AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #1 Skrevet 8. mai 2022 Dette virker sikkert litt barnslig, eller veldig, for en del her inne. Men, saken er at jeg i fjor fylte 40. Jeg hadde ingen spesielle ønsker for dagen, da jeg generelt ikke liker å feire bursdagen min og få den type oppmerksomhet. Så for meg å spise kake med barna og kjæresten på kvelden, og gledet meg til bursdagskort fra kjæresten. Han gav meg et søtt kort da jeg fylte 39. Vi har vært samme i litt over 2 år. Ble skuffet da det viste seg at han ikke hadde med seg noe kort, men han sa at han hadde kjøpt et, måtte bare skrive på det. Skulle få det snart. Bursdagen min var/er i midten av mai...Og snart blir jeg altså 41, men fremdeles har jeg ikke fått noe bursdagskort for i fjor.... Føler både at jeg er barnslig som fremdeles er lei meg for det manglende kortet, fordi jeg liker jo egentlig ikke bursdagsfeiringer. Likevel, det føles så veldig sårt at jeg fylte rundt tall, og at kjæresten min ikke engang tok seg tid til å skrive på et bursdagkort til meg. Tok det opp med han for noen måneder siden, og da sa han at det kommer, han må bare finne hvor det er lagt og skrive på det. Jeg sa at jeg har jo snart bursdag igjen, at jeg vil bli skikkelig lei meg om jeg f.eks. får begge kortene samtidig. Det er veldig opprørende for meg, er jeg så ite verdt at han ikke engang tar seg tid til å skrive på et kort til meg? Er jeg bare dum og barnslig her, for følsom? Han vet forresten veldig godt at det var et kort fra han jeg ønsket meg mest. Anonymkode: 66c7e...019 8
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #2 Skrevet 8. mai 2022 Tja. Vet ikke jeg. Har nesten aldri fått oppmerksomhet på egen bursdag, så det er omtrent som en vanlig dag. Bursdager er for noen ikke superviktig å gjøre noe ut av. Som f.eks din mann, som tydeligvis ikke bryr seg så veldig mye om bursdager. Noen er bare sånn. Prøv å ikke ta det personlig. Men skjønner at du blir lei deg. Anonymkode: d0e40...d01 5
exictence Skrevet 8. mai 2022 #3 Skrevet 8. mai 2022 Jeg forstår deg godt. Man tror ikke jeg hadde sagt noe om det, og hvis jeg hadde sagt noe, så var det heller at "jeg ble så utrolig glad for kort fra de da jeg fyllet 39 år. Det betydde så mye for meg". Jeg føler at det er tungt hvis en kjæreste sier han/hun blir lei seg over noe jeg ikke har gjort. Så forsøker å ikke si at jeg er lei meg pga hans skyld, hvis du skjønner. Tenker at det gir nedstemthet.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #4 Skrevet 8. mai 2022 exictence skrev (1 minutt siden): Jeg forstår deg godt. Man tror ikke jeg hadde sagt noe om det, og hvis jeg hadde sagt noe, så var det heller at "jeg ble så utrolig glad for kort fra de da jeg fyllet 39 år. Det betydde så mye for meg". Jeg føler at det er tungt hvis en kjæreste sier han/hun blir lei seg over noe jeg ikke har gjort. Så forsøker å ikke si at jeg er lei meg pga hans skyld, hvis du skjønner. Tenker at det gir nedstemthet. Skjønner at det kan føre til dårlig stemning om jeg (igjen) minner han på det. Det er bare det at jeg gruer meg til bursdagen min nå. Forestiller meg at han kanskje kommer med to kort samtidig, eller verre - ett kort som liksom skal være for begge bursdagene, og at jeg blir veldig, veldig lei meg. Vi skal sikkert spise middag og kake sammen med barna mine, og jeg tror det blir veldig vanskelig å skjule skuffelsen om jeg får begge kortene samtidig, kanskje begynner jeg å gråte. Kan jo ikke gråte heller, foran barna, men vil bli så vanskelig å late som ingenting. Vil bli en vond dag. Håper han gir meg kort for 40-årsdagen før bursdagen min, om det ikke skjer tror jeg faktisk ikke at jeg vil ha han tilstede på bursdagen min i år. Anonymkode: 66c7e...019 1
Lorieen Skrevet 8. mai 2022 #5 Skrevet 8. mai 2022 Herregud, er det mulig? Du furter fordi du ikke fikk BURSDAGSKORT? 45 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #6 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Skjønner at det kan føre til dårlig stemning om jeg (igjen) minner han på det. Det er bare det at jeg gruer meg til bursdagen min nå. Forestiller meg at han kanskje kommer med to kort samtidig, eller verre - ett kort som liksom skal være for begge bursdagene, og at jeg blir veldig, veldig lei meg. Vi skal sikkert spise middag og kake sammen med barna mine, og jeg tror det blir veldig vanskelig å skjule skuffelsen om jeg får begge kortene samtidig, kanskje begynner jeg å gråte. Kan jo ikke gråte heller, foran barna, men vil bli så vanskelig å late som ingenting. Vil bli en vond dag. Håper han gir meg kort for 40-årsdagen før bursdagen min, om det ikke skjer tror jeg faktisk ikke at jeg vil ha han tilstede på bursdagen min i år. Anonymkode: 66c7e...019 Seriøst? Den mannen burde bare løpe Anonymkode: 3b0f6...7fd 23 3
exictence Skrevet 8. mai 2022 #7 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner at det kan føre til dårlig stemning om jeg (igjen) minner han på det. Det er bare det at jeg gruer meg til bursdagen min nå. Forestiller meg at han kanskje kommer med to kort samtidig, eller verre - ett kort som liksom skal være for begge bursdagene, og at jeg blir veldig, veldig lei meg. Vi skal sikkert spise middag og kake sammen med barna mine, og jeg tror det blir veldig vanskelig å skjule skuffelsen om jeg får begge kortene samtidig, kanskje begynner jeg å gråte. Kan jo ikke gråte heller, foran barna, men vil bli så vanskelig å late som ingenting. Vil bli en vond dag. Håper han gir meg kort for 40-årsdagen før bursdagen min, om det ikke skjer tror jeg faktisk ikke at jeg vil ha han tilstede på bursdagen min i år. Anonymkode: 66c7e...019 Jeg tror vi kvinner går mye mer opp i sånt romantikk. Det å få oppmerksomhet med sånne "små ting". Det betyr så utrolig mye, mer enn mange faktisk aner. For jeg tror at for mange, og gjerne spesielt menn, så er det nettopp små ting, og kan ikke forstå at et kort kan telle så mye. Så nettopp derfor tror jeg det er viktig å få frem hvor mye et sånt kort teller, hva det gjør med det; du føler deg betydningsfull i hans øyne, det får deg til å smile osv. I stedet for at du blir så lei deg ved å ikke få det. Da blir partneren ofte oppgitt for han skjønner ikke. 1 3
Daria Skrevet 8. mai 2022 #8 Skrevet 8. mai 2022 Hadde dette skjedd for en uke siden, kunne jeg skjønt at du fortsatt var litt sår. Men du går altså nesten et år senere og er opprørt over - og har til og med tatt opp med ham og forventer fortsatt å få - et bursdagskort?! Hvis han ellers er en fin fyr på alle måter er dette en uvesentlig detalj du burde ha gitt slipp på for 11 måneder siden. Hvis dette er toppen av kransekaka av generell egoistisk oppførsel og ignorering, er det fortsatt en uvesentlig detalj... 30
Eloise12345 Skrevet 8. mai 2022 #9 Skrevet 8. mai 2022 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker said: Dette virker sikkert litt barnslig, eller veldig, for en del her inne. Men, saken er at jeg i fjor fylte 40. Jeg hadde ingen spesielle ønsker for dagen, da jeg generelt ikke liker å feire bursdagen min og få den type oppmerksomhet. Så for meg å spise kake med barna og kjæresten på kvelden, og gledet meg til bursdagskort fra kjæresten. Han gav meg et søtt kort da jeg fylte 39. Vi har vært samme i litt over 2 år. Ble skuffet da det viste seg at han ikke hadde med seg noe kort, men han sa at han hadde kjøpt et, måtte bare skrive på det. Skulle få det snart. Bursdagen min var/er i midten av mai...Og snart blir jeg altså 41, men fremdeles har jeg ikke fått noe bursdagskort for i fjor.... Føler både at jeg er barnslig som fremdeles er lei meg for det manglende kortet, fordi jeg liker jo egentlig ikke bursdagsfeiringer. Likevel, det føles så veldig sårt at jeg fylte rundt tall, og at kjæresten min ikke engang tok seg tid til å skrive på et bursdagkort til meg. Tok det opp med han for noen måneder siden, og da sa han at det kommer, han må bare finne hvor det er lagt og skrive på det. Jeg sa at jeg har jo snart bursdag igjen, at jeg vil bli skikkelig lei meg om jeg f.eks. får begge kortene samtidig. Det er veldig opprørende for meg, er jeg så ite verdt at han ikke engang tar seg tid til å skrive på et kort til meg? Er jeg bare dum og barnslig her, for følsom? Han vet forresten veldig godt at det var et kort fra han jeg ønsket meg mest. Anonymkode: 66c7e...019 Jeg mener ikke å skuffe deg, men må si at jeg synes at du er direkte bortskjemt som mener at du kan forvente et kort fra kjæresten din 🙉. Jeg kjøper ikke kort lenger. Årsaken er at jeg synes det er dyrt med kort. Men han kan selvsagt lage et billig kort til deg💖. Men å forvente🙊: Nei synes ikke om den tankegangen din der desverre. Men jeg er heller ikke fan av julegaver og bursdagsgaver, heller av den årsak at det blir ofte forventet hva man skal få osv. Men jeg kjøper julegaver og bursdagsgaver, men ikke kort . 💖 Endret 8. mai 2022 av Eloise12345 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #10 Skrevet 8. mai 2022 Har du lyst til å ha et godt forhold eller vil du bruke opp tiden på å gneldre om ubetydelige ting? Anonymkode: 70053...780 10 2
Eloise12345 Skrevet 8. mai 2022 #11 Skrevet 8. mai 2022 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker said: Har du lyst til å ha et godt forhold eller vil du bruke opp tiden på å gneldre om ubetydelige ting? Anonymkode: 70053...780 Enig med deg om det. Synes dette er ubetydelig å gneldre om. Hva er der som betyr noe i livet : et kort eller forholdet? Nei, livet er for kort til å gneldre om det kortet 💖. Er så mye i livet som er viktigere enn det kortet. Endret 8. mai 2022 av Eloise12345 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #12 Skrevet 8. mai 2022 Fikk du gave? Eller forventet du bare kake og et bursdagskort? Dersom du fikk gave tenker jeg det er på tide å legge det bak seg. Hos meg ligger fokuset på å kjøpe gave, ikke kort. Det ser jeg på som mindre viktig. Dersom du synes kortet er superviktig er det viktig at du virkelig formidler det 100% i klartekst: For meg er det svært viktig å få et kort man skriver noen ord på. Dersom jeg ikke får det blir jeg veldig lei meg. Når det gjelder kortet fra 40 årsdagen så tviler jeg du får et kort med mindre du formidler hvor veldig viktig du synes det er. Anonymkode: 871ae...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #13 Skrevet 8. mai 2022 exictence skrev (29 minutter siden): Jeg tror vi kvinner går mye mer opp i sånt romantikk. Det å få oppmerksomhet med sånne "små ting". Det betyr så utrolig mye, mer enn mange faktisk aner. For jeg tror at for mange, og gjerne spesielt menn, så er det nettopp små ting, og kan ikke forstå at et kort kan telle så mye. Så nettopp derfor tror jeg det er viktig å få frem hvor mye et sånt kort teller, hva det gjør med det; du føler deg betydningsfull i hans øyne, det får deg til å smile osv. I stedet for at du blir så lei deg ved å ikke få det. Da blir partneren ofte oppgitt for han skjønner ikke. Takk for at du forstår. Ja, ser at det kan oppfattes som en bagatell, en liten ting, men for meg ville det betydd veldig mye. Har prøvd å få frem dette, men enten skjønner han det ikke eller så bryr han seg ikke. Ser at noen her prøver å fremstille meg som bortskjemt??? Det er så fjernt fra virkeligheten som det kan få blitt. Vil heller tro at de som forventer dyre gaver, restaurantbesøk etc. er de som er bortskjemte, å ønske seg et bursdagskort fra kjæresten er virkelig ikke å være bortskjemt. Anonymkode: 66c7e...019 3 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #14 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Fikk du gave? Eller forventet du bare kake og et bursdagskort? Dersom du fikk gave tenker jeg det er på tide å legge det bak seg. Hos meg ligger fokuset på å kjøpe gave, ikke kort. Det ser jeg på som mindre viktig. Dersom du synes kortet er superviktig er det viktig at du virkelig formidler det 100% i klartekst: For meg er det svært viktig å få et kort man skriver noen ord på. Dersom jeg ikke får det blir jeg veldig lei meg. Når det gjelder kortet fra 40 årsdagen så tviler jeg du får et kort med mindre du formidler hvor veldig viktig du synes det er. Anonymkode: 871ae...a4f Fikk ikke noen gave, hadde på forhånd sagt at jeg ikke ønsket meg noe spesielt. Forventet kake og bursdagskort. Jeg bryr meg ikke om gaver, men gledet meg veldig til å få et kort fra han. Anonymkode: 66c7e...019 3
exictence Skrevet 8. mai 2022 #15 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for at du forstår. Ja, ser at det kan oppfattes som en bagatell, en liten ting, men for meg ville det betydd veldig mye. Har prøvd å få frem dette, men enten skjønner han det ikke eller så bryr han seg ikke. Ser at noen her prøver å fremstille meg som bortskjemt??? Det er så fjernt fra virkeligheten som det kan få blitt. Vil heller tro at de som forventer dyre gaver, restaurantbesøk etc. er de som er bortskjemte, å ønske seg et bursdagskort fra kjæresten er virkelig ikke å være bortskjemt. Anonymkode: 66c7e...019 Hyggelig Nei, du er ikke bortgjemt så klart med å ønske deg et kort. Men han forstår nok dessverre ikke at det betyr noe. Og på en måte er jo det forståelig. For ham hadde det ikke betydd noe. Men selvsagt burde han lyttet til deg og forstått at det betyr noe for deg. 1
Pillarguri Skrevet 8. mai 2022 #16 Skrevet 8. mai 2022 Jeg synes du bør bestemme deg for om du liker bursdager eller ei. Du er svært tydelig i hovedinnlegget ditt på at du ikke liker å feire bursdager og være midtpunktet. Dette har du helt sikkert formidlet til samboeren. Sånne meninger har konsekvensen at folk hører hva du sier og tror at det er det du faktisk mener. Så setter du i gang å sutre fordi du ikke ble feiret som du hadde forventet og er misfornøyd med samboers manglende bursdagskort. Kom igjen, du er over 40 år. Dette er en filleting å bli sur for og du tar det helt til ekstreme høyder når dette er noe du går og tenker på i ett år etterpå. Fortell heller samboeren din at du har tatt feil med tanke på bursdagsfeiringer og at du heretter har et sterkt ønske om å bli feiret skikkelig hver bursdag, 14
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #17 Skrevet 8. mai 2022 Pillarguri skrev (1 minutt siden): Jeg synes du bør bestemme deg for om du liker bursdager eller ei. Du er svært tydelig i hovedinnlegget ditt på at du ikke liker å feire bursdager og være midtpunktet. Dette har du helt sikkert formidlet til samboeren. Sånne meninger har konsekvensen at folk hører hva du sier og tror at det er det du faktisk mener. Så setter du i gang å sutre fordi du ikke ble feiret som du hadde forventet og er misfornøyd med samboers manglende bursdagskort. Kom igjen, du er over 40 år. Dette er en filleting å bli sur for og du tar det helt til ekstreme høyder når dette er noe du går og tenker på i ett år etterpå. Fortell heller samboeren din at du har tatt feil med tanke på bursdagsfeiringer og at du heretter har et sterkt ønske om å bli feiret skikkelig hver bursdag, Hvorfor i all verden skal jeg si at jeg ønsker å bli feiret skikkelig på bursdagen? Som sagt, jeg liker ikke å bli feiret. Det er noe annet å ønske seg et søtt bursdagskort fra kjæresten, det betyr ikke storstilt bursdagsfeiring. Skjønner ikke hvorfor du skriver ting om meg som faktisk ikke er sant. Anonymkode: 66c7e...019 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #18 Skrevet 8. mai 2022 exictence skrev (4 minutter siden): Hyggelig Nei, du er ikke bortgjemt så klart med å ønske deg et kort. Men han forstår nok dessverre ikke at det betyr noe. Og på en måte er jo det forståelig. For ham hadde det ikke betydd noe. Men selvsagt burde han lyttet til deg og forstått at det betyr noe for deg. Ja, han er nok ikke like romantisk som meg. Likevel, har nevnt det flere ganger i løpet av året som er gått, at jeg veldig ønsket meg det kortet og at jeg er lei meg fordi han ikke har gitt meg et. Det skjer ingenting. Føler det blir en negativ spiral. Jeg har jo null motivasjon til å være hyggelig mot han når det er sånn. Om et par måneder har han bursdag, og jeg er ikke motivert til å gi han kort, gave, kake eller noe. Fordi han bryr seg jo ikke om min bursdag. Kjenner jeg gruer meg skikkelig til bursdagen min. Anonymkode: 66c7e...019 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2022 #19 Skrevet 8. mai 2022 exictence skrev (44 minutter siden): Jeg tror vi kvinner går mye mer opp i sånt romantikk. Det å få oppmerksomhet med sånne "små ting". Det betyr så utrolig mye, mer enn mange faktisk aner. For jeg tror at for mange, og gjerne spesielt menn, så er det nettopp små ting, og kan ikke forstå at et kort kan telle så mye. Så nettopp derfor tror jeg det er viktig å få frem hvor mye et sånt kort teller, hva det gjør med det; du føler deg betydningsfull i hans øyne, det får deg til å smile osv. I stedet for at du blir så lei deg ved å ikke få det. Da blir partneren ofte oppgitt for han skjønner ikke. Vi kvinner? Snakke for deg selv (og TS). Anonymkode: d46ad...f39 12
exictence Skrevet 8. mai 2022 #20 Skrevet 8. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Vi kvinner? Snakke for deg selv (og TS). Anonymkode: d46ad...f39 Jeg sa at jeg tror. Mitt inntrykk er slik, men kan ta feil. Jeg tror også at det fins menn som er like romantisk. 1
Anbefalte innlegg