det så stor plass. Bruk heller energien på det du kan gjøre noe med. 9
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #77 Skrevet 9. mai 2022 Shitt pomfritt! Dette virker ikke helt sunt. Det er ikke normalt å gnage sånn på noe som egentlig er en fillesak. Jeg forstår at det er snakk om en hyggelig gest, men herregud, mannen har jo glemt det i snart et år. Tydeligvis er det ikke så viktig for ham. De fleste ville ristet det av seg, ikke latt det gnage så mye at det potensielt kan ødelegge neste bursdagsfeiring. Er forholdet bra ellers? Her er noen hypoteser: 1. Dette et symptom på at TS ikke har det bra i forholdet, og tviholder på det lille hun får av oppmerksomhet. 2. TS og mannen klarer ikke kommunisere skikkelig, og han forstår ikke hvorfor et fuckings kort skal være så viktig (det gjør ikke jeg heller, bare så det er sagt). 3. TS er i overkant følelsesstyrt og har fått en skikkelig hekt på akkurat denne gesten. Anonymkode: 195c7...e82 4
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #78 Skrevet 9. mai 2022 Honey Dew skrev (46 minutter siden): Nå tror jeg ikke på deg lengre... Neivel, ikke noe poeng i å kunngjøre det vel. Anonymkode: 66c7e...019
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #79 Skrevet 9. mai 2022 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Shitt pomfritt! Dette virker ikke helt sunt. Det er ikke normalt å gnage sånn på noe som egentlig er en fillesak. Jeg forstår at det er snakk om en hyggelig gest, men herregud, mannen har jo glemt det i snart et år. Tydeligvis er det ikke så viktig for ham. De fleste ville ristet det av seg, ikke latt det gnage så mye at det potensielt kan ødelegge neste bursdagsfeiring. Er forholdet bra ellers? Her er noen hypoteser: 1. Dette et symptom på at TS ikke har det bra i forholdet, og tviholder på det lille hun får av oppmerksomhet. 2. TS og mannen klarer ikke kommunisere skikkelig, og han forstår ikke hvorfor et fuckings kort skal være så viktig (det gjør ikke jeg heller, bare så det er sagt). 3. TS er i overkant følelsesstyrt og har fått en skikkelig hekt på akkurat denne gesten. Anonymkode: 195c7...e82 Om hypotese 1 er korrekt, har jeg faktisk litt sympati med TS ettersom da dreier det seg om mer en bare kortet. Jeg lurer på, TS, kan du stole på mannen din? Lyver han mye? Anonymkode: e7ca1...c8d 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2022 #80 Skrevet 9. mai 2022 Kanskje han fikk prestasjonsangst. Da han så hvor glad du ble for forrige kort så tenker han kanskje at det som er skrevet på 40-årskortet må være enda bedre. mvh djevelens advokat Anonymkode: c6b3a...9b3 2
Anbefalte innlegg